Iemand eigenlijk tevreden met zijn MK4?

xplain

Forumguru
Ik begrijp de problemen waarmee sommige MK4-eigenaars te maken hebben en ik probeer ze op geen enkele manier te ontkennen, maar zijn er leden die geen problemen hebben en echt tevreden zijn met hun auto? Ik plan een RS iV te bestellen en ik probeer ook te kijken naar de positieve punten. Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Alpha

Donateur
Tjah, is het niet ook zo dat mensen met een issue zich sneller uiten dan mensen die tevreden zijn?

Ik rijd nu een KAMIQ uit 2020 die nog steeds de nodige software uitdagingen heeft. Binnenkort gaat ie zijn eerste grote update krijgen. Vervelend? Ja. Maar het rijcomfort is heerlijk en het is echt een fijne auto. De bugs werken we dan maar om heen. Klopt ook niet helemaal. Maar ik heb een dag 1 KAMIQ dus ergens was t wel te verwachten dat er nog wat kinderziektes zouden zijn.

Mijn ouders gaan de KAMIQ overnemen en ik heb een Octavia RS iV in bestelling staan. En ja ik was bij bestellen al op de hoogte van de topics hier. Ik ga het meemaken. Ik zal dan ook zeker t.z.t. mijn ervaringen (positief als negatief) delen hier. Maar dat komt voor jou waarschijnlijk te laat.
 

JeSko

Forumguru
Zie nog wel wat tevreden O4 rijders in de topics passeren. Het is niet allemaal kommer en kwel, maar het is ook niet zo dat Skoda een topauto heeft afgeleverd, wel qua rijden, maar niet qua software, en dat laatste is tegenwoordig 70% van de auto's. Ik zou mijn vingers er niet aan willen branden, geef me dan maar een betrouwbare Superb 3 als eventuele opvolger ooit, of desnoods een ander merk.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko met de S3 zijn er ook genoeg “probleem” topics geweest ivm deinen, windgeruis, … ;)
Bulletproof was hij ook niet maar uiteraard niet de software-sh*t zoals met de huidige generatie wagens.
Ik zou er persoonlijk gek van worden. Een wagen met wat problemen zou snel van de oprit verdwijnen. :jaja:
 
Hier een tevreden RS iv rijder. Nu bijna 12000 km gereden in 3 maanden. Net als de voorgaande reageerder af en toe een kleine hickup in het mediasysteem verder geen problemen. Woon- werkverkeer is voor mij elektrisch. De lange ritten hybride en dan kom je lekker vooruit.
 

Alpha

Donateur
Even kijken of dit goed gaat. Volgens mij beantwoord ik zo meteen beide vragen voor je @xplain .


Zijn hatchback bestellingen ook welkom in dit topic? :wavecry:

Twee weken terug besteld:

Skoda Octavia RS iV Hatchback Race Blue
Crew Protect Assist
Airbags Achter
Ruitenwisser achter
Head-up display
19 inch velgen Altair antraciet
Parkeercamera achter
Verwarmbaar sportstuurwiel
Travel Assist Pakket
230V aansluiting, 2 USB-c achter en naast de binnenspiegel
Geheugenfunctie op buitenspiegels met side assist
Comfort Stoelen

De 245pk PHEV motor was de enige die nog op dit jaar stond (week 39). Alle overige motors stonden al op 2022 week 10. Overigens neem ik week 39 met een grote brok zout. Ik ben blij als t Q1 volgend jaar is.
 
Ik ben ook erg tevreden (1.5 TSI First Edition). Geen noemenswaardige software issues en ik vind hem heerlijk rijden. Het enige dat ik kan benoemen is dat het af en toe lang duurt voordat CarPlay gekoppeld is nadat mijn vrouw de auto gebruikt heeft.
 

Carb

Lid
Hier ook een zeer tevreden bestuurder (1.0 6-hand BEP). Geen bijzondere problemen na +/- 8.000 km sinds begin april, alleen dat de navigatie soms uit zichzelf een route gaat opnoemen, maar dat is ook weer niet zo heel vaak

Moest wel heel erg wennen aan de lane assist vooral over de binnendoor wegen met fietspaden in wegdek waar ik 70% van de km's maak. En de front assist kan ik soms nog echt niet aan wennen bij het uitwijken als een bestuurder voor je afslaat. Heb daarbij echt al een aantal keren vol in de remmen gestaan, met boze achterliggers en bijna ongevallen daardoor tot gevolg. Maar overall zou ik de auto aan iedereen adviseren.
 

Patron

Senior Member
Ik ben op zich ook wel tevreden. Af en toe een storing, maar niets wat nog niet op te lossen was zoals bij sommige wel het geval is.
Lane assist zet ik standaard uit (icm, de front assist hapert ie wel eens), soms doet de airco het niet en sommige instellingen worden niet onthouden.
 

Testedoene

Forumguru
Ik heb de mijne al een dik jaar en er staat nu meer dan 20.000 km’s op de teller.
De wagen is op een goede week tijd 2x naar de garage geweest wegens marterschade maar voor de rest is hij probleemloos tot nu toe. De wagen rijdt fantastisch (hebben ook nog een Octa 3 op de hof staan) en er zijn maar enkele kleine zaken die me storen:
-beperkte mogelijkheden virtual display
-bumper achter wordt thv de achterklep nogal snel vuil
-apple carplay: een liedje op de radio shazammen lukt niet als je verbonden bent
 

RO100784

Nieuw lid
Ik heb inmiddels bijna 7500km op de teller staan. Los van de standaard elektronica (wireless carplay) problemen ben ik verder tevreden over de rij-eigenschappen van mijn RS IV. Heerlijk comfortabele auto en de optionele stoelen zijn absoluut een aanrader. Ik ga er vanuit dat voor de elektronica problemen uiteindelijk de nodige updates zullen komen.
 

Alpha

Donateur
Oh @RO100784 met optionele stoelen… bedoel je dan de comfort stoelen? Heb je daar eventueel een foto van voor mij? Heb ze namelijk ook besteld maar ze zijn maar op weinig filmpjes en foto’s te bewonderen.

Goed om te lezen dat je tevreden bent over de rij-eigenachappen!!
 

RO100784

Nieuw lid
Ik zal kijken of ik later vandaag even een foto van de stoelen kan maken. Het zijn inderdaad de elektrisch verstelbare comfortstoelen. Moet even kijken hoe ik hier een foto kan uploaden. Is tot op heden niet gelukt namelijk haha. Ben nieuw op het forum. Krijg steeds de melding dat de foto's te groot zijn om te uploaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RO100784

Nieuw lid
Thanks EdK! Ik zie dat het ook lukt om een foto vanuit mijn telefoon te uploaden. Zal straks even een foto van de stoelen toevoegen.
 
Bovenaan Onderaan