Hinderlijke afrolgeluiden Continental Sport Contact

AdB

Senior Member
Ik maak altijd gebruik van 235 ContinentalSportContact onder mijn Tiguan 2.0 TDI uit 2016. Na verloop van tijd en zonder dat ze echt 'op' / versleten zijn maken vooral de banden achter hinderlijke afrolgeluiden bij bepaalde snelheden. Ook bij de vorige set was dit het geval. Kennen jullie dit 'probleem'? Nu deze keer alle vier banden tegen vervanging aanzitten vraag ik me af of er een beter alternatief is dan deze Continentals?? (Michelins?)
 

catch me

Forumguru
Heb er 14000 km geleden 4 stuks goodyear efficientgrip high performance onder laten zetten, 225-40-18 moet zeggen stille band met goede rijeigenschappen en niet echt duur
 

AdB

Senior Member
@brepus13: ik heb even gegoogled ;) mijn auto spoort en stuurt goed, dus alles is goed afgesteld lijkt me. Wat wél een oorzaak zou kunnen zijn is dat ik nogal lui ben wat betreft het checken van de bandenspanning en omdat ik wel eens met de caravan op pad ga bij voorkeur de banden wat harder oppomp. Zou dat (op termijn) kunnen leiden tot een minder gelijkmatige slijtage met genoemde bijgeluiden tot gevolg?
 

Erik_NL

Forumguru
ik heb sinds jaar & dag de Conti's waarmee onze VAG-auto's uit de fabriek kwamen bij eerste slijtagegelegenheid vervangen door Michelin, vanwege het afrollawaai
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

AdB

Senior Member
Heb ook even gekeken op de officiële website van volkswagen: als michelin alternatief wordt genoemd: Latitude Sport 3
 

CDK

Forumguru
Te veel en hinderlijke geluiden is volgens mij standaard bij Continental. Nieuw vaak een prima band, maar van zodra ze half versleten beginnen te raken dan beginnen de hinderlijke afrolgeluiden te komen. Zelf zweer ik bij Michelin, maar een Vredestein / Good Year of bijvoorbeeld Toyo maakt ook prima banden. Wat ik er zelf nooit onder wil is Pirelli/Bridgestone/Continental, daar heb ik de alle slechtste ervaringen mee. Conti vooral vanwege geluid/grip/cuppen. Bridgestone/Pirelli vanwege hoogteslag.
 
Bovenaan Onderaan