Hondenhaar verwijderen

Iemand een idee hoe je het best hondenhaar verwijdert uit je wagenbekleding? Het zijn korte haartjes.

Rubberborstel en water werkt niet.
 

EdK

Forumguru
Stofzuigen en helaas langdurig
Of naar een cleanbedrijf brengen en het hun laten doen
 

Jee13

Forumguru
korte hondenharen krijg je er bijna niet uit gestofzuigd, je zuigt de bekleding dan vaak pluizig

wat wel effectief is bij hondenharen is rol duct pakken en een stuk binnenstebuiten om je hand wikkelen zodat de plakkant aan buitenzijde zit, dan soort van haren "deppen"
 

EdK

Forumguru
soort van waxen met ductape
Ductape is te verkrijgen in de betere ijzerwaren zaken en soms bij de AC-tion :pardon:
 

machlo

Forumguru
Wij gebruiken vaak deze rollers voor kleren en meubelen.....
 

Bijlagen

  • 1763688.jpg
    1763688.jpg
    21 KB · Weergaven: 29

machlo

Forumguru
Klopt, we kopen ze vaak bij IKEA als we daar zijn.
Mijn vrouw zweert erbij (en dat wil ik graag zo houden........), anders mag ik het allemaal gaan doen......:tegek:
 
Thx voor alle reacties. Ik ga er volgende week mee aan de slag.

Opeten lijkt me niet zo'n topidee. Is een cross windhond dus veel te weinig vlees aan :D
 

Hakar

Donateur
@EdK en @robvv wat zijn jullie toch dieronvriendelijk.
Dat filmpje van @jabo59 is ook weer prachtig in elkaar geknutseld.
Begint met een bruin zwart hondje wat een kunstje doet achter in de kofferruimte van een Jaguar liefhebber.
Tot daar klopt het.
Stereotype beeld, liefhebber van duurdere auto's in combinatie met zo'n kleine k**telikker zie je meer.
Maar dan, op 2 minuut 30 zie je dat het haar van datzelfde hondje ofwel lang in de kofferruimte heeft gelegen, ofwel net als vrouwtje bij de kapsalon is geweest en een behandeling met dikke bleek heeft gehad.
Haar is spierwit.
En dan is tie op 2 minuut 40 zogezegd klaar, terwijl er nog allemaal kleine witte stekeltjes in de bekleding zitten.
Tell Sell kan er een puntje aan zuigen.
 

Hakar

Donateur
Als iedereen een hond niet koopt, dan blijven ze uiteindelijk allemaal bij die fokkers.
Die zullen hun beoogde Eurootjes mislopen, en dan een keuze moeten maken hoeveel ze bereid zijn aan de honden te besteden.
In veel gevallen draait dat uit op een niet optimale leefomgeving, en mogelijk niet de zorg die de dieren verdienen.
In dat opzicht is het niet diervriendelijk.

Onze Poolse jongen mag met zijn lange haren gaan en staan in de Tsjechische Fabia waar hij maar wil, tenzij hij het maar beperkt tot de achterbank ;)
En wat er aan haren aan de bekleding blijft hangen na het stofzuigen zit wel zo verweven in de bekleding dat het naar ons idee ook niet aan je kleding blijft plakken.
En wees gerust mensen met al ruim 35 jaar dit ras zien wij er nog steeds niet uit als een Yeti met wintervacht:D
DSC00484.jpg
 

Hakar

Donateur
@Soundless
Accepteren is denk ik het motto.
Voor we met de langharige Poolse mannen in aanraking kwamen leefden we samen met Duitse herders.
Woning was toen nog voorzien van tapijt met een zachtboord undelayment.
Na 5 jaren waren we toe aan nieuw tapijt, en haalden oud tapijt en underlayment er uit.
Zelfs onder het underlayment kwamen we de korte stekelige haartjes tegen.

Enige echt werkende optie is een gladde bedekking van je interieur waar geen haar in kan komen of aan vast kan kleven.
Dus leren fauteuils in je auto en vinyl als overige interieurbekleding.
 
Bovenaan Onderaan