Hoe remlichtschakelaar vervangen?

Sander Geurtse

Nieuw lid
Ik wil de remlichtschakelaar van mijn Octavia combi 1.6 diesel uit 2009 vervangen. Ik ben aan het zoeken geweest naar een handleiding hiervoor, maar kan deze niet vinden. Kan iemand mij uitleggen waar ik de remlichtschakelaar kan vinden en hoe deze vervangen kan worden?
 

Beun12

Forumguru
FF snel via Google gezocht

octavia-mk2-110.png
 

Sander Geurtse

Nieuw lid
Bedankt voor je antwoord. Mijn schoonvader is monteur en wij hebben het bekeken en kunnen op die plek niets vinden. Kan het zijn dat hij toch ergens anders zit? Met welke zoektermen vindt je de plaatjes op google? Ik vindt namelijk niets.
 

Sander Geurtse

Nieuw lid
We hebben de remlichtschakelaar donderdag vervangen. Maar de storing blijft bestaan. Vanwege reacties op dit forum besloten deze te vervangen. Tussen afgelopen maandag en donderdag paar keer knipperend gloeispiraaltje gehad bij het starten (auto uit, opnieuw starten en het probleem is weg). Maar ook tijdens rijden, auto ging toen ook in noodloop (niet direct, na een paar minuten). Auto laten uitlezen en was geen enkele storing/fout opgeslagen. Ik snap er niets meer van. Ook na vervangen remlichtschakelaar alweer een knipperend gloeispiraaltje gehad bij het starten.
In het verleden ook wel eens combinatie van knipperend gloeispiraaltje en motormanagement lampje gehad. Enkele sensoren, luchtmassameter laten vervangen.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
 

ertromp

Forumguru
We hebben het hier niet over een Metsubsidie he ;)
Gewoon eens een keer de VCDS of VCP er over heen. Die noodloop is er niet voor niets geweest en veelal is er veel terug te halen
 
Bovenaan Onderaan