Dinsdag naar Frankfurt gereden en na een dagje rondslenteren in de stad de nacht doorgebracht in een hotel in Offenbach. Gisteren tijdig vanaf het hotel naar de IAA. De auto natuurlijk in Offenbach laten staan bij het hotel en met bus, S-bahn en U-bahn gereisd. En met een dagkaartje van Euro 8,30 wil je niet eens aan reizen per auto (en parkeren) denken. Het was nu mijn derde IAA bezoek. Ik vond het gisteren wel erg druk. Door het slechte weer waren er weinig mensen op het buitenterrein waardoor het in de hallen extra druk was. Maar wat was het een prachtige beurs. De presentatie van Mercedes was weer buitengewoon. Ik was samen met mijn oudste zoon en we hebben alleen maar de hallen met de auto's bezocht. De stands met accessoires, onderdelen, de oldtimertenstoonstelling en misschien nog wel veel meer hebben we noodgedwongen overgeslagen. Eigenlijk zou je twee dagen moeten gaan.
Een paar hoogtepunten i.m.o.: Porsche 918 Spyder, Mercedes CLA en GLA, Peugeot 308, Octavia RS, Seat Leon stationcar, de afwerkingskwaliteit van de nieuwste modellen Hyundai en Kia, Chevrolet Corvette, Infinity Q50, de vele mooie gastvrouwen (beursbabes) en de tentoongestelde Formule 1, DTM en rallymodellen, waaronder de Pikes Peak Peugeot 208 van Sebastien Loeb.
Tegenvallers. De Fiat 500L serie, Lexus IS, inspiratieloze stand van Ford en eigenlijk ook wel de Rapid spaceback.