Hulp gezocht bij aanpassen radio

Ac0

Lid
Hallo Skodaforum,

Onlangs heb ik een aftermarket radio gekocht voor mijn Superb 1. Toen kwam ik er achter dat mijn nieuwe radio zo'n dubbel blok
0oPPaDn.jpg

heeft, en mijn oude radio met een vaag icelink blok doorgelust was. Stroom kon hier wel op aangesloten worden, maar voor het signaal heb ik onderstaande mini-ISO:
qCib4B4.jpg

Enfin, ik een universele Skoda adapter gekocht:
RCLGSoJ.jpg

Wat in principe gewoon werkt. Maar nu komt het volgende probleem:

Mijn Skoda heeft ooit(?) een cd-wisselaar gehad. Nu in ieder geval niet meer. De oude radio heeft nog wel zo'n cd-wisselaar aansluiting met hefboompje. De nieuwe radio doet niets. Ik krijg wel signaal dat de versterker aanmoet (een 'tik' geluid), maar daar houdt het bij op. Stroom en navigatie komt wel gewoon door en ook tuner en bluetooth; de radio functioneert. Als ik mijn oude radio er in doe en de cd-wisselaar-kabel er uit laat dan heb ik ook geen muziek. Stop ik deze kabel er in springt de versterker aan en heb ik muziek. Haal ik deze kabel er dan weer uit, blijf ik muziek houden. In de zekeringenkast zit zo ver ik weet ook alles goed.

Mijn vraag aan jullie is als volgt: hebben jullie enig idee hoe ik dit versterker signaal moet omlussen zodat ik gewoon een aftermarket radio kan installeren?

Reinierlambers

Actief lid
Al met al , als ik je verhaal goed lees, zit dus de remote schakeling van de onboard versterker in de kabel boom van de wisselaar ? Is die stekker geen combinatie van audio in / uit / voeding / remote ? Ik ben niet bekend met de schema's van de S1 maar zo begrepen mis je de remote plus of een signaal wat er voor zorgt dat de audio sporen daadwerkelijk gedistribueerd worden. ken je de pin out van de mini iso's ? wat voor radio had je voorheen ? Ik gok zo dat je met een multimeter even de wisselaar kabel moet ontleden en wellicht een voeding moet aftakken van de iso aan de radio. hoor graag meer !

Antera

Donateur
Misschien heb je iets aan deze schema's

Bijlagen

• radio s1 met wisselaar.pdf
    684,6 KB · Weergaven: 5
  • radio s1.pdf
    606,5 KB · Weergaven: 6
  • radio s1 met digitaal geluidspakket.pdf
    813,9 KB · Weergaven: 8

Ac0

Lid
Bedankt voor de informatie. Ik heb zelf helaas te weinig kennis van de electronica om met genoeg zelfvertrouwen de oude stekkers uit elkaar te halen. Ik hoor wel van de vorige eigenaar (mijn pa) dat er met de oorspronkelijke bedrading gerommeld is. Kan ik samen met hem met het stroomschema van Antera aan de gang. Kijken welke draag er misschien bij moet voor de versterker.

Ac0

Lid
Een stap verder. Het aansluitblok/de adapter was sowieso verkeerd. Heb nu deze:
http://www.acrshop.nl/actief-adapter-audi-p-21090.html
Voor mensen die googlend op dit topic komen met hetzelfde probleem: zoek op artikelcode 11.1320-57 , productnaam
Audi A2/ A3/ A4/ A6/ A8/ TT Radio adapter 4 speaker 2X8 ISO power + 20 pin Mini ISO --> R.C.A.

Zodra er een versterker in een oude Superb zit is het blijkbaar allemaal Audi met een ietswat andere skin. Oudere generatie A8 heeft hetzelfde probleem als ik heb.

Ac0

Lid
Kleine update: bij dit type Superb zou de adapter hebben moeten werken, maar doet dat dus niet vanwege het soort versterker. Blijkbaar zit er in de radio een omvormer van een oud BUS signaal naar een oud CAN signaal... voorganger van CANBUS. Dat wordt dus een feest.

Bovenaan Onderaan