hoe mensen denken over skoda

Ik heb nu sinds twee weken mijn niuewe skoda fabia combie spirit plus. En vraag me af of wij skoda rijders nu zo slim zijn of dat collegas en bekende zo dom.
Ik loop steeds tegen reacties op als "heb jij een skoda !" over het algemeen negatieve reacties. Terwijl ik het een super auto vindt voor de prijs die je voor moet betalen. Het is eigenlijk gewoon een volkswagen met een ander jas aan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en reactie die jullie dagenlijks horen.

groeten IBIFR /forum/images/graemlins/baby012.gif

Dutch4x4

Senior Member
Hier alvast wat leeskost, maar dan van de andere kant bekeken:

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&Number=14109&page=6&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1#14109

Verder wist ik zeker dat er hierover al een draadje was, maar ik heb 'm niet kunnen vinden. Het kan toch niet dat er nooit iemand eerder hier over dit wel heel voordehandliggende onderwerp is begonnen? /forum/images/graemlins/grin.gif

Overigens vind ik die negatieve reacties alleen maar leuk: geeft mij alleen maar de kans om mensen met wat welgemikte feiten spreekwoordelijk op de neus te timmeren... /forum/images/graemlins/wink.gif

Lex

Nieuw lid
Vele kopen liever een afgetrapte BWM 3 serie met vette rookpluimen. Ach, verstand komt vaak met de jaren. /forum/images/graemlins/winkie.gif

Tja... ik ken het.... hoop grappen en gelag vooraf. Totdat ze hem zien en toch even slikken. En dan komt het mooiste. hebben ze zelf net een Volvo V50 besteld... een en al problemen, carkit dat stoort, management systeem dat problemen geeft....

geef mij maar een degelijke, strakke, Skoda

Huib

Lid
Als je ze verteld dat je een skoda rijdt dan is het vaak dat je een min of meer koele reactie krijgt.

Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad als ze mijn zwarte black magic 02 hebben gezien en een stukje hebben meegereden. Ze worden dan toch wel enthousiast en stil tegelijkertijd... Zowel van BMW 318 en VW Golfrijders als van Mazda 626 en Ford mondeo rijders

Potje

Actief lid
Maat van me schrok over het kleine verschil tussen mijn O2 1.9TDi en zijn Leon 2.0 TDi. Ikzelf ook trouwens, maar dan in positieve zin.

Overigens overwoog hij ook een O2 te nemen maar aangezien hij nog geen kids heeft, issie voor de Seat Leon gegaan. Had ik waarschijnlijk ook gedaan.

Dutch4x4

Senior Member
Ik schrik ook over het verschil met de Leon. Die mag dan wel een heerlijke sportieve lage zit hebben, maar dat is dan ook het enige pluspunt in die hele cabine ten opzichte van de O2.

Het materiaalgebruik van Seat staat echt op zó veel lager niveau, dat viel me echt tegen. Het voelt ook allemaal minder solide. De O2 heeft daarentegen een enorm rijke uitstraling, zowel van binnen als van buiten.

Nee, Seat is inmiddels het lelijke eendje van VAG, dat is duidelijk - ook al kreeg ik voor die uitspraak de toorn van verstokte Seat-rijders over mij heen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Het valt me tegenwoordig wel op dat mensen steeds minder praatjes hebben over Skoda dan een jaar geleden. Aangezien je de O2 ook steeds vaker ziet draaien mensen toch wel bij. Heb de laatste maanden geen discussie meer gehad over Skoda, alleen maar jaloerze blikken als ze bij mijn auto stonden.

Enneh, ik vind het niet zo erg dat niet iedereen kiest voor Skoda want nu zie je er gelukkig niet zo veel van. Je zou maar in een Polo of Golf rijden /forum/images/graemlins/407.gif

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Ik vindt dat Skoda een hele degelijke auto is.
En inderdaad doet ie niet onder aan Seat en VW.

groeten IBI

Fabia

† In Memoriam
Kijk maar eens onder de motorkap, hoeveel onderdelen zitten er wel niet in met het VAG logo erop. Skoda is gewoon een halve volkswagen maar dan voor een aantrekkelijke prijs. En wel met VAG kwaliteit.

Bovenaan Onderaan