Hittebestendige bekleding

jeve1970

Nieuw lid
Goedemorgen mede-forumers,

Weet even niet precies hoe het onderdeel heet maar onder de motorkap ligt een deksel waarin ook de uitsparing voor de oliedop invalt.
Op dit deksel staat ook skoda logo.

Onder dit deksel hoort normal een warmte bestendige afdekbekleding te zitten en vraag me af of dit te bestellen is ? Is nu helemaal gebrokkeld.

Thanks....
 

jeve1970

Nieuw lid
Klopt, en aan de achterzijde van deze klep die dat dempingsmateriaal en dat zoek ik eigenlijk....
 

Spierings

Forumguru
Alles is te bestellen, informeer eens bij de dealer. Die kunnen ieder boutje, moertje, etc. Leveren...

Dempingsmateriaal zal waarschijnlijk compleet met kap komen, dan is het meestal een stuk goedkoper op de sloop..
 

jeve1970

Nieuw lid
Dempingsmateriaal op de sloop is ook al in verre staat van onbinding :cry:
Er moet toch een alternatief zijn zodat je niet een hele kap hoeft aan te schaffen, het gaat maar om een klein stukje materiaal.....
 

eriktv

Forumguru
Het arikelnummer is 06A103724BD (voor de RS, wellicht andere letter(s) aan het einde voor andere motoriseringen), ik heb er destijds één in Tsjechië besteld voor @Antera , dus hij kan jou wel vertellen of het schuim daar dan al in zit. Prijs was €46.

Edit: even wat Tsjechische fora afgespeurd, uiteraard hebben bijna alle O1's dit probleem ondertussen. Conclusie: het schuim is niet los te koop, alleen samen met de afdekkap, rond de €130. Als oplossing lees ik vooral dat mensen zelf plakkend hittebestendig schuimrubber kopen bij de audio- cq. betere automaterialenzaak.

Edit2: ik las ook dat velen het gewoon weglaten. Iets minder geluidsisolatie, maar je loopt in ieder geval geen risico op troep tussen je riemen etc. Eventueel kun je de hele afdekkap weglaten.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ongeveer de complete 1.8 20VT Seat community haalt deze afdekkap eraf, is mode onder Seat Leon en Ibiza rijders!

Ik dacht eerst even dat die isolatie alleen voor diesel modellen geldt, maar nu begrijp ik uit de post van @eriktv dus ook voor benzine motoren.

Ik heb het ook niet onder die afdek kap zitten dat spul, maar gek genoeg ook niets van (half?) vergane resten terug te vinden....? Ben nu toch wel benieuwd hoe het eruit ziet origineel...
 
Laatst bewerkt:

jeve1970

Nieuw lid
Bedankt voor alle tips en reactie, zal een bij een materialenzaak zoals Slager of Brezan nagaan....
 
Bovenaan Onderaan