Hoogste kmstand met een GECHIPTE 1.6tdi

oco1979

Forumguru
Al wie een gechipte 1.6tdi heeft.

Wat is jullie Kmstand in deze versie gechipt ?

Lijk me wel leuk om te weten.

De vraag komt geregeld,Ja maar gechipt al goed en wel,maar wat met de levensduur ???
 

Testedoene

Forumguru
Ik denk dat ik zowat de hoogste km-stand had.

Mijn wagen:

-Passat 3C 1.6 CR TDI 10/2010
-motorcode CAYC
-gechipt naar 133 pk op 163.000 km's
-Totale kmstand bij verkoop: 193.000 km's
-extra kosten: geen

Werd verkocht doordat mijn vrouw er heel korte afstanden mee deed en ik telkens een regeneratie aan mijn been had bij het afleggen van grotere afstanden.
Ipv te wachten op kosten heb ik hem ingeruild voor een tsi.
 

Hans O.

Forumguru
  • 1.6 TDI. Motorcode CAYC.
  • EGR dicht, roetfilter behouden en getuned door VAG Techniek bij 208.000km.
  • Huidige stand 292.000km. (Deze week verkocht)
  • Tot op heden geen extra kosten of storingen gehad. Wel relatief vaker gaan regenereren sinds de laatste 15.000 km.
 

laagvlieger

Forumguru
  • EGR dicht, roetfilter behouden en getuned door VAG Techniek bij 208.000km.
  • Wel relatief vaker gaan regenereren sinds de laatste 15.000 km.

Deze twee puntjes kunnen verband hebben met elkaar. Tegenwoordig zijn tuners niet meer zo happig op het volledig dichtzetten van de EGR, aangezien deze een functie heeft tijdens het regenereren van het roetfilter.
 

brepus13

Forumguru
S2 FL 1.6 TDI 2013

bij 165.000 laten chippen door VAG techniek. Niks aan egr en roetfilter gedaan op advies van VAG techniek.

verkocht bij 225.000. Geen problemen of kosten gehad.
 

Chrisjemol

Forumguru
1.6tdi 2014 (motorcode geen idee)
Gechipt bij 130.000 infinity services van eck en egr dicht, roetfilter zit er nog
Nu 178.xxx en geen enkele reparatie nodig gehad
 
Geen 1.6 maar wel twee 1.9 TDI's gehad, eerste gechipt bij 210k drie jaar oud, auto was een leswagen geweest, verkocht bij 270k, tweede was motorcode BLS gechipt bij 100k, verkocht bij 180k, beide geen storingen of reparaties die aan het chippen te wijten konden zijn. Allebei gechipt door VAG Techniek.
 
Bovenaan Onderaan