i-pod aansluiten Swing uit het dashboard halen

Ik ben van plan een icelink op mijn Swing radio aan te sluiten in mijn Superb II. maar dan moet ik de Swing eerst uit het dashboard trekken, kan iemand mij vertellen hoe ik de radio uit het dashboard haal?

Goed, plan, idd even bij de dealer langs geweest. Voor andere Swing bezitters die het weten willen; er zit een vergrendeling voor het glimmende zwarte front van de radio op de hoeken aan de binnenkant van de CD-sleuf. Als je het zwarte frontje er af gehaald heb kun je de radio eruit schroeven (wijst zich zelf).

vw_dieseltje

Nieuw lid
Ben vanavond een uur bezig geweest om de swing uit een skoda superb 2011 te halen. Maar geen resultaat.
Wie kan mij op weg helpen. evt foto's zijn welkom.

vw_dieseltje

Nieuw lid
Heb ik gelezen, alleen staat daar niet in hoe 't front bij een superb er af kan. Het lijkt haast alsof 't een geheel is met de radio.
Bij de octavia is het toch net even anders als bij de superb.

Witte Yeti

Actief lid
Bij de Yeti kan je de rand om de radio er af halen door voorzichtig een schroevendraaier te gebruiken. Daarna 4 schroeven losdraaien en de Swing is los.

vw_dieseltje

Nieuw lid
Dat dacht ik dus ook bij de superb. Echter lijkt het wel alsof de radio volledig is geïntegreerd in die lijst. De volume knoppen zitten zelfs in de lijst verwerkt.
Afbeelding van de swing in de superb.
. RIMG0305_1.JPG

Witte Yeti

Actief lid
Bij de Yeti ziet de Swing er toch iets anders uit, maar ik zal uitleggen hoe het verwijderen daar gaat.
Eerst de lijst verwijderen (rode pijlen) door deze voorzichtig met een schroevendraaier op te wippen. Hierna het zwarte paneel (gele pijlen). Dit paneel zit om de radio en airco-bediening.
De Swing kun je nu heel makkelijk verwijderen door 4 schroeven los te draaien.
dashboard.jpg

vw_dieseltje

Nieuw lid
Ik dacht dus ook dat het op die manier moest, helaas geen resultaat.
Geprobeerd met divers gereedschap. Maar als je aan de onderkant links of rechts wat kracht zet lijkt het haast alsof de volume knop mee komt. Er zit totaal geen beweging in.
De afdekking over de climatronic kun je zo loshalen, alleen zit deze weer onder de radio geborgd. Heb nu voor het eerst een Superb van bouwjaar 2011/2012 onderhanden.
Dus vandaar mijn vraagstelling.

Witte Yeti

Actief lid
ETKA laat alleen deze tekening zien en een onderdelenlijst, maar als ik deze onderdelenlijst hier toevoeg is deze niet meer te lezen.
Wil de tekening en onderdelenlijst wel naar je mailen....stuur dan even een PM met je email.
Voor een montage/demontage heb je iemand nodig die dit wil opzoeken in ELSAWIN

vw_dieseltje

Nieuw lid
Ik heb 't gevonden.

Hierbij de tekst

Radio SWING -
TEKENING S91-0154
Benodigde speciale gereedschappen, apparaten en hulpmiddelen
t Ontgrendelingsgereedschap T30106
Uitbouwen
– Controleer of er in de cd-speler een cd is, zo nodig uitnemen → Handleiding van de radio.
– De radio, het contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen.

– Eén voor één Ontgrendelingsgereedschap-2- in de ingangsranden van de cd gleuf steken (zie afb.) en door te trekken -pijl- de bovenste afdekking van de radio -1- uit de nokken losmaken.

TEKENING S91-155
– Bevestigingsbouten -2- (1,5 Nm) losdraaien en radio -1- uit het instrumentenpaneel trekken, daarbij de steker van de waarschuwingslamp voor airbaguitschakeling lostrekken.

S91-0155.png S91-0154.png

Mooi bedankt voor de duidelijke handleiding, ben nu we nieuwsgierig hoe de ipod aansluiting ingebouwd wordt.
Zelf heb ik MDI en daar zit een usb in een extra aansluiting voor een ipod kan mogelijk nog nuttig zijn.

Bovenaan Onderaan