Hoge verwachting na bestelling O2 GBL

Na een paar weken hier op het forum rond te hebben gekeken om zoveel mogelijk informatie te verkrijgen over de octavia in juni toch besloten om als nieuwe leaseauto een skoda octavia greenline business line te bestellen. Vanwege de gunstige bijtelling en de vele positieve reacties hier op het forum en bij de gebruikers reviews op de autoweek website.

Misschien kan dit stukje beter op meet en greet maar ik zal me even voorstellen. Ik ben Tjeerd en woon in Tilburg. Door het gehele jaar heen leg ik zo'n 50000 km af die verspreid liggen door het gehele land. Maar liever niet boven Amsterdam of Apeldoorn.
In de afgelopen jaren ben ik toch nog steeds een Renault liefhebber en heb daarom toch bij de vorige leaseauto gekozen voor een Renault Megane GrandTour 2.0 16v Techline. Goede auto afgezien van de niet te voorkomen elektrische kuren die de auto wel eens heeft. Maar even afkloppen. In de afgelopen maanden geen rare dingen vernomen.

Tijdens de selectie periode zijn er natuurlijk veel meer autos de revu gepaseerd. De audi a3 sportback, de golf station, mitsubishu lancer, renault megane estate gt-line, volvo v50 en skoda superb hadden interesse gewekt.
Aan het einde van de afvalrace die bestond uit opties afwegen tegen kosten en na vele berekeningen waren er nog twee over. De renault megane gt-line en skoda octavia gbl. Beide vanwege de gunstige bijtelling van 20% en omdat ik een grens had getrokken om zo dicht mogelijk tegen de 200 per maand bijtelling aan te komen.

De skoda heeft het uiteindelijk gewonnen omdat veel accessoires achteraf kunnen worden ingebouwd en dus geen invloed hebben op de bijtelling.

De greenline wordt nu standaard afgeleverd met de volgende fabrieksopties:
- metallic lak (Black Magic Mica)
- Electrische ramen achter
- Sunset

Nadat de greenline is afgeleverd en op kenteken is gezet worden de volgende accesoires toegevoegd:

- Lederen bekleding (achteraf) zwart
- Bandenmaat: 22540ZR18
- Navigatiesoftware benelux
- Telefoonvoorbereiding met Bluethooth
- 4 velgen 18inch Neptune
- usb aansluiting
- trekhaak afneembaar 13-polig

Helaas mag ik ook net als ieder ander hier op het forum lekker lang gaan wachten op mijn greenline. Hij is besteld op 7 juni maar zal pas worden afgeleverd op 22 oktober. Heb nog met enkele collega's gesproken die momenteel werkzaam zijn bij pon en deze antwoorden dat het komt door het succes van de fabia greenline deze zorgt er voor dat er extra productie lijnen worden gereserveerd. Maar hopelijk vallen we niet een te groot gat na al het gespannen wachten als de auto wordt afgeleverd.

corsaar

Senior Member
Als ik het verslag zo lees is de superb afgevallen
vanwege de bijtelling. O2GBL is ook een prima auto.
Net als de anderen, sterkte met wachten.
Het lijkt erop dat je een skoda mag kopen.
Voorheen waren lange levertijden aan Mercedes voorbehouden.

Trucker

Actief lid
Welkom bij de club wachtende, je hebt een mooie wagen samengesteld.
We kunnen onderhand wel een hele lijst samenstellen met leden die
op hun auto wachten.

Klopt het forum loopt idd over van de wachtende. Maar ja wat verwacht je anders van een auto met een goede prijs kwaliteit verhouding

hemi24

Forumguru
Mooie auto, zoals je deze hebt samengesteld, zeker een blikvanger met de 18" velgen!

Hoop dat deze je tijdens het rijden net zo goed bevallen als dat ze eruit zien! Hoop dat je ingewanden op de juiste plaats blijven zitten... ;)

Er is weer nieuws. Na een 14 weken wachten na de echte bestelling toch nog maar eens contact opgenomen met de leasemaatschappij. Deze konden mij bevestigen dat de greenline niet op 22 oktober wordt afgeleverd.
Helaas zal deze dan pas gemaakt worden en zal de verwachte leverdatum 13 november worden. Dan zal de totale wachtijd na bestelling bij LM ongeveer een 23 weken zijn. Pff. Hopelijk zal het lange wachten beloond worden met een perfecte auto.

EdK

Forumguru
Geluk boven het ongeluk is dat de LM hem niet naar het nieuwe jaar tilt !
Krijg je nog eens anderhalve maand voor je kiezen.
Maar wachten wordt zo wel erg lang, leef met je mee want wacht danwel korter maar duurt veels te lang !

Of de LM de levering naar het nieuwe jaar haalt weet ik nog niet. Maar de huidige (zelfde leasemaatschappij) auto zit dik over de kilometers heen en is de contract tijd ook al verlopen.
Maar laten we eerst maar wachten of ze hiermee komen voordat we gaan klagen.

Darkside

Forumguru
hebben de 18 inchers geen negatief invloed op de CO2 uitstoot? maw blijft ie wel in de 20% categorie vallen?

Eerst wordt de auto op kenteken gezet. Dus met de 15 inch velgen. Wat daarna gebeurd met de auto maakt dan niet uit. Als er maar geen tuning gebeurd. Dus de 20% catogorie blijft.

hemi24

Forumguru
Heeft meer met typegoedkeuring te maken dan met het op kenteken zetten...

En de geleverde auto voldoet aan de typegoedkeuring, alleen worden er naderhand andere/grotere velgen op gezet, maar volgens de huidige regels niets uit voor de bijtellingscategorie.

Heeft meer met typegoedkeuring te maken dan met het op kenteken zetten...

En de geleverde auto voldoet aan de typegoedkeuring, alleen worden er naderhand andere/grotere velgen op gezet, maar volgens de huidige regels niets uit voor de bijtellingscategorie.

Wist ik niet. Hebben we weer wat geleerd vandaag.

hemi24

Forumguru
Het is vanzelfsprekend van invloed op je verbruik, maar aangezien niet elke auto een individuele typegoedkeuring moet ondergaan, lift je gewoon mee op het initieel door de importeur aangeboden exemplaar, op de standaard banden.

Hij komt er eindelijke aan

Het is zover. Vandaag bericht gehad van de dealer :grin:. Maandag 15 november om 10:00 kan ik de megane inruilen tegen octavia. Er moet nog wat gebeuren bij de dealer zelf. Helaas zit er nog geen leer in. Ze hebben er voor gekozen dit later te doen en eerst de auto op kenteken te krijgen voor 15 november. Anders zegt de leasemaatschappij dat ze moeten wachten tot 1 januari. Dat zal heel zuur zijn. Je auto zien staan maar nog 6 weken wachten.

Al met al heeft het al een hele tijd geduurd. Had hem besteld op 10-juni bij de leasemaatschappij en 1 juli is de echte bestelling geplaatst dus totaal 20 weken. Maar dit lijkt voor een greenline echt normaal aan het worden.

EdK

Forumguru
Nou gefeli dat je hem voor het nieuwe jaar mag rijden.
Als jij hem haalt zijn ze de mijne in tsjechië in mekaar aan t lassen spuiten monteren etc
Maar 20 weken ... dat je nog niet gek bent geworden, ik kom ergens aan de 10 weken en dat vind ik al te lang

Wel geniet ervan , en dat leer komt er ook wel in !
Gellof dat WMM het erover had dat het in één dag is gebeurd.

Wasmachineman

Forumguru
7u aanvang en rond 15u zijn ze klaar in Leusden!:smiley29:
5 dagen lang, ongeveer 8 auto's per dag varierend van Audi tot VW.

Helaas de auto vandaag nog niet op kunnen halen. De kenteken platen waren nog niet binnen gekomen. Morgen een nieuwe poging.

EdK

Forumguru
Ajoh , gewoon een Wit kartonnetje met het kenteken erop geschreven en met duktape bevestigen.
Kun je wel lekker rijden en dan morgen de officieele platen ophalen !

Bovenaan Onderaan