[Hulp gevraagd] welke banden om mijn Fabia?

Beste mede-forummers!

Ik heb mij net aangemeld op dit forum omdat ik iemand nodig heb die verstand heeft van auto's :bloos:
Ik heb recent mijn eerste autootje gekocht. Een Skoda Fabia. Onwijs blij mee natuurlijk!

Nu heb ik laatst door een stuk metaal gereden. Normaal kunnen ze je band wel plakken maar deze band was niet meer te redden. :wavecry:
Nu zit mijn reserveband er onder, en moet ik mijn 2 achterbanden vervangen. Aangezien mijn 2 voorbanden zomerbanden zijn heb ik maar besloten gelijk al mijn banden te vervangen, want dan ben ik in één keer klaar. Ik wil "all seasons" banden aanschaffen omdat die voor mij goed genoeg zijn. (ga er niet mee op wintersport ofzo)

Nu heeft mijn huidige achterband H en mijn voorbanden V
Ik heb me een beetje ingelezen en ben er achter gekomen dat dat te maken heeft met de snelheid. Hoeveel snelheid je band aan kan voordat deze mogelijk kan klappen.
Zou je op alle banden H kunnen zetten? Of moet er persé een verschil zijn in voorbanden V en achterbanden H? (ivm gewicht ofzo? ik noem maar iets :bloos:)

Anyway, ik had deze banden gezien: of klik hier
En deze leken mij wel goed omdat ze een C & B klassering hebben met heel veel sterretjes :D
Momenteel zijn mijn achterbanden van het merk Hankook en mijn voorbanden geen idee.

Om een compleet beeld te geven heb ik hier wat meer info over mijn auto:

Auto:
Skoda Fabia 1.2 HTP / 47 KW (64PK) (2004)
Massa: 1130 kg (mocht het van belang zijn)
Topsnelheid: geloof iets van 185 (km/u)

Banden:
Achter: 195/50R15 82H
Voor : 195/50R15 V nogiets

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, en mocht er nog aanvullen informatie nodig zijn dan zoek ik dat op.

Alvast bedankt! :bloemen:
 

ertromp

Forumguru
Voor alle banden kun je de H aanduiding nemen en dat is zelfs nog overdone je kunt nog kiezen voor de T-klasse (max 190km/h)
 

ertromp

Forumguru
Het merk heb ik geen ervaring mee
Maar type voldoet al zal een T klasse wellicht nog iets goedkoper zijn
 
Bovenaan Onderaan