Hoofdsteun Superb Sportline: te weinig steun

Hallo allemaal,

1ste post hier en een vraagje dat me al langer bezig houdt: sinds een 1/2 jaar hebben we privé een Superb III Sportline, enorm tevreden van, maar 1 ding blijft me dwarszitten en dat is de gebrekkige steun van de hoofdsteun/headrest vooraan, deze kan echt beter !!!
Mijn vorige firmawagen was een L&K versie, die hadden een betere steun, maar nog niet te vergelijken met die van bijv. een VW Passat (niets aan te doen, keuze van de firma), deze geeft echt wel goede steun.

Heeft hier iemand ook last van maar vooral, heeft iemand al een oplossing gevonden om meer steun toe te voegen aan de sportzetels van de Sportline zonder dat het uiterlijk al teveel veranderd?

Ik hoor graag jullie reactie, groeten,

Johan
 

Bijlagen

  • skoda-superb-combi-sportline-facelift-2019-009.jpg
    skoda-superb-combi-sportline-facelift-2019-009.jpg
    205,4 KB · Weergaven: 118

Canon-Eye

Forumguru
Welkom!
Misschien ook even (desnoods beknopt) voorstellen in het daarvoor bedoelde Meet en Greet gedeelte van het forum?
Dat wordt gewaardeerd en helpt beslist bij het krijgen van reacties...
 

Bakkertje

Forumguru
Oef, dat is wel een hele specifieke vorm ...
Anders zou ik zeggen steek er een paar hoofdsteunen van een Passat / Golf / Touran in, maar dat ziet er waarschijnlijk niet uit...

Heb je al gekeken voor losse hoofdsteunkussens?
 

EdK

Forumguru
hoofdsteun kussen

Google daar eens op, kun je op relatief goedkope wijze bepalen wat je nodig hebt om goed te zitten
En met die bevindingen naar een auto bekledingsbedrijf die wat meer wil doen en meedenkt
 

JeSko

Forumguru
@BigJomb

Ik neem aan het probleem met deze vorm van hoofsteun is, dat je er niet echt tegenaan kan leunen zodat er "vulling" en dus steun in de boog van uw nek zit? Op lange ritten krijg ik dan ook een vermoeide nek met nek/hoofdpijn als gevolg. Ik zou eens rondneuzen voor een aftermarket neksteuntje, eentje dat je over je hoofdsteun kan trekken zodat je meer steun in je nek en dus hoofd hebt. Wel zien dat het mooi bij die prachtige stoelen past ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
<edit> @Rallye was me net voor terwijl ik onderstaande zat te tikken... maar ik laat het toch maar staan.

Anders dan de benaming hoofdsteun suggereert, denk ik toch dat het niet de bedoeling is dat de bestuurder al rijdende er met zijn hoofd voortdurend tegenaan leunt, o.m. omdat dit de alertheid van de bestuurder waarschijnlijk niet bevordert. Het ding is m.i. vooral bedoeld als bescherming tegen letsel in geval van een aanrijding.

Voor een passagier ligt dat natuurlijk heel anders. Die hoeft niet op te letten - sterker, tijdens langere ritten slaapt mijn vrouw vaak flinke einden. En dan is de gewone apart verstelbare hoofdsteun ook niet heel prettig, tenzij die wordt gecombineerd met zo'n hoefijzervormig nekkussentje terwijl de rugleuning wat extra achterover staat. Dit voorkomt dat haar hoofd opzij rolt.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Rallye

Klopt, de "hoofdsteun" is eigenlijk helemaal niet gemaakt om je nek/hoofd te steunen, de juiste rij houding maakt dat je hoofd van de hoofdsteun weg is, de steun is eigenlijk puur om nek letsels te voorkomen bij ongelukken. Maar ik betrap mezelf er op dat ik tijdens langere ritten mijn hoofd met momenten wel degelijk laat rusten op de steun.
 
Net waarom ik deze post geplaatst heb, de afstand is merkelijk meer dan de 4 cm die terug te vinden is op de link van Rallye.
In mijn huidige firmawagen VW Passat en de vorige Superb, rust mijn hoofd er ook niet continu tegen, maar als je bij de Sportline zetels tot tegen het steunpunt moet reiken, dan krijg je gegarandeerd nekpijn.
In de aftermarket heb ik nog niet gekeken, mocht er iemand nog tips hebben, graag posten, alle hulp is welkom !!!
Alvast bedankt voor jullie reactie ;) en prettige feestdagen nog
 
Bovenaan Onderaan