Het weer speelt imo geen rol, nooit eerder een dergelijke verbruiksstijging mét vermogensverlies gehad bij koude. Overdag is het hier trouwens al gauw 15-18 graden, de laatste tijd..
Weet dat er t een en ander te doen is over samenstelling, naamgeving en kwaliteit van benzine. Echt van deze tijd om iets dat goed is te slopen voor n ‘hoger doel’ zoals winst en milieu. Heb me daar nooit echt in verdiept en pak altijd octaangetal 95. Morgen is de tank leeg en zal ik er ns 98 ingooien. En ns kijken hoeveel % bio wordt meegeleverd bij beiden.
Luchtfilter of bougies zijn onwaarschijnlijk, nieuwe iridiums en origineel luchtfilter zijn amper 4000km/2mnd oud.
Motor loopt overigens rond, geen hick-ups of onregelmatige loop in het toerenbereik (kom zelden boven 3000rpm) waargenomen.
Heb geen dakdragers.
Had vandaag geen tijd maar zal morgen de bovenomschreven turboslangen test doen. Hoor geen fluit van de turbo, neem aan dat n kapotte turbo alleen met uitlezen kan worden vastgesteld. Of zijn er toch nog andere manieren om daarvan een indicatie te krijgen?
Bij voorkeur mijd ik de VAG garages in Frankrijk, mijn ervaringen met hen zijn helaas ronduit slecht: overbodige vervanging met torenhoge onderdeelprijzen en werkplaats tarieven.
Vandaar dat ik me graag eerst zelf informeer alvorens me aan hun service over te leveren