Hij mag toch komen, de Ibiza station !!

Hetzer

Forumguru
Seat komt toch weer in 2010 met een stationwagon op basis van de Ibiza, en hij heet ST. En dit is de eerste vrijgegeven schets van de geestelijk opvolger van de Cordoba Vario.
Er is een paar jaar geen opvolger geweest van de Vario, om concurrentie binnen het moederconcern te voorkomen. Maar nu onder de vleugels van de Audi Brand Group , komt Seat nu toch weer met een kleine compacte stationwagen. Ontwerper Luc Donckerwolke is druk bezig met de Ibiza ST, de derde variant van de compacte Seat.

De auto zal in het Spaanse Martorell van de band lopen en krijgt motoren die we tot nu nog niet in de Ibiza gezien hebben. Reken op de 1.2 TSI en de 1.6 TDI, die uiteraard ook in de gewone hatchback en de SC komen.

en deze ST, heeft in ieder geval mijn aandacht!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • 4127cf10ad970cce443c257467e835ef.jpg
    4127cf10ad970cce443c257467e835ef.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 15
  • Seat_Ibiza_ST.jpg
    Seat_Ibiza_ST.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 51
  • seatibizast.jpg
    seatibizast.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 43

Fabia

† In Memoriam
En ook de mijne mocht de Fabia op termijn geen TSI motoren krijgen. Ben benieuwd naar de prijsstelling.
 

sitechris

Donateur
ik ben niet zo'n fan van de gewone Ibiza, maar de ST ziet er best aardig uit. Imo een stuk beter dan de toch wat oubollige Fabia combi.
 

Hetzer

Forumguru
Ben benieuwd naar de prijsstelling.

ik ook, je hebt best kans dat ze dat Ibiza ST minimaal word uitgerust met de 1.2 TSI, daardoor valt hij sowieso duurder uit dan de Fabia Combi , die wel met de VAG instap motoren is uitgerust, ook heb je kans dat hij standaard al veel innovatieve extra mij krijgt, zo plaatst Pon hem qua prijs bewust net iets boven de Fabia Combi.
En misschien dat de 1.2 TSI uberhaupt niet in de hudige generatie Fabia zal veschijnen.
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien na een facelift. Maar mij lijkt het wel wat, een 1.2 TSI met DSG. Kom maar op!
 
Bovenaan Onderaan