Hoe lichtjes in spiegels vervangen?

Tom RS

Forumguru
Iemand een idee hoe je de lampjes die in de spiegels zitten en de grond naast de portieren "verlichten" kunnen vervangen worden. Ik heb namelijk bij SuperSkoda vervangende led-exemplaren gekocht en zou die graag willen monteren. Op het eerste zicht zie ik niet goed hoe ik hieraan kan beginnen, dus voor ik iets mol had ik graag geweten of iemand weet hoe het moet.
 

CDK

Forumguru
Om te beginnen voorzichtig het spiegelglas er uit halen, daarna wijst het voor zich. Succes!
 

Adoks

Senior Member
En de kans dat de spiegel knapt of loslaat van grondplaat is zeer aanwezig, ook voor een ervaren monteur. Bij loslaten kun je hem weer vastkitten aan grondplaat.

Misschien goed om rekening mee te houden.

OVerigens, OEM spiegels zijn niet goedkoop.
 

CDK

Forumguru
En de kans dat de spiegel knapt of loslaat van grondplaat is zeer aanwezig, ook voor een ervaren monteur. Bij loslaten kun je hem weer vastkitten aan grondplaat.

Misschien goed om rekening mee te houden.

OVerigens, OEM spiegels zijn niet goedkoop.
Bij een nieuwe spiegel gaat dat wel goed komen, mits je zachtjes trekt nadat je eerst het glas gekanteld hebt, vervolgens kun je er waarschijnlijk met een vinger tussen en kan je zachtjes druk uitoefenen vanaf de achterzijde en trekken vanaf de voorzijde. Bij oudere spiegels is er idd de kans aanwezig dat de lijmlaag los laat.
 

Skodafan1

Nieuw lid
Wat voor type lampje zit hier eigenlijk in? Is het mogelijk alleen het lampje te vervangen voor een ledlampje?
 

Jee13

Forumguru
Idd eerst spiegelglas eruit trekken, daarna motortje eruit en dan kan je de spiegelkap eraf trekken

Daarna moet je de bodem los zien te krijgen, is wel even knutselen hoor

Als bodem eruit is moet je met vijl de uitsparing van de lichtunit aanpakken, zodat de smd led unit erin past, druppel hobbylijm of wat kit om deze te fixeren en boel weer monteren
 
Bovenaan Onderaan