Amundsen Hoe kan ik mijn Telefoonboek zien?

de5de

Lid
Na ongeveer het hele forum doorgezocht te hebben kan ik de oplossing niet vinden. In mijn Rapid zit een Amundsen. De dealer heeft hem netjes via Bluetooth gekoppeld. Ik heb een Samsung Ace. Ik wil daarom ook graag mijn telefoonboek zien. Ik krijg het niet voor mekaar. Wie iemand hoe?
 

Noord26

Forumguru
Volgens mij staat dat toch zeker in de handleiding hoe je dmv je boordcomputer in je telefoonboekje komt?
 

Bastiaan1977

Senior Member
Vaak heeft het ook te maken met het delen van je contacten (auto toegang geven tot je contacten) maar wellicht heb je dat al geprobeerd.
 

de5de

Lid
Bedankt voor de reacties. Zie bijgaande site. Voor wie een beetje engels kan lezen, simpel verklaard: de software/simkaart in de Samsung Ace ondersteund het protocol niet bij de Amundsen. De bijgaande lijst is duidelijk.http://www.android-rsap.com/compatibility.html
2 oplossingen: nieuwe auto kopen of nieuwe telefoon kopen.
 

jalex_h

Forumguru
Ehh, dat de Amunsen alleen middels rsap koppelt (ten minste, als de carkitmodule ook bij Vag vandaan komt) is al vanaf modeljaar 2010 achterhaald. Dit is dus niet de reden (anders zou je namelijk ook helemaal niet kunnen koppelen).
Welke androidversie staat er op je telefoon?
 

Darkside

Forumguru
Laatst een rapid mee gekregen als vervangend vervoer. En ik kon heel makkelijk mijn telefoon koppelen en contracten syncen.
Draai wel android 4.3

Probeer de koppeling te verbreken middels de setup knop van de amundsen. Dan je telefoon op "vindbaar" te zetten bij de BT opties. En vervolgens de amundsen laten zoeken naar apparaten. Dan de koppeling bevestigen op de amundsen. En als het goed is geeft je telefoon ook nog een melding voor toegang. Deze altijd toe laten staan.

Als dit niet werkt is de Android versie waarschijnlijk te oud of het gebruik te BT protocol niet compatibel.
Je kan kijken voor een ander BT protocol in de play store. Of op het internet (waarschijnlijk wel root toegang nodig). Of kijken naar een andere carkit die wel werkt met jouw telefoon.
Er zijn ook carkits die gekoppeld kunnen worden aan de amundsen en stuur bediening ondersteunen ( mObridge bv). Maar of die ook werken met jouw toestel weet ik niet.
 

jalex_h

Forumguru
Met de androidversie is zo te zien niets mis. Ik vermoed dat er geen toestemming gegeven is om de Amundsen toestemming te geven om je telefoonboek in te zien. Darkside heeft hierboven al uitgelegd hoe je opnieuw kunt koppelen. Zekerheidshalve zou ik niet alleen de telefoon uit de Amundsen gooien, maar ook de Amundsen uit je telefoon voordat je opnieuww gaat koppelen.
 

de5de

Lid
Graag wil ik even iedereen bedanken voor de support. Inmiddels had ik ergens op een forum gelezen dat de Androidversie te oud is. Hoop het niet natuurlijk. De dealer had hem gekoppeld, dus moet nu zelf even uitzoeken hoe het moet. In ieder geval geen ander Bt-systeem in de auto. Ik hou jullie op de hoogte.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij ligt het ook niet aan de Android versie an zich. Mijn oude telefoon draaide ook Frodo en gigerbread. En die koppelde ook. Weliswaar met de columbus Mar vermoed dat de amundsen dan ook werkt. Waarschijnlijk is de BT ondersteuning van Samsung minder op de ace. Kijk even in de play store of je iets ziet.
 

de5de

Lid
Bedankt voor alle tips. Ik heb hem afgemeld, aangemeld etc. etc. Hij vraagt geen toestemming etc. om mijn telefoon te mogen inzien. Wat dat betreft is het wel gebruiksvriendelijk dan mijn vorige auto Fiat. Ik ga gewoon naar de dealer Hegeman. Die moet mij maar het e.e.a. uitleggen.
 
Bovenaan Onderaan