Hoe krijg ik muziek (radio) en tegelijkertijd de mirrorlink aan.

Arnoldp

Nieuw lid
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en misschien is deze vraag al eens voorbij gekomen. kon het echter niet ontdeken. Maar ik probeer tegelijk via mijn telefoon te navigeren en muziek te luisteren. Maar als ik de navigatie gebruik via Mirrorlink de radio uitschakelt. Weet iemand hier iets op of doe ik iets fout. Ik heb de Bolero radio in de Skoda Fabia 3.

Ik hoor het graag.
 

B.Stuurder

Forumguru
Voor zover ik weet is het mirrorlink en niks, of alles en geen mirrorlink. Bij de Columbus dan, maar ik heb geen reden te denken dat het anders is bij de Bolero. Ik kan met Carplay ook alleen vanaf mijn telefoon werken, dus de Columbus navigatie kan ik niet gebruiken i.c.m. De muziek vanaf mijn iPhone. Ander voorbeeld maar hetzelfde principe.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan er niks anders van maken, mijn auto is volledig "connected" met alle speelgoed die er is, maar ik gebruik het gewoon niet of nauwelijks omdat het zo veel beperkingen kent. Carplay, Android, Mirrorlink, Skoda App, leuk allemaal, maar ik zou er niet apart voor betalen. (Of heb ik dat nou al gedaan. :nailbiting::deuk:)

Edit: in jouw geval Kan ik me er wel wat bij voorstellen i.v.m. de navigatie, maar misschien is het een idee om radio via je telefoon te laten spelen? Misschien dat je van je telefoon wel twee functies tegelijk kunt gebruiken, dat heb ik nog niet geprobeerd. Internetradio werkt prima vanaf je telefoon en kan volgens mij met Mirrorlink wel.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij kan ik op mijn Amundsen met Carplay wel radio luisteren en navigeren: Carplay kiezen, navigeren met Siri en de radio weer aan via de maxidot. Dat zou met Android Auto ook moeten kunnen, maar met Mirrorlink dus niet?

Een Amundsen is een Bolero met navigatie, dus bij jouw Bolero zou dta hetzelfde moeten werken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik moet rectificeren, Carplay muziek kan wel icm de navigatie van de auto. Alleen Bluetooth werkt dan niet en dus kan een telefoon ook niet gebruikt worden via Media.
 

jongetje

Forumguru
Dan zet je je muziek op een sd kaartje, dan werkt het wel via media. Je kunt gewoon Android auto verlaten en naar bijvoorbeeld media of radio gaan. Dan blijven de gesproken instructies van google maps gewoon doorlopen.
 

rogitaro

Actief lid
Bij mijn weten ligt het voornamelijk aan het merk en type telefoon dat je gebruikt en aan de versie van Sygic Car Navigation.

Zie http://compatibilitylist.skoda-auto.com/

Ik heb een Fabia Combi van maart 2015 met Bolero radio (en alleen Mirrorlink) en een HTC One M8 met daarop Sygic Car Navigation. In het begin werkte dit bij mij ook niet. Op de telefoon stond toen Android 4.4 En de versie van Sygic die in Maart 2015 actueel was.

De Bolero heeft sinds die tijd nooit een update gehad, simpelweg omdat die er niet zijn. De telefoon draait inmiddels op de officiele Android 6.0 en Sygic op de laatste versie uit google play (15.5.0, Build R119529)

Ik kan tegenwoordig Radio of SD kaart beluisteren tijdens de navigatie En op de Bolereo via de knoppen Radio, Media en Menu wisselen tussen de schermen en geluid vanRadio/SD en Navigatie.

Alles blijft dan gewoon goed werken, in tegenstelling tot in het begin (maart 2015)
Tijdens de navigatie gaat de muziek zachter tijdens een gesproken opdracht en kan je de volume niveaus regelen net zoals je dat tijdens de verkeersinfo van RDS doet.
Bluetooth en bellen werkt ook prima icm met navigeren.
Het enige dat niet gaat is Audio via Bluetooth icm Mirrorlink.
Als je dit af en toe gebruikt moet je dit uitzetten als je gaat navigeren, of op je telefoon of via een optie in het Bluetooth menu van je Bolero (vinkje aan of uit)

Als je de link opent en naar telefoons zoekt dan gaat het volgens mij om de volgende Mirrorlink Functie:
Audio mixing - MirrorLink™ Function is supported
 
Bovenaan Onderaan