Hoofdruimte bij panoramadak (Combi)

kwaazaar

Actief lid
Heren en dames,

Ik ben van plan een Superb Combi te gaan leasen. Ik twijfel nu over het panoramadak, omdat ik bang ben dat ik misschien met mn hoofd het dak ga raken ('plafond' is iets lager bij panoramadak). Ik had dit willen uitproberen bij de dealer, maar die had er geen staan met zo'n dak.

Dus is er iemand die 1.96m of langer is én een panoramadak heeft? Zo ja, hoeveel ruimte houd je over? Of misschien woont iemand in de buurt van Harderwijk waar ik even kan proefzitten ;)?
 

Josh

Nieuw lid
Net mijn Superbcombi met panoramadak opgehaald.Fantastisch:net een cabrio.

Ben zelf 1.83 ,het dak is ongeveer 4 cm lager.Bij mijn lengte zijn er geen problemen.
De stoel kan nog zakken.Ik woon niet in jouw buurt (Roosendaal).
Josh
 

Maarten

Forumguru
Heb je hem bij De Rijk opgehaald?
Daar heb ik gisteren een SuperB Combi zien staan.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
 

___JC___

Forumguru
Ik neem nooit een dakje vanwege het gebrek aan hoofdruimte. Overigens heb ik proefgereden in een Superb HB met schuifdak en dat ging net met mijn 2.10m. Maar zoals gezegd ik heb dus geen dakkie genomen uiteindelijk.
 

Josh

Nieuw lid
Hallo Maarten SFC

Hij komt van Arnold de Rijk .Goede contacten daar.Er rijden nog niet veel S-Combi's
in deze regio.

Josh
 

kwaazaar

Actief lid
Overigens heb ik proefgereden in een Superb HB met schuifdak en dat ging net met mijn 2.10m.

Wat bedoel je met HB? De sedan(/hatchback)-versie? Dan moet die óf meer hoofdruimte hebben, óf jij ligt zo ongeveer in je auto! :)

Ik had in de combi ongeveer vier vingers ruimte (cm of acht dus), waarvan de helft al nodig is voor mn kapsel ;)

ps: jij bent toch een gummert?
 
@Kwazaar. Je zult er geen spijt van krijgen, het panodak is in 1 woord super! Volgens de bankzitters achterin een speciale gewaarwording als je door het dak naar buiten kijkt tijdens het rijden (hoewel je als berijder daar weinig aan hebt ;) ). Zolang je niet boven de 90-100 uitkomt kun je prima met een volledig geopend dak rijden zonder al te veel lawaai in de auto te hebben.
 

Josh

Nieuw lid
Ik sluit me helemaal bij Knilliske aan.Het duurde allemaal wel erg lang ,maar wat een pret.Net als vroeger(1971, een 2CV) rijdt ik bijna altijd open.Bij snelle ritten staat alleen de achterkant op een kier.Omdat ik meer motorrijder dan automobilist ben vindt ik dit nu ook een leuke manier van vervoeren.
O ja, een airco sluit een open dak niet uit!

Josh
 

kwaazaar

Actief lid
Hmm, waar vind ik meer info over het dak?

Ik wist nm niet dat de achterkant ook open kan. Ik had begrepen dat alleen de voorkant open kan (en over de achterkant glijdt).
En boven de 100 niet open, kan de voorkant niet een klein beetje open?

Groet,
Robert
 
Idd, alleen het voorste deel kan open en schuift over het achterdeel heen. Wat Josh bedoeld moet hebben, is dat hij het dak in de 1e stand zet waarbij hij slechts opent en ca. 5-10cm naar achter schuift. In die stand zou je ook boven de 100 je dakje open kunnen zetten, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Wat voor info zoek je nog meer over het dak?

[moderatorbreak]
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.
[/moderatorbreak]
 

Josh

Nieuw lid
Bij snellere ritten zet ik het dak in de kantelstand:voorkant dicht, achterkant ongeveer 4 cm open.In de andere standen schuift het voorste paneel over het vaste achterste.
De ontstane opening is riant.Meer hoeft voor mij niet.
De S-Combi 1.8 TSI rijdt voortreffelijk, ik ben m'n trouwe Scenic al bijna vergeten.Alleen de contouren zijn wat lastig in te schatten. Verbruik over de eerste 2500km :7.7 li-100km

Josh
 
Nee, maar je de auto afsluit met de afstandbediening en je houdt de knop ingedrukt sluit alles wat evt. nog open staat (dak en zijruiten).
 

kwaazaar

Actief lid
Iemand al problemen met het dak? Bij mij gaat ie af en toe niet helemaal open, maar stopt nadat het windschermpje omhoog is. Nogmaals aan de knop draaien is dan genoeg. Bij het openen van het zonnescherm hoor ik telkens getik (alsof er een kakkerlak tussen loopt :()
 

Falcon

Donateur
Gaat het dak automatisch dicht als je de auto afsluit of van contact afhaalt?

Gaat trouwens ook automatisch dicht als je een regensensor hebt en je op de interval staat. Als het dan gaat regenen gaat hij automatisch dicht. Wel even aanzetten op het schermpje in de auto.
 

kwaazaar

Actief lid
Mijn zonnescherm gaat niet meer automatisch dicht. Ik dacht toch echt dat ie eerder na circa 8 uur alsnog automatisch dicht ging (sochtends zat hij altijd weer dicht), maar nu dus niet meer. Eigenlijk wel net zo handig :)
 
Bovenaan Onderaan