Hoe snel nieuwe moter te tunen?

Mirosa

Nieuw lid
Ik overweeg mijn Roomster TDI 105 PK te chiptunen naar 130 PK. Wat is wijsheid? Wachten tot ik er ca 5000 km op heb zitten (nattevingerwerk) of kan dat al eerder of beter later?
 

Trol

Lid
JD engineering heeft gezegd eerst een 2000tal km inrijden zou verstandig zijn. Wat niet wil zeggen dat meteen gaan slecht is waarschijnlijk.. denk trouwens niet dat ik het ga doen, of mss later. Mijne rijd al vlot genoeg eigenlijk.
 

rickske

Actief lid
Toch een 2 a 3000km wachten alvorens te tunen omdat er nog spanningen in de motor aanwezig kunnen zijn en als die is ingereden deze verdwenen zijn.
 

Boet

Actief lid
Mirosa, ik heb dezelfde plannen. Heb nu iets meer dan 4000 gedraaid. Zou dus prima moeten kunnen. Het enige wat me tegenhoudt is dat de importeur niet zo hard loopt.

Stoplichtsprintje doen? Er is geen hond die gelooft dat een Roomster zò hard van kiet gaat!
473.gif
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boet</font><hr />

Het enige wat me tegenhoudt is dat de importeur niet zo hard loopt.

[/ QUOTE ]

Kan je het niet via een VW dealer laten doen (bijv. Ames Ridderkerk)
Die zijn normaal gesproken niet zo 'anti-tuning'

(Buurman met Seat Leon 2.0 TFSI van 185 naar 240 PK! en VW Polo GTI van 150 naar 190 PK!)
 

Mirosa

Nieuw lid
mijn dealer zegt dat hij niet mag/wil tunen, dwz er is dan geen oficiele garantie. Het kan volgens hem wel via Pon, maar dan ben je de auto zowieso een dag kwijt en ook nog eens 2x zo duur uit. Maar je hebt wel tuning met garantie, dus als je kar in bv Portugal kaduuk gaat is de tuning geen probleem (uitspraak weer volgens de dealer)
 
en dat klopt want alle tuning met garantie gaat via de importeur. ABT uit duitsland stuurt als ze bij PON genoeg auto's hebben staan een mannetje langs
cool.gif
 

Boet

Actief lid
Klopt inderdaad. Heb ik ook zo geregeld, maar Pon lijkt het druk te hebben met die chippies, want het gaat niet zo hard.

Eerst maar eens een weekje vakantie houden. Gaan we daarna de sport 'Ponnetje onder druk zetten' beoefenen. IK WIL MIJN CHIPPIE!
disc.gif
 
Bovenaan Onderaan