Holsch Lelystad ter ziele...

Maggy

Forumguru
kom ik net bij Holsch hier in het dorp, ff de Kodiak in real life bekijken; staat die er niet!
Ik: joh, heb je em al verkocht?! Hij: nee, we zijn geen sales meer.... per 1 juni zitten we bij volkswagen in....
Jammer jammer, goede ervaringen bij Holsch, en helemaal geen goede bij A-point ....(butzaak imo)

#flabbergasted....
 

Maggy

Forumguru
Wat er over blijft? Niks....
De monteurs hebben al een andere baan of gaan mee, serviceman is al pleite...
 

foxxie2

Senior Member
1 monteur vertrekt en dacht de andere 2 mee gaan naar A-point. Wat van gijs begreep krijgen ze wel een eigen vleugel. Toch jammer zo kleine zaak kom je graag. Straks maar weer afwachten wat het word bij A-point. Lang leve pon met zijn gedachtes...
 

Cordoba

Forumguru
Ik neem aan dat Holsch nog een kleine zelfstandige dealer is (tot 1 juni)? Dat zie je eigenlijk steeds weer opnieuw gebeuren, dat zelfstandige dealers óf opgekocht worden door de Pon holding, of dat ze dealerschap kwijt raken en dat het dealerschap gaat naar één van de dealerorganisaties die (grotendeels) in handen is van Pon.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik dacht altijd dat Holsch in Lelystad, eigenlijk een soort van dependance van Holdinga uit Almere was?

bron: https://drimble.nl/bedrijf/lelystad/17038928/autobedrijf-holsch-bv.html

Autobedrijf Holsch BV is een deelneming van Beheermaatschappij Holdinga BV. Dit bedrijf is gevestigd aan de Markerkant 15 22 in Almere (gemeente Almere).

>
Klik hier voor meer informatie over Beheermaatschappij Holdinga BV.

Autobedrijf Holsch BV is ook een deelneming van Gijs van Schaik Beheer BV. Dit bedrijf is gevestigd aan de Rijksstraatweg 133 in Baambrugge (gemeente De Ronde Venen).
 

EdK

Forumguru
En hetzelfde is eind verleden jaar ook gebeurd met de familie bedrijven van Lakeman te Purmerend en Schipper te Zwaag.
Beide overgenomen voor wat eurie's door Heron.

Of je daar blij moet wezen ?? zeker niet !!
Je mag blij zijn als klant als je al een afspraak kan maken !
Het is een ramp om dat call center door te komen !
Word vaak gezegd dat je dan word terug gebeld, wel je mag blij wezen ALS je word terug gebeld....

En dit is uit eigen ervaring van het laatste halve jaar...
Hoop voor jullie dat dit niet zelfde gaat worden bij Holsch
 

Fmoon

Forumguru
Verdwijnt die ook uit z'n pand of blijft er wel een bedrijf in zitten? Ben er in het verleden wel eens geweest toen ik in de buurt was.
 

foxxie2

Senior Member
Hij moet het pand ook uit. Op de hoek vooraan zit A-point. (Voorheen huigen vw dealer) daar gaat die heen. Geen showroom geen verkoop nieuw. Pon gaat in almere langs de snelweg garage bouwen voor de meeste merken. Met showroom aan de voorkant en achterkant werkplaatsen. Dus als je nieuwe auto wilt moet je daar heen..
 

Captain Hook

Forumguru
Vandaag kwam de brief met de officiële aankondiging binnen.
Wel jammer dat die brief pas komt NA dat je al e.e.a. gehoord hebt, zoals alhier.

IMG_009.jpg

De oorspronkelijke VW vestiging aan Schroefstraat 1 heb ik ook ervaringen mee. En die zijn niet zo best... :(
Weer een kleintje die opgeslokt wordt door een grote holding. Of je daar als consument nou mee gediend bent... Hooguit de aandeelhouders van A-point...
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb bij A-Point Amsterdam aan de A2 absoluut geen slechte ervaring. Integendeel.
Wel bij een kleine maar al zeer lang bestaande officiële dealer in mijn woonplaats.
Die kon niet eens mijn wielen goed balanceren. Toen ik dat bij KwikieFitie had laten corrigeren en bij hem verhaal ging halen werd hij heel érg boos. En ben nooit meer terug geweest.
 

foxxie2

Senior Member
Misschien de ervaring met A-point niet goed. Maar we laten gijs niet stikken! Die man heeft goede wil en klant vriendelijk. Dit was zijn keuze ook niet... Deze week gaat er een auto heen voor een beurt
 

Maartenvds

Forumguru
Ik heb met Holdinga in Almere goede ervaringen met de verkoop en ook met reparatie en aftersales. Toen ik de auto kocht met Bovag garantie heeft die een mankement gehad met zijn lambas. die hebben ze netjes vervangen maar steeds kwam de lambas fout terug. 2 keer een nieuwe in gezet en ook 2 keer gehad dat ik weg reed thuis was en de motormandement weer afsprong op dezelfde fout. Ook hebben ze 1 keer een fout gemaakt met mijn turbo met het plaatsen van de lambas waardoor die is gesneuveld dit hebben ze dan wel eerlijk gezegd en een nieuwe voor ingezet.

Dus al met al wel 6 keer terug geweest voor hetzelfde. Onder aan de streep hebben ze het wel netjes voor mij opgelost ook als ik belde kon ik langskomen en erkende ze wel dat het weer hetzelfde was dus niet afschuiven. Ik heb ook steeds kosteloos een huurauto e.d gekregen. En hebben ze voor al deze keren geen euro gerekend ook al was de Bovag garantie periode voorbij!
 

AGTon

Forumguru
A-point Almere blijft goed. Jammer dat het magazijn weg is daar, maar daar kunnen de werknemers ook niks aan doen.
 

oco1979

Forumguru
Pon of D'ieteren(belgie) gaan allemaal dezelfde werkwijze.
Anderen merken volgen ook al.
Horen zeggen dat bedoeling zou zijn om per provincie (belgie) mega showroom te zetten met alle merken,soort autosalon en dat je dan voor reparatie naar de dealer moet gaan.
Online wagens kopen en deze bij dealer laten leveren is nu al aan de orde(bij bepaalde merken)
Eerlijk gezegd je zou beter in je broek doen dan nog een officiële dealer te zijn van een of ander merk, je bent geen baas meer in je eigen garage.
 

AGTon

Forumguru
franchisers zijn nooit eigen baas geweest. Dat is zo in auto-land als bij de supermarkten.

Kennis van mij is Renault dealer. Als je soms hoort waar hij allemaal aan moet voldoen om de naam Renault te mogen blijven voeren, idioot.
Vervelende is echter dat als je als merkdealer overgaat naar garage zonder naam, je nog maar moet zien of het hoofdje boven water blijft. De merken vragen veel van jou als ondernemen, maar als er reclame wordt gemaakt voor een nieuw model, dan komt de consument wel jouw kant op. Het werkt twee kanten op, maar makkelijk is het niet.
 
Bovenaan Onderaan