Hoe lang kun je doorrijden met een storing keuzehendel?

Jan_iV

Lid
Graag even jullie advies.
We zijn op vakantie in Frankrijk en krijgen sinds 2 dagen de melding Storing: keuzehendel op het dashboard. Ik heb al even zitten zoeken en zie dat het heel waarschijnlijk een sensor blokje vervangen is, maar wat ik me nu dus afvraag, is hoe lang je met deze melding mag/kunt doorrijden?
De Octavia pechhulp raadt aan binnen 1000 km bij de dealer langs te gaan, maar ik schat zo in dat we deze vakantie nog zeker 1500 km rijden voordat we weer in NL zijn.
Wat zou jullie advies zijn? Gewoon doorrijden en in NL een afspraak met de garage maken? Of hier een Skoda dealer proberen te vinden?

Captain Hook

Forumguru
Vraag het je reisverzekering of de Skoda pechhulp om dat voor je te regelen.
Daarvoor heb je toch ook betaald?

Aan de andere kant, als je maar liefst 1000 km kunt doorrijden, volgens de pechhulp, dan is het dubbele natuurlijk ook niet ineens helemaal fout...:koffie:

Ja dat heb ik ook af en toe (al bijna een jaar lang). Na 1 tot 3 dagen is de melding weg. Komt weer terug na soms wel 2 maanden (maar vaak frequenter) en is dan weer na een paar dagen verdwenen. Ik heb het gevoel dat het met vochtig weer te maken heeft. Ik heb ook geprobeerd om hem expliciet zelf op P te zetten voordat ik de motor uitzet, maar dat hielp niet. Nog niet bij de garage voor geweest (althans bij een beurt vergeten te vermelden). Ik heb inderdaad gezien dat het een sensor blokje was.

Okki

Forumguru
Heb het met de Rapid soms gehad. Heel snel een melding en daarna niks. Stuk of 5x gehad denk ik. Verder niets mee gedaan.

Dus al de melding niet te vaak/te lang komt....negeren.

barretje

Senior Member
Ik heb hier ook een paar maanden mee doorgereden totdat de dealer het onderdeel op voorraad had. Gewoon genieten van de vakantie en na de vakantie even langs de dealer.

Bovenaan Onderaan