Hoe video afspelen?

Beste Skodavrienden,

Sinds afgelopen woensdag ben ik trotse eigenaar van een nieuwe Skoda Superb combi 2018.
Ik heb het meest recente Columbus infotainmentsysteem met de meest recente update.

Helaas heb ik nog niet gevonden hoe ik mp4 bestanden kan afspelen.
Via de knop "media" kan ik enkel muziek afspelen. Media vindt wel de videobestanden maar voor deze bestanden staat er een muzieknootje. d.w.z. Dat het systeem enkel muziek wilt afspelen.

Heeft er iemand enig idee hoe dit moet?

Dank bij voorbaat.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
VIM / Video In Motion werkt uitsluitend bij stilstand, TENZIJ je VIM laat vrijschakelen door iemand die kan omgaan met en de beschikking heeft tot VCP (@Antera uit Breda kan dat tegen betaling regelen voor je) Je kan daarna gewoon DVD’s kijken en wellicht ook MP4 vanaf je harddisk, maar van dat laatste ben ik niet zeker.
 

MadDog2K

Actief lid
Helaas heb ik nog niet gevonden hoe ik mp4 bestanden kan afspelen.
Via de knop "media" kan ik enkel muziek afspelen. Media vindt wel de videobestanden maar voor deze bestanden staat er een muzieknootje. d.w.z. Dat het systeem enkel muziek wilt afspelen.

Ik heb dus exact hetzelfde in m’n O3FL... bij stilstand getest, ook met alleen contact aan.

Heeft iemand wellicht een link naar een mp4 die 100% zeker zou moeten afspelen ?
Ik heb de meeste posts hierover wel gelezen en instructies gevolgd,
maar puur om toch maar eens uit te sluiten dat het daar aan ligt.
 
Corné, wat VIM betreft had ik al wat opzoekingswerk gedaan hoor. Tot nu heb ik alleen uit stilstand geprobeerd en zelfs dat werkt niet. Ik weet gewoon niet waar ik deze moet afspelen. Logisch is dus in de functie 'media' maar daar wilt het systeem enkel mp3 afspelen. De video zijn in mp4 formaat en de juiste resolutie.

Ik ben van plan om obdeleven te bestellen maar ik wil toch eerst weten of dit überhaupt gewoon werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb dus exact hetzelfde in m’n O3FL... bij stilstand getest, ook met alleen contact aan.

Heeft iemand wellicht een link naar een mp4 die 100% zeker zou moeten afspelen ?
Ik heb de meeste posts hierover wel gelezen en instructies gevolgd,
maar puur om toch maar eens uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Inderdaad MadDog, zelfde probleem.
 
Ik heb dus exact hetzelfde in m’n O3FL... bij stilstand getest, ook met alleen contact aan.

Heeft iemand wellicht een link naar een mp4 die 100% zeker zou moeten afspelen ?
Ik heb de meeste posts hierover wel gelezen en instructies gevolgd,
maar puur om toch maar eens uit te sluiten dat het daar aan ligt.

@MadDog2K

Problem solved... het bestand moet perfect voldoen aan de gevraagde specs: correcte resolutie (<720 x 576) & bitrate (<2000), zoniet zal het bestand niet worden afgespeeld.

Toch raar dat een dergelijk systeem hogere resoluties niet ondersteunt.
 

Rofffel

Forumguru
@MadDog2K

Problem solved... het bestand moet perfect voldoen aan de gevraagde specs: correcte resolutie (<720 x 576) & bitrate (<2000), zoniet zal het bestand niet worden afgespeeld.

Toch raar dat een dergelijk systeem hogere resoluties niet ondersteunt.
Dit is toch ook de schermresolutie van het apparaat?
Vrij bizar dat je telefoons hebt die al op 4k kunnen draaien en een scherm in de auto op standje 1998 moet draaien.
 
Dit is toch ook de schermresolutie van het apparaat?
Vrij bizar dat je telefoons hebt die al op 4k kunnen draaien en een scherm in de auto op standje 1998 moet draaien.
Ja he, vind ik ook. Ik vermoed dat de schermresolutie van mijn Columbus 2018 veel hoger is dan dat hoor. Google earth op de Columbus is haarscherp en benadert zelfs het retinascherm van mijn Macbook. Die beperking is heel raar eigenlijk en ook merkbaar tijdens het afspelen dat het niet de resolutie is van het scherm. Ik maak straks een foto van Google earth.
 
Bovenaan Onderaan