Hoog verbruik

casejunky

Forumguru
Hey,

Ik heb sinds een klein tijdje een ontzettend hoog verbruik. Iets van 1:8/1:9.

Iemand enig idee waar dit van komt?

Heb wel een tijdje terug de bougies vervangen, kan dat meespelen?
 

ertromp

Forumguru
Merk je verder iets aan de motor bijvoorbeeld onregelmatige loop of slecht starten of inhouden bij accelereren of???
 

Vinny

Forumguru
Diesel? Het reinigen van de roetfilter verbruikt nogal veel.
Als de cyclus tussenin wordt afgebroken door een te korte rit, wordt deze cyclus bij een volgende rit terug opgestart.
Bij meerdere kleine ritten achter elkaar zal het verbruik dan ook gevoelig de hoogte in gaan.
 
Kan ook een defecte lambda sensor zijn; een foute sensor kan er voor zorgen dat het verbruik extreem hoog word. 40% meer verbruik is niet ongewoon.
 

casejunky

Forumguru
Hey,

Even op een rijtje:

1.8TSI blok
Nee ik heb geen andere mankementen, inhouden etc
Rijd elke dag 70 tot 80km voor mijn werk, vooral 80 wegen

@Disaster-Master kan ik dat uitlezen? of is dat een error die niet getoond word?
 
Als hij defect is dan brand iig het MIL lampje, maar je zou wel idd met VCDS naar de live data kunnen kijken.. een OBD dongle zou ook kunnen misschien.. Kan zijn dat hij wel foute waardes door geeft maar door de computer nog niet als defect bestempeld is?

weet niet precies van hoe of wat maar ik dacht dat de lambda een spanning geeft van rond de 0,1 tot 1 volt. Als ik deze website mag geloven is de iedale waarde rond de 0,4 volt. Meten is lastig aan die dingen. Heb zelf een defecte lambda gehad (bij mij ging wel het lampje branden) en wat ik er toen van begreep is dat je ze eigenlijk alleen met een osciliscoop kunt meten. Zou niet weten waar en hoe ik dat moet doen dus heb ze vervangen voor tweedehands van de sloop want nieuw zijn ze echt réte duur.

https://www.autoweetjes.com/wat-is-een-lambdasonde.html
 

VAG-man

Forumguru
Simpel brandstoflekkage? Geen plekken onder de auto? Brandstofgeur? Wat voor verbruik is voor jou normaal?
 

Cordoba

Forumguru
Dergelijk verbruik voor een S2 wel vaker gezien, met name na het toevoegen van een druklader en wat tuning.
 

VAG-man

Forumguru
Nog redelijk hoog voor het rijden op 70-80 km/pu. wegen. Ik zit momenteel op ruim 1:17, maar gemiddeld 1:15. Ook met een 1.8 TSI die getuned is.

Ik zou de auto toch eerst maar laten uitlezen.
 

VAG-man

Forumguru
Had je ook problemen met stationair draaiende motor bij de koude start?
Dat duidt op veel koolstof aanslag in de inlaat.

Hoe ga je de inlaat reinigen?
 

casejunky

Forumguru
Klein beetje maar niks echt opmerkelijks, maar inlaat zou dan door jd engineering gereinigd worden. Hoe ze het precies doen weet ik nog niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VAG-man

Forumguru
Ik ben benieuwd.

PS. Ga niet de vorige post citeren. Nergens voor nodig en de moderator vindt dit óók niet leuk.
 
Toch lambda idd.. ja die kunnen voor ellende zorgen ja. Hier had ik dat ook.

bij mij was het de lambda achter de cat welke defect was, maar de foutcode wees de lambda voor de cat aan.. eerst die vervangen, kon ik makkelijk bij. Foutcode gewist, maar binnen no-time weer terug.. dus idd toch tweede cat sensor.. sindsdien geen foutcode meer..

bedenk me dat die tweedehandse sensor van voor de cat die nu maar ligt te stoffen in de schuur.. die ga ik maar eens verpatsen gok ik zo :D


(nog) geen last van een hoog olie verbruik? Daar staat die 1.8 bekend om helaas..
 
Bovenaan Onderaan