Honda Civic Tourer, Octavia killer ??

E

Ex-lid 2926

Geen verkeerde auto die Civic. Mijn oudste zoon heeft een 1.8 sport en die auto rijdt voortreffelijk. Heerlijk blok, fijn schakelend, strak rijdend en lekker apart. De stationcar vind ik persoonlijk minder mooi dan b.v. de O3 Combi. Toch zou ik de Honda kiezen als opvolger van mijn O2 TDI. De Honda 1.6 diesel mag in tegenstelling tot de O3 greenline wel een fatsoenlijke caravan trekken.
O ja, toch heb ik liever een iets kleinere bagageruimte in combinatie met een volwaardig reservewiel dan een giga bak en een reparatiesetje (waar je weinig aan hebt).
 

VWim

Forumguru
De Honda Civic HB met 2200cc dieselmotor mag 1500 kg trekken. De 1.6tdi mag dat ook. Jij trekt nu het vergelijk met de Greenline, maar ik vraag me af of Honda die 2.2. in de 14% gaat krijgen. Dat zou betekenen dat je wel een heel onredelijk vergelijk aan het maken bent.
 
Die vanaf prijs is natuurlijk weer het bekende showroom lokkertje. Het S uitrustingsniveau staat dan wel in de prijslijst voor € 22.990,- maar wat daar allemaal niet opzit; Radio plus speakers, airco, electrische verstelbare/verwarmde spiegels, en nog veel (klein) grut zoals bluetooth, multifunctioneel stuurwiel, leeslampjes, etc. Dus de versie die je wil hebben is de Comfort uitvoering á € 25.890,-. En laat een vergelijkbare Octavia Greenline 25650,- kosten en dan wel in de 14% vallen dan lijkt mij het een kanzloze zaak voor Honda op de leasemarkt.
 

Pendragon

Forumguru
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind het een heel lelijk ding, zeker het achterste gedeelte past totaal niet bij die auto. Ik vind normaal Honda wel leuke auto's hebben, maar deze kan echt niet (vind ik).
 
E

Ex-lid 2926

De Honda Civic HB met 2200cc dieselmotor mag 1500 kg trekken. De 1.6tdi mag dat ook. Jij trekt nu het vergelijk met de Greenline, maar ik vraag me af of Honda die 2.2. in de 14% gaat krijgen. Dat zou betekenen dat je wel een heel onredelijk vergelijk aan het maken bent.
Wat ik bedoel, er zullen massa's greenlines geleased worden die over 3 jaar als occasion op de markt komen. Normale 16 of 2.0 tdi's zullen met een lampje gezocht moeten worden. En als particuliere koper vis ik in die vijver. En is een "nieuwe" Octavia voor mij niet zo vanzelfsprekend meer helaas. Gelukkig kan mijn 1.9 nog jaren mee.
 

Darkside

Forumguru
Ik vind het een "bijzondere" auto. Maar niet per se lelijk
Wel blijkt uit een test van Werner dat de ruimte op de achterbank niet kan concurreren met een Octavia.
De O3 heeft dan welliswaar 15L minder bagage ruimte maar wel meer ruimte op de achterbank.

Wel schijnt de achterwiel ophanging met dynamische dempers goed te zijn. Zo is deze niet zo stuiterig als hij niet beladen is.
Ik denk wel dat de 03 in de 4 a 5 jaar dat ik hem zou leasen me beter gezind blijft kwa design.
Is wat tijdlozer (of saaier).

En volgens Honda schijnt er geen 14% versie te komen. Maar krijg je wel min 120pk in je dieseltje.
 
Bovenaan Onderaan