hoe onder houden jullie je inteur/stoelen

Ron_2

Senior Member
mijn stoelen hebben wat vlekken en ja hoe nu?

Ik deed het vaak met wat glassex (uit de spuitflacon), even drogen met een handdoek. En de handdoek er even op laten liggen als je dezelfde dag nog weg moet met de auto :-)
Er bestaat ook een bekledingreiniger van HG in een spuitflacon, te koop bij de supermarkt.

The bone collector

Senior Member
Ik heb mijn Felicia onlangs vanbinnen gereinigd met tapijtreiniger. Dat haalt het vuil en de vlekken echt uit de stof. Maar je moet natuurlijk wel opletten dat het niet al te agressief spul is natuurlijk.

darkprojectx

Forumguru
Thank god dat ik geen kinderen heb, dus mijn auto blijft mooi schoon van binnen.
Indien ik er een vlek in krijg van een flesje cola of iets dergelijks wat licht lekte dan gaat de stoomreiniger erop.

Jewepe

Forumguru
Ik gebruik "Interior Shampoo" van Autoglym. Aanbengen met de spuitflacon en afnemen met een droge katoenen doek. Werkt als een speer, zelfs bij "oude" vlekken. Kost de helft van het Turtle Wax product (€ 6,49).

djmshell

Senior Member
Daar ik een dochtertje heb. Is het niet echt te voorkomen dat de boel vies word. Daarom hebben wij stel bekledings hoezen. Zijn die vuil.. Boel eraf halen en in de wasmachine :)

en afspraak met dochtertje ze niet in de auto drinkt en eet :D helpt ook .....

EdK

Forumguru
gewoon heel simpel grootmoeders ossegalzeep !
Meest simpel en meest doeltreffend die oplossingen van de grootmoeders !!

Chatslet

Forumguru
Heel simpel, eten en drinken niet in de auto. Gewoon onderweg even bij een parkeerplaats stoppen, dan gaat de koelbox open en kunnen de kinderen daar op de bankjes drinken/snoep eten. Daarnaast gewoon bij de wasstraat af en toe even stofzuigen. Verder zit er tegenover mijn werk een carcleaning bedrijf. 180 euro en alle bekleding wordt gereinigd, 80 euro meer nemen ze ook de airco mee en doen ze een ozonbehandeling alleen dat duurt dan wel twee dagen. Heb mijn Ford Fiesta daar destijds laten reinigen nadat er een aantal keer een blikje redbull was omgegaan en ik voordat ik ging autorijden in de stront had gestaan. Vlekken in de bekleding, alles kleefde en het meurde als een gek naar zoetigheid en hondenstront. De airco was ook smerig, die rook naar natte hond als die aan ging. Auto heeft daar een nachtje geslapen en de volgende dag was het interieur brandschoon en rook de auto als nieuw. Money well spend als je het mij vraagt.

E

Ex-lid 2926

De bekleding van mijn Octavia is ook heel gevoelig voor (water)vlekken. Portier open tijdens of na een fikse regenbui: watervlekken die niet meer vanzelf wegtrekken. Ik heb een spuitbus spotgoedkope bekledingreiniger bij de Action gekocht. Je spuit dan een laag schuim over de bekleding. Een paar minuten in laten trekken (eventueel even borstelen) en dan met een schone doek nawrijven. Als de bekleding weer droog is zijn de vlekken vrijwel altijd verdwenen. En met dat spul heb ik ook diverse vlekken uit het vloerkleed in de woonkamer gehaald.

Kensel

Forumguru
Ik gebruik zelf 2 middeltjes waar ik zeer tevreden over ben:
* APC (All Purpose Cleaner) van Meguiar's
* Bekledingreiniger van Michelin (voor de ergste vlekken)

Je moet er alleen wel even de tijd voor nemen en de gelegenheid hebben om je stoelen goed te kunnen laten drogen.. Als je ze goed schoonmaakt (met de APC) is je stoel wel goed nat haha.. Maar het wordt er wel goed schoon van!

Kensel

Forumguru
Ja dat wel, maar ja.. Je moet het niet doen als je een uurtje later weer weg moet. Meer op die manier ;)

En je moet het niet te nat behandelen.. *Spreekt uit ervaring uit vorige auto - had hele dag nodig om te drogen..*

Bovenaan Onderaan