Hoi!

TCNH

Senior Member
Hallo! Even voorstellen; ik ben Tom.
Na een jaar of 4 afwezigheid op dit forum vanwege een uitstapje naar een Peugeot 5008 ben ik weer helemaal genezen en staat er nu een Kodiaq sportline in bestelling :yeah:

Voor de Peugeot heb ik 4 haar lang probleemloos gereden in een Octavia 3 en had hier uit die tijd al een accountje, maar me volgens mij nooit voorgesteld.

De kodiaq kan hopelijk vanaf ergens eind juni gespot worden in de omgeving van Zeist en Amersfoort, of op snelwegen door het hele land
 

TCNH

Senior Member
Welkom Tom. Succes met het wachten.
Hoe was de ervaring met de Peugeot?
Thnx.

Ervaring met de 5008... Tsja..
De 5008 is van binnen en buiten een prachtige auto vind ik nog steeds. Rijdt goed, de ieniemienie driecilinder puretech houdt zich verrassend goed in zo'n grote auto, maar de keuze voor de handbak was niet optimaal. Beetje gevoelloze transmissie. Reden om niet opnieuw een 5008 te overwegen zit met name in kleine irritaties als af en aan niet werkende keyless vergrendeling, gordelspanners die meerdere smeerbeurten nodig hebben omdat ze steeds stoppen met terugrollen, verlopende geheugeninstelling van de bestuurdersstoel. Ook bizar veel lakschade van medeparkeerders op het werk die het niet zo nauw nemen met het opengooien van hun deuren. Met andere auto's nooit zo erg gehad, maar ofwel de Peugeot is een huftermagneet, of de lak beschadigt als je ernaar wijst.

Ironisch genoeg met de Peugeot 2 jaar geleden op vakantie in Tsjechië (had ik toen maar een Skoda) gestrand en uiteindelijk is de auto 5 of 6 weken later thuis gebracht, waarna 'ie hier gerepareerd is. De onderhoudsvrije distributieriem, die in een oliebad loopt, bleek na ongeveer 70.000 km uit elkaar te vallen waarna er stukjes rubber in de motorolie zaten. Zijn de momenten dat je blij bent dat je least en niet privé rijdt.
 

ertromp

Forumguru
Welkom en veel rijplezier! Hoor je inderdaad veel ellende van die distributieriemen die door een oliebad heenlopen :nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan