Hoe kom je bij het raam van een Fabia?

Bou

Lid
Goedemiddag allemaal!

Ik heb iets voor elkaar gekregen waar ik erg van baal. Ik heb een kleine en daarvoor op de achterbank van die zonneschermpjes met zuignapjes zitten.

Laatst had ik het briljante idee om de ramen even open te doen om de auto te luchten tijdens die hitte. Nou dat heb ik geweten...

De zuignapjes zijn verdwenen in het portier en ik merk verschil met de ramen openen en sluiten. Ik wil ze er dus uit halen en heb ondertussen wel uitgevonden hoe ik het deur paneel eruit kan halen. Helaas ben ik er ook achter gekomen dat de ruit niet direct bereikbaar is zodra je dat gedaan hebt. Ik ben als de dood om verdere schade aan te richten en wilde hier dus wat info inwinnen hoe ik er eventueel bij kan komen zonder monteur te hoeven zijn.

Ik zag als enige mogelijkheid om de motor los te schroeven, maar ben bang dat ik deze niet meer op identieke wijze terug gemonteerd krijg.....

Alvast super bedankt voor de tips

Gr Boudewijn
 

Arnold325

Nieuw lid
Als je je motor los schroeft kan je nog nergens bij.
Als het goed is kijk jij tegen een stalen plaat aan die rond on met popnagels vast zit.
Het makkelijkste is de 4 popnagels van de spieker uitboren.
En dan door dat gat het zuignapje verwijderen.
Of gewoon het zuignapje onder in de deur laten liggen(dat zou ik doen)
 

Bou

Lid
Hi Arnold,

Dank je wel voor je bericht! Wat een werk, hoe kunnen ze dan makkelijk een ruit vervangen?!?

Ik wil het ook laten zitten alleen ben bang dat de motor gaat doorbranden oid door de extra wrijving

Gr Boudewijn
 

Arnold325

Nieuw lid
Ruit vervangen is het probleem niet.
Er zit een rubber dopje waardoor je het ruit kan bevestigen vrij simpel.
Alleen het glas uit de deur bij een gebroken ruit dat is idd wel wat werk.
Als het ruit echt zwaar gaat dan zit het zuignapje nog ergens op het glas vast.
Misch even met een liniaal of zo iets dergelijks het zuignapje van het ruit af tikken.
Zo dat deze onder in de deur ligt
 

Bou

Lid
Goede tip, daar had ik nog niet over nagedacht! Dank je wel ga het proberen met iets langs, want het moet wel aan de onder kant vastzitten. Raam gaat wel naar boven en naar beneden, alleen moeizamer
 
Bovenaan Onderaan