Hoofdsteun verwijderen

vanturenhout

Senior Member
Ik wil de middelste hoofdsteun weghalen omdat de rugleuning van de kinderstoel daardoor naar voren komt. Normaal was dat dat schuifje induwen en dan de steun eruit trekken, maar met de O3 lijkt dat toch anders te moeten, weet iemand hoe? Hij lijkt vergrendeld te zitten tot op een hoogte.
 

hberg

Actief lid
Het pootje waar geen schuifje zit heeft aan de binnenkant een inkeping waar je met een platte schroevendraaiertje in kan. Daarmee druk je een beveiliging aan de kant waardoor de hoofdsteun er uit kan.
 

Stewie

Senior Member
Is dat op alle plaatsen? Ik verwijder mijn hoofdsteunen wekelijks ivm de hobby... Maar mss is het niet nodig, de octavia is wat ruimer dan een 308 lol.
 

Joske

Forumguru
waar ik voornamelijk mee bedoel dat een slecht vast geklikte hoofdsteun voor behoorlijk wat negatieve bijeffecten zou zorgen.. ;)

de afwezigheid van een hoofdsteun blijft vragen om een gebroken nek natuurlijk, maakt nie uit hoe die vastzit als hij er maar zit.
 

VWim

Forumguru
Scheelt weer 2 knopjes per hoofdsteun x 3 voor de achterbank en eventueel nog 4 voor de voorstoelen. Vermenigvuldig dat met het aantal auto's dat ze produceren... En ineens snap je waarom sommige keuzes worden gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Stewie

Senior Member
Bij elke auto is er maar 1 knopje per hoofdsteun hoor :).
Maar idd, skoda moet ergens op beknibbelen :tongue:
 

Stewie

Senior Member
80% van de mensen verzet die ook nooit. En kinderen kunnen ze er ook nuet makkelijk uithalen.

Elk nadeel heeft ook een voordeel zeker.

Bij de peugeot moeten ze door de krappe achterbank eraf bij mij. Bij de octavia had ik plaats over, dus daar hoeft het wss niet.
 
Bovenaan Onderaan