Hoe klap je de passagiersstoel voor horizontaal dubbel?

Emile

Nieuw lid
Hallo!

Ik heb nogal belangstelling voor de Citigo maar daarbij is het voor mij een voorwaarde dat de passagiersstoel voor horizontaal plat geklapt kan worden, zoals het ook in de brochures en staat. Er moet regelmatig iets langs mee namelijk.

Volgens de brochures (de pdf via http://www.skoda.nl/modellen/citigo onder andere ) en de handleidingen kan dat en ontstaat een doorsteekruimte van 2 meter. Dat maakt de Citigo meteen weer handiger.


Echter bij echte Citigo's krijg ik dat niet voor elkaar. We hebben er bij een vestiging meerdere (ook oudere) bekeken en gezocht met de voorstoelmechanieken of er een klik- of draaihandigheid zit of dat het zeteldraaipunt omhoog kan komen of iets dergelijks zodat de rugleuning verder naar voren kan bewegen tot horizontaal. Blijkbaar doen we iets niet goed. Weet iemand van de Citigo-ers toevallig hoe dat zit?

Ik heb de vraag ook uitgezet via Skoda.nl, die gaat e.e.a. na. Misschien is het toch iets optioneels of een PR-foutje (oeps) of je moet een specifiek model hebben. Dan zou ik daar op af kunnen gaan. Of ik ben gewoon onhandig, dat kan natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:

Emile

Nieuw lid
Hoi Double,
Nog niet, ik zit nog in het uitzoekstadium, want zonder die 2 meter doorsteeklengte is de auto voor mij niet bruikbaar, helaas.
Je kunt het niet apart te bestellen, want er staat niet een sterretje in de brochures bij dat onderwerp of iets in de optielijst, zover ik heb kunnen vinden. Dus lijkt het standaard te moeten zijn. In de handleidingen staat wel iets, vandaar dat ik denk dat ik iets niet goed doe.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd. Ik wist niet dat het mogelijk was. Ik zal het vanavond proberen.
 

Emile

Nieuw lid
Ik ben wat verder. Er blijkt een pakket met de naam 'functiepakket' te bestaan of te hebben bestaan, met als een pakketonderdeel een passagiersstoel die horizontaal opklapbaar is waardoor de 2 meter doorsteekruimte onstaat. Het betreft dus een ander soort stoel. Dat verklaart wel iets.

Zie de pdf, Pakketten en dan Functiepakket, voor de 5-deurs variant:
http://www.skoda.nl/~/media/Skoda2/Files/Prijslijsten/Prijslijst Citigo.ashx

(je kunt ook googlen op citigo + functiepakket)

Functie pakket
Multimediahouder in de middenconsole, easy entry met memory functie, bagage nettenset en make-up spiegel voor bestuurder (voor 3 deurs)
Multimediahouder in de middenconsole, horizontaal neerklapbare passagiersstoel, bagage nettenset en make-up spiegel voor bestuurder
(voor 5 deurs)

Dit pakket of dit stoeltype staat niet in de huidige prijslijst op de Skoda.nl. Het verwarrende is dan wel dat het in de brochures staat, dus wellicht is het toch nog leverbaar. Dat gaan we ook nog even navragen. Misschien is er een ander pakket of is het een losse optie geworden en heeft iemand het vergeten het aan de prijslijst toe te voegen.

Als je dus een 5-deurs Citigo treft met het Functiepakket, kun je net iets makkelijker naar de Zweedse meubelzaak :-)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Dat het maar voor een deel van de Citigo's tot de uitrusting behoort, verbaast me niet, immers zit het bij bijvoorbeeld de O3 ook niet in elke auto, maar alleen in combinatie met bepaald pakket/opties.
 

Rallye

Forumguru
Nou, hij bestaat nog wel, maar is in Nederland niet meer leverbaar. In Duitsland bijvoorbeeld nog wel.

IMG_0541.PNG
 

Fabia 123

Forumguru
Hallo!

Ik heb nogal belangstelling voor de Citigo maar daarbij is het voor mij een voorwaarde dat de passagiersstoel voor horizontaal plat geklapt kan worden, zoals het ook in de brochures en staat. Er moet regelmatig iets langs mee namelijk.

Volgens de brochures (de pdf via http://www.skoda.nl/modellen/citigo onder andere ) en de handleidingen kan dat en ontstaat een doorsteekruimte van 2 meter. Dat maakt de Citigo meteen weer handiger.


Echter bij echte Citigo's krijg ik dat niet voor elkaar. We hebben er bij een vestiging meerdere (ook oudere) bekeken en gezocht met de voorstoelmechanieken of er een klik- of draaihandigheid zit of dat het zeteldraaipunt omhoog kan komen of iets dergelijks zodat de rugleuning verder naar voren kan bewegen tot horizontaal. Blijkbaar doen we iets niet goed. Weet iemand van de Citigo-ers toevallig hoe dat zit?

Ik heb de vraag ook uitgezet via Skoda.nl, die gaat e.e.a. na. Misschien is het toch iets optioneels of een PR-foutje (oeps) of je moet een specifiek model hebben. Dan zou ik daar op af kunnen gaan. Of ik ben gewoon onhandig, dat kan natuurlijk ook.

Ga eens met een rolmaatje en dit verhaal bij een dealer langs dan kan je meten en kunnen ze laten zien of de optie nog te leveren is Misschien staan er nog voorraad of gebruikte auto's met die optie.
De Mii en Up kan ook nog.
 

Doremi

Lid
Laatst een IKEA kast erin vervoerd, lengte 2.10. Heb de voorstoel gewoon helemaal in de 'slaapstand' gedraaid. Dus naar achteren! Dan dus helemaal horizontaal zodat het mooi past!
 
Bovenaan Onderaan