Hoe trekhaak deactiveren en usa lights activeren

beste mensen,

ik heb sinds kort vcds en heb al het een en ander aangezet, zoals leaving/coming home verlichting en anticarjack.

nu las ik ergens dat je de knipperlichten voor op 30% constant laten branden (usa style), ik heb gezocht maar kon deze functie nergens vinden! weet iemand waar dit staat? en wat ik moet veranderen?

ook heeft mijn auto vroeger een trekhaak gehad, maar die is er door de vorige eigenaar verwijderd, maar deze geeft nu een foutcode zodra ik de auto uitlees. hoe kan ik bij de auto het module uitzetten?

alvast bedankt,
martijn

ps het gaat om een o2 van 2006
 

Ronnie

Forumguru
Dit zou het moeten zijn:
{Anhängererkennung}
Steuergerät Codierung
STG 69 (Anhängererkennung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

0000?: Länderauswahl
1 - Rest der Welt (RdW)
2
- USA

Voor de verlichting:
{Bordnetz}
Steuergerät Codierung (17 Byte)
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Lange Codierung -> Funktion 07

Byte 07Zusatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts (USA und Canada)
(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)
 

LenK

Forumguru
Weten de polenten nog wel wat wel en niet mag met verlichting. Er is zoveel variatie tegenwoordig. Bijvoorbeeld: Volvo's rijden ook vrolijk rond met van die USA side makers.
 
oke super bedankt voor jullie reacties! ik ga het morgen gelijk proberen!

en wat betreft de politie, ik heb in mijn vorige auto(ford focus) hetzelfde gedaan, alleen zaten daar de knipperlichten in de bumper, deze knipperlichten branden ook als stadslicht, nergens problemen mee gehad! heb zelfs een paar keer in een grote controle gestaan en er werd totaal niet moeilijk gedaan!

het apk boek zegt dit erover:
De grote lichten, dimlichten, stadslichten en
achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of​
geel stralen.

ik ga het morgen gewoon proberen en dan zien we wel!

gr martijn
 
het is gelukt!
de trekhaak is eruit en de knipperlichten branden constant op 30%, helaas branden de gewone stadslichten ook nog, dus is de kleur nu een beetje oranje wittig.. kan je deze uitzetten?

ik heb wel bij die controller gekeken, maar ik wist niet dat je door kon bladeren naar andere bits, dus ik dacht dat ik veel kon instellen, maar nu ben ik er achter dat je heel veel kan instellen :D.. ik blijf van de meeste instellingen af, maar heb toch wat leuke dingen aanstaan nu...

anticarjack
coming/leaving home verlichting
usa cornerlights
alarm lichten bij noodstop

Foto-STRZLCFE.jpg



gr martijn
 

Porettuhcs

Senior Member
Zolang het niet erg de aandacht trekt zal je niet aan de kant worden gezet.... als je een controle inrijdt met studenten (lees: leerlingen) dan wel een verkeerscontrole mbt het WVR dan heb je kans dat je "kamervragen" gaat krijgen en dat je het weer zou moeten veranderen ten overstaande van een kleine beschikking ten gunste van vrouwe justitia
 

Ronnie

Forumguru
het is gelukt!
kan je deze uitzetten?
gr martijn
Je gaat er wel problemen mee krijgen...... Ik had ooit een U.S. Golf GTI,(Rabbit) oranje verlichting voor en opzij, rood op de zijkant achter. Bij de RDW keuring keurig de lampjes eruit, daarna er weer in, na een week de eerste bekeuring!
Maar goed, je wilt het stadslicht uit? Dit is ter vervanging van het stadslicht:


Byte 13 Ersatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts
(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)
Wel de vorige code even weer terugzetten!
 
waarom heb je dat er niet op laten zitten? mijn broertje heeft een golf III gti usa en hij heeft wel contour verl en de amerikaanse lichtschakeling, staat ook op de bijlage van zijn kenteken, hij heeft ook amerikaanse platen!

ik kijk wel even hoe of wat, als het niet mag is het ook zo weer uit!

gr martijn
 

Octavia_II

Actief lid
Byte 13 Ersatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts
(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)
Wel de vorige code even weer terugzetten!

@Ronnie, dit gaat volgens mij niet lukken omdat martijnmarchal dan alsnog een foutcode op z'n instrumentenpaneel krijgt.

@martijnmarchal Een andere mogelijkheid is gewoon ook oranje stadslichtjes monteren. :D
V.w.b. de optie "alarm lichten bij noodstop" deze werken denk ik niet in jouw auto omdat de gateway waarschijnlijk en te oude versie is.
(ik heb zelf ook een O2 van 2006 en daar werkt het dus ook niet :biggthumpdown:).

:ot:Tevens kun je ook nog "dubbele-mistlampen-achter" aktiveren, de gordelpiep uitschakelen, rain closing gaat waarschijnlijk niet lukken omdat je een 14 bytes module (0x46) hebt, instellen dat de knipperlichten en piepje van het alarm (indien aanwezig) alleen gaan als de deuren/kofferbak/motorkap ook echt dicht zijn, auto unlock bij het verwijderen van de sleutel uit het contact (al dan niet alle deuren of alleen de bestuurdersdeur), dat bij het verstellen van de linker speigel de rechter mee gaat (of juist niet) en nog veeeeeel meer. :winkie:

Groet,

Charlie
 
idd je kan ook gewoon oranje lampjes in je stadslicht monteren, maar dit is leuker :D...

ik heb die opties ook gezien ja, noodstop heb ik nog niet getest, wel aangezet, maar zal het binnenkort is testen, op een veilige manier!!!

bedankt voor jullie reacties!

gr martijn
 
Bovenaan Onderaan