Hoe microfoon weg te werken in Superb..

Skody

Actief lid
Microfoon telefoon weg te werken in Superb Combi ??

Afgelopen week is door een inbouwbedrijf mijn carkit geplaatst. Ze hebben het microfoontje geplaatst bij mijn interieurverlichting, maar volgens mij direct naast de plaats waar normaliter de inbouwmicrofoon zit achter het roostertje. Zag zojuist ook op de genomen foto's dat er een stukje van het draadje loopt (...). Kan iemand mij aangeven of het klepje waar het draadje ingaat eenvoudig los gehaald kan worden en of daar mogelijk ook de microfoon achter het roostertje weggewerkt kan worden ? Zou dit ook invloed hebben op de spraakkwaliteit ? Hoor het graag..
 

Bijlagen

  • IMG_0961.jpg
    IMG_0961.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 98
  • IMG_0960.jpg
    IMG_0960.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 88
  • IMG_0962.jpg
    IMG_0962.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 89

Captain Hook

Forumguru
Dit is weer lekker lomp gebeurd zeg, door dat inbouwbedrijf!
Dat draadje afgekneld langs het afdekplaatje (wat nu een beetje uitpuilt) en plompverloren die microfoon er op geplakt. Fraai. :407:
Hier zou ik zeer zeker mee teruggaan, want dit is prutswerk. En check ook zorgvuldig of ze onderwijl geen andere zaken beschadigd hebben (uitschieters met schroevendraaiers etc).
 

nomad

Senior Member
Inderdaad prutswerk van de bovenste plank.
Behuizing van microfoon weghalen en netjes achter het roostertje plakken is de enige nette oplossing hier.
 

Skody

Actief lid
Kan iemand mij aangeven of je dat afdekplaatje waar de microfoon opgeplakt zit met een schroevendraaier los kan wippen ?
 

Ronnie

Forumguru
Je neemt een niet te breed plamuurmes of een stalen lineaal of een beitel, plakt deze af aan de onderkant met een beetje crepeband en dan wip je de lijst zo los (bij het kabeltje) Het is allemaal in elkaar geklikt.
 

Skody

Actief lid
Betreft een Nokia CK-100 carkit. Carkit wordt door een erkend inbouwbedrijf gemonteerd in alle leaseauto's van het bedrijf waar ik werk.
 

Skody

Actief lid
Had het inbouwbedrijf een mailtje gestuurd met bijbehorende foto's. Hebben 't op de technische afdeling bekeken en geven aan dat de microfoon niet achter het roostertje geplaatst kan worden omdat de geluidskwaliteit dan zeer slecht wordt.. Vraag het mij eerlijk gezegd af. Iemand ervaring hiermee??
 

Gieliovd

Forumguru
Ervaring, nee. Logisch redeneren...

Als je dat ding achter het klepje doet worden de geluidsgolven alleen nog maar richting het onderste deel gestuurd, het kan dus minder gaan functioneren.

Ik zou het eigenlijk alleen hebben geprobeerd als ik jou was...

Wip het rooster eruit, microfoontje onder het roostertje, plakbandje erop en kijken wat hij doet... Is het prima, laten oplossen.
 
Bovenaan Onderaan