hondenrek

Eddie

Nieuw lid
Ben een nieuwe octavia 2 combi aan het uitzoeken, mijn dealer kon me niet goed informeren over mogelijkheden aangaande hondenrek.
op internet zie ik de DMM620001 staan, hoe wordt deze gemonteerd?
Kan de paraplubak en de bagage afdekking etc er dan wel uit?
Iemand misschien een foto?
 

higgy

Forumguru
Die laatste link kan wat directer, hier de versie voor O2's zonder gordijnairbags (zijn die r dan?)
ZGB1Z0017223Alarge.jpg


en hier die voor O2's met gordijnairbags:

DMM620001large.jpg
 

Vacaro

Senior Member
Als je O2 nog moet bestellen kan je ook het hondennet als optie nemen. Dat is een rol die op de achterkant van de achterbank wordt gemonteerd en die je niet ziet als niet in gebruik is.
Deze zit verborgen onder het rolgordijn van de koffer. Enige nadeel is wel als je de rugleuning wilt platleggen je enkel het kleine stuk alleen kan of de volledige leuning moet platleggen. Deze rol is wel gedemonteerd zonder gereedschap op 1minuut.
Heb je net nodig trek je dit naar boven en haak je vast aan uitsparingen in de dakbekleding dit kan zelfs met de bank volledig plat.Weet ni of compatibel met paraplubak is.
Als je een hond hebt die overaal aan bijt of krabt raad ik dit wel af. Onze honden doen dit niet en ik heb het rek omdat ze niet op de kopsteunen zouden komen kwijlen of in de kids hun oren likken.
Zal es proberen foto te maken en te posten.

Kunt foto vinden op skoda.be en dan bij car configurator "scheidingsnet" aanklikken.
 

Okki

Donateur
Bij mij zit de hond altijd op de hoedenplank, geen net nodig.
Zal eens een fototje maken!
 

Bijlagen

  • doggie.JPG
    doggie.JPG
    64,9 KB · Weergaven: 27

Desperado

Forumguru
Bij mij zit de hond altijd op de hoedenplank, geen net nodig.
Zal eens een fototje maken!
Je weet wat voor projectielen er ontstaan van dingen die los achterin liggen als je een aanrijding krijgt?Als je geluk hebt vliegt je hond tussen de stoelen door door de voorruit, als je pech hebt heb je hem in je nek....
 

Eddie

Nieuw lid
Bedankt al voor de tips, ik ga toch eens bij mijn dealer kijken voor dat rek, onze hond is nogal lomp (poolse herder/tatra) dus een net is snel gesloopt. 1x een poot erin en weg is ie.
 

Okki

Donateur
Je weet wat voor projectielen er ontstaan van dingen die los achterin liggen als je een aanrijding krijgt?Als je geluk hebt vliegt je hond tussen de stoelen door door de voorruit, als je pech hebt heb je hem in je nek....

Valt wel mee met deze


p.s. bij gebrek aan dobbelstenen of een bh-tje :cheer:
 

Bijlagen

  • doggie.jpg
    doggie.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 22

Gieliovd

Forumguru
Het was NET op Mythbusters (10 minuten geleden) wat voor schade projectielen op de hoedeplank kunnen aanrichten.

Samengevat: een bowlingbal overleef je niet, een brandblusser wellicht, een subwoofer misschien, een doos tissues of een poppetje wel.
 

Okki

Donateur
een bowlingbal overleef je niet, een poppetje wel

En dat zit nog vast ook. Maar zonde dollen, inderdaad belangrijk het niet te doen. Zie wel eens mensen rijden met een echte hond of kat op de hoedenplank (zelden of nooit een hoed overigens, misschien leg ik die er wel op :crazy:)
 

Desperado

Forumguru
Waarom had ik nou al het vermoeden dat het zo'n hondje was.........
Een subwoofer btw overleef je niet als je hem achterin je nek krijgt denk ik.Bij ons in de buurt heeft er 1 zijn auto tegen een hoek van een huis geramd en daarbij is zijn subwoofer dwars door de voorruit gegaan en lag 20 meter verderop.
 
Bovenaan Onderaan