Horen er doppen op deze gaten?

turboturbo

Forumguru
Met het wisselen van de ruitenwissers viel me op dat er 2 gaten zitten in de paravaan, onder de ruitenwisser armen. Horen daar doppen op te zitten? En zo ja, kan ik die misschien bestellen (artikelnummer?)

Als ik er doorheen kijk, zie ik onderdelen die misschien liever niet nat worden door de regen?

dop_gat.jpg

dop_gat1.jpg
 

GJ M

Forumguru
Hoort wel een dop op. Volgens mij zit je interieur filter daar toch ook onder/vlakbij?
 

Cordoba

Forumguru
Peter: naar aanleiding van de post van Ronnie: zijn dit voorbewerkte 'gaten' die dicht zijn, maar waar je de gaten er zo uit kunt drukken, doordat langs de rand het plastic veel dunner is, of zijn het echt mooie gladde randen zonder enige vorm van breekrand. In het VAG-programma zit een hele lijst aan ronde rubberdoppen van allerlei afmetingen voor diverse plekken en automodellen, dus het gat goed opmeten om de juiste dop te kunnen bestellen bij de dealer. (op de sloop halen, is waarschijnlijk lastig en krijg je waarschijnlijk alleen als de parafan kapot is.)
 

turboturbo

Forumguru
@Ronnie idd de gaten zijn hetzelfde als die waar de ruitenwisserarmen uit tevoorschijn komen.

@GJ M klopt, volgens mij zag ik het papier van het interieur filter. Daarom wil ik eigenlijk wel dat die gaten dicht gaan. Maar even doppen bestellen dus, had toch al een bestelling open staan waar dat meteen bij kan.... :koffie:
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
afhankelijk van de positie (zouden er mogelijks 4 kunnen zijn) kom ik op deze tekening uit, volgens mij zijn het deze dat je zoekt :)

(als ik een artikelnummer googel lijkt het er heel hard op alleszins ;) )

prijs= €1,40 per dop

Naamloos.png
 

Jee13

Forumguru
dit zijn geen voorgedrukte gaten, er hoort normaal plastic afdekking in, is inderdaad om bij raammotor te komen, bij sommige modellen zit daar de achterste schroef van ecudoos. (bestuurderskant)

ik kan thuis even in etka kijken voor artikelnummer, moet nog 1 nek omdraaien en dan ben ik klaar
 

turboturbo

Forumguru
bij sommige modellen zit daar de achterste schroef van ecudoos. (bestuurderskant)
Dat lijkt me nu niet iets dat je wilt dat nat mag worden....

Vreemd toch dat dit soort doppen verdwenen zijn.... Denk je toch dat er slordig geklust is aan de auto.

@Joske bedankt! Scheelt me een hoop klik-frustratie achter etka online die het overigens vanavond ook weer af liet weten (nog wel gedoneerd onlangs grr)
 

turboturbo

Forumguru
Die rubrieken 'gokken' gaat mij ook nooit goed af. En online is er een maximum kliks die je mag doen. Dus op een gegeven moment is het: nog niet gevonden? Pech maar je zit aan je max opvragingen.

Makkelijker zou zijn als je gewoon kunt beginnen op een groot plaatje van de auto, en daar dan telkens op in zoomt. En dat het programma dan zelf een suggestie doet voor de juiste rubriek...
 

Cordoba

Forumguru
@turboturbo Andere optie is om regelmatig als je tijd over hebt, gewoon afbeeldingen op te vragen, en op te slaan op je computer/USB-stick of iets dergelijks. Dan kun je ook off-line al een voorselectie maken, en kun je dus eventueel alles offline opvragen of in elk geval een stuk van tevoren de juiste richting bepalen.
 

turboturbo

Forumguru
@Joske ...op ifinterface.com alleszins... :lezen:

@Cordoba he nee brrr dat voelt teveel als vroeger toen ik nog muziek en films downloadde. Teveel werk en gedoe :) ....maar wie weet :lezen:
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Dank u allen! Ze zitten weer op hun plek!

(Met kleurverschil; de dopjes lopen 13 jaar direct zon/UV licht achter ;) )

dop1.jpg

dop2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan