Hill Hold aanpassen

Antera

Donateur
Hallo,

Ik had een vraag van een klant van me over Hill Hold. Dit moet aan te passen zijn en dit heb ik dan ook even nagezocht maar kon dat op dat moment helaas niet vinden. Nu heb ik wel de info om dit aan te passen alleen is de klant niet woonachtig in de buurt en kan dus niet even langs komen.

nu is mijn vraag of er hier toevallig mensen zijn die hill-hold op hun auto hebben zitten en willen controleren door aanpassingen met vagcom of inderdaad dit aangepast kan worden en dat het ook effect heeft.

Even voor de leken onder ons. Hill-hold zorgt ervoor dat als je op en helling terecht komt en je koppeling intrap en je de rem loslaat de auto blijft staan op zijn plek. In de standaard instelling is dit maar een paar seconde en dit kan door de aanpassing te doen verlengt of verkort worden of zelfs uit geschakeld

Ik ben benieuwd of er iemand is die dit kan testen of eventueel bereid is hier langs te komen om dit te testen.

Wat u wilt doen is tweak kanaal 058 op de ABS / ESP.

Bij het veranderen van die kanalen moet U de waarde zien veranderen in de meetwaardeblok 2 voor dat kanaal. We weten wel dat 1 = "center / normaal". je kan deze aanpassen naar 0 , 1 . 2 , 3 , 4 en je zal dan aanpassingen zien in meetwaardeblok 2.

Laat mij dan even weten welke waarde's deze laat zien en eventueel of het werkt

My1stIbi

Actief lid
Voor welke ABS module geldt dit? M'n Ibiza heeft een 6R0 907 379 AJ. Ik kan me voorstellen dat b.v. een Tiguan een andere module heeft.

Antera

Donateur
De ibiza,Fabia en Polo zouden het beide in dezelfde module moeten (ABS) hebben daar heb ik het op nagevraagt en dit zou volgens onze vrienden Ross-Tech zo zijn. Zie nu dat ik dit stom genoeg niet dat had vermeld. Andere auto's die hill-hold aan board hebben zouden dit ook moeten hebben staan in module ABS en meestal is dit module 58.

Even een vraag dan van een leek,

Ik krijg een O2C Elegance Greentech deze heeft wel ESP vanuit het pakket maar kan nergen terug vinden of hij ook Hill Hold heeft.
Mocht hij dit niet hebben is dit dan ook aan te passen dat het wel zou werken, of weet iemand of het hier opzit ?

Antera

Donateur
Even een vraag dan van een leek,

Ik krijg een O2C Elegance Greentech deze heeft wel ESP vanuit het pakket maar kan nergen terug vinden of hij ook Hill Hold heeft.
Mocht hij dit niet hebben is dit dan ook aan te passen dat het wel zou werken, of weet iemand of het hier opzit ?

Ik durf het niet te zeggen vraag het de dealer die kan het je misschien wel vertellen. Als het erop zit zou het ook aangepast moeten kunnen worden alleen is dan de vraag waar ze het in jouw O2 verstopt hebbe

My1stIbi

Actief lid
Heb je meer informatie over wat de waardes precies doen (een link naar een site oid)? Op m'n Ibiza kon 0, 1 en 2 ingesteld worden.
0 - Early
1 - Center
2 - Late

3 en 4 dus niet. Ik ga IRL liever niet testen zonder dat ik weer wat ik moet/kan verwachten.

adjego

Actief lid
Deze drie settings doen het volgende:

0 - Early: Hier zal door alleen maar de koppeling een beetje op te laten komen, de rem al losgelaten worden.
1 - Normal: Beetje slippende koppeling met gas voordat de rem losgelaten wordt.
2 - Late: Veel slippende koppeling met gas voordat de rem losgelaten wordt.

Antera

Donateur
Ben dus benieuwd hoeveel verschil erin zit en of dit echt goed merkbaar is en wat de verschillen zijn kwa tijd dat de rem word vast gehouden en of het ook inderdaad in de abs/esp module zit en ben dan benieuwd naar de gegevens die in de meetwaarde blokken zichtbaar is 058-002

My1stIbi

Actief lid
Ik heb niet de indruk dat HH nu iets doet in m'n Ibi. Misschien kunnen we hier zaterdag naar kijken.

Antera

Donateur
ben er zaterdag helaas niet bij vanwege de vrouw die moet werken omdat er iemand ziek is. Maar mocht er toch naar gekeken worden zou ik graag de ervaringen die eruit komen

Antera

Donateur
dat kan kloppen met de standaard configuratie en dit is dan als het goed is ook aan te passen

Antera

Donateur
dat kan kloppen met de standaard configuratie en dit is dan als het goed is ook aan te passen

New%20Picture%20%281%29.jpg

adjego

Actief lid
Die tijd is niet hetgene wat je aanpast. De tijd blijft altijd hetzelfde. Maar als je eerder weg wilt rijden, kun je de manier waarop de rem wordt losgelaten aanpassen.

EdK

Forumguru
Misschien stomme vraag mbt HH, maar is dit alleen in te stellen als je een DSG bak hebt of ook met een 6 bak schakel ?
Want dat kan ik hier in de teksten namelijk niet terugvinden.

Antera

Donateur
Die tijd is niet hetgene wat je aanpast. De tijd blijft altijd hetzelfde. Maar als je eerder weg wilt rijden, kun je de manier waarop de rem wordt losgelaten aanpassen.

daar wil ik dus eens achterkomen er zou volgens ross-tech wel veranderingen in plaatst KUNNEN vinden, maar helaas is het nog niet bewezen

HAntera,
Ik heb jou tips over de aanpassing voor Hillhold nu doorgegeven aan mijn garage, ik laat je weten!

Bovenaan Onderaan