Hoe kan ik zeker weten of ik wel een sportonderstel heb

Degrauwe

Nieuw lid
Bij mijn octovia II break meet ik van op de grond tot aan de wielkast langs achteren 68cm en bij de voorwielen meet ik 70cm. Is er iemand met een sportonderstel die dit eens zou kunnen meten voor mij. Ik vind het nogal raar dat er bij een verlaagd onderstel (met pegasusvelgen 17") de voorkant minder verlaagd is dan langs achteren. Alvast bedankt

JettaFreak

Actief lid
Bij mij is dat zo omdat er naast sportonderstel, dat ik dus goed kan merken, ook een lpg-tank in de kofferbak ligt. Ziet er dan wel heel erg verlaagd uit. Volgens mij geldt de regel: moet je remmen voor een drempel, dan heb je sportonderstel. Regulier onderstel gaat er makkelijk over heen.

Groet,

JettaFreak

LenK

Forumguru
Dat zou je moeten kunnen vinden in de configuratie codes die op pagina 2 in je onderhoudsboekjes zijn te vinden.

De codes daar kun je decoderen via Option codes decoder

Op Brsiskoda vind je al heel veel codes met omschrijving

Dutch4x4

Senior Member
Of een spannende manier: vol de bocht in en dan gas loslaten. Komt de achterkant om, dan heb je het sportonderstel. :D

louigi58

Senior Member
Sportonderstel

Bij mij voor 66,5 cm en achter 67 cm vanaf de grond tot onderkant wielkast.
Sportonderstel standaard bij de Pegasus velgen.

guitar_billy

Senior Member
even opgemeten bij een 2.0tdi combi met standaard onderstel :

voorkant 68.5cm vanaf grond tot wielkast
achterkant 70cm vanaf grond tot wielkast

volgens mij is de diesel wat zwaar op de neus, de ruimte boven de wielen (hart wiel tot onderkant wielkast) is voor en achter wel gelijk met 39cm.
de afstand hart wiel tot wielkast voor en achter is ~36.5cm, dit geeft een beetje "hoog op de poten" beeld.

Bovenaan Onderaan