Honda Civic Tourer, Octavia killer ??

hemi24

Donateur
Tja, wat mij betreft is het design net zo geslaagd als de Ssang Yong Rodius; ergens tussen de B en D stijl was de ontwerper de kluts even finaal kwijt... :sterretjes:

ssangyong-rodius-02.jpg

m1my4habenwb.jpg

Het evenwicht is totaal zoek; er "hangt" domweg teveel achteraan deze Civic. Waarschijnlijk komt het door de keuze van de hoog oplopende heuplijn in combinatie met de sterk dalende daklijn.

Noord26

Forumguru
Hoe kun je nu dat vergelijk maken? Ik zie totaal de overeenkomst niet? Als die diesel net zo smeuiig is als de vorige 2.2 dan kan VAG er nog een heel groot puntje aan zuigen. Die leek wel van elastiek.

hemi24

Donateur
Gelukkig (voor Honda) heeft niet iedereen dezelfde smaak, en blijft het beeld op straat toch nog divers!

ertromp

Forumguru
Er is nog een hele markt buiten die 14% en het model tja dat moet je liggen.
De motoren zijn inderdaad van sublieme klasse. Zeker de hoogtoerige benzine motoren. Daar kan de VAG groep nog wat van leren.

• Leuk
Waarderingen: CDK

michelover

Forumguru
Leuk dat de bagageruimte iets groter is dan bij een Octavia Combi, maar op de achterbank kun je alleen kleine Japannertjes kwijt als ik het zo zie. Dus als je altijd met neergeklapte achterbank rond rijd zal hij voordelen hebben t.o.v de Octavia. Als je hem gewoon gebruikt zal het denk ik tegenvallen. En hij is simpelweg lelijk.

VWim

Forumguru
Leuk dat de bagageruimte iets groter is dan bij een Octavia Combi, maar op de achterbank kun je alleen kleine Japannertjes kwijt als ik het zo zie. Dus als je altijd met neergeklapte achterbank rond rijd zal hij voordelen hebben t.o.v de Octavia. Als je hem gewoon gebruikt zal het denk ik tegenvallen. En hij is simpelweg lelijk.
Dat lijkt me iets overdreven.

Octavia vs. Civic
Hoogte 146,1 vs. 144cm
breedte 181,4 vs. 177cm
lengte 465,9 vs. 452 cm
bagageruimte 610 vs. 624liter
bagageruimte bank plat 1740 vs. 1668liter

Ik denk dat de Octavia wel wat groter is, maar de maatverschillen zijn niet echt bijzonder. Ik denk dat je nog het meest gaat merken van de breedte. Verder ben ik wel benieuwd naar de wielbasis, maar die kon ik van de nieuwe civic niet vinden.

D

Deleted member 12686

Als die 13cm lengteverschil de beenruimte van de achterpassagiers is, dan is dat wel veel.

michelover

Forumguru
De diesel is inderdaad goedkoper dan de benzine versie, maar dat is makkelijk te verklaren. Een 1.6 diesel tegen een 1.8 benzine is geen vergelijk. Dan heeft Skoda met de Octavia hetzelfde voor elkaar namelijk. 1.6TDI Combi Ambition handbak is 25.890 en met 1.8TSI in dezelfde uitvoering 28.290. Is weer zo'n typische Autoweek vergelijking.

SteefvH

Senior Member
Genoeg bestuurders kiezen voor de goedkoopste oplossing en dan zal misschien Honda betere keuze zijn. Uiteindelijk is de degelijkheid van de Skoda toch beter. Bij Honda blijft het toch meer geluid en de afwerking is minder mooi (persoonlijk).

AGTon

Forumguru
14%, 20%, 100%. Ik denk dat een particulier daar niet zo naar kijkt.

Ik dacht zelf altijd dat een Honda een technisch zeer degelijke auto was. Ik kijk zelf altijd als particulier occasion koper. Dan denk ik dat dit niet zo een gekke keuze is ipv een octavia.

Canon-Eye

Forumguru
14%, 20%, 100%. Ik denk dat een particulier daar niet zo naar kijkt.
Niet naar die percentages op zich, want die boeien niet zo.

Maar de onderliggende verschillen in CO2-uitstoot zijn ook voor privérijders wel interessant, aangezien de BPM tegenwoordig dáár aan is gekoppeld. Dus je nieuwe auto met een lagere uitstoot is òf goedkoper, òf voor dezelfde prijs beter uitgerust.

TL@

Forumguru
Ik vind hem wel best mooi. Maar Honda staat bij ons niet op de leaselijst (Mazda trouwens ook niet, wat ik wel jammer vind)

Noord26

Forumguru
Genoeg bestuurders kiezen voor de goedkoopste oplossing en dan zal misschien Honda betere keuze zijn. Uiteindelijk is de degelijkheid van de Skoda toch beter. Bij Honda blijft het toch meer geluid en de afwerking is minder mooi (persoonlijk).

Degelijkheid? Dat is een beleving. Wat meer plastic-achting interieur wellicht, maar qua betrouwbaarheid subliem tov elke VAG-auto hoor. En ander merken kunnen nog flink leren van hoe een auto zou moeten schakelen, koppelen, stuurgedrag en handeling. ;)

sitechris

Donateur
Zoveel auto's verkoopt Honda al niet. Heel veel traffic in je showroom heb je niet. Dus je moet de mensen nog eens in de showroom lokken. Met dit uiterlijk gaat dat niet lukken. Deze auto zul je weinig gaan zien. Mss is de auto technisch wel briljant, maar dat zal het verschil niet maken.

Bovenaan Onderaan