Hete lucht uit ventilatie

Jpoers

Lid
Misschien een beetje ver gezocht maar aangezien de polo en fabia nauw verwant zijn kan ik het er toch op wagen:

Mijn broer rijdt een polo uit 2002 deze is voorzien van climatronic. Nu blaast die soms ineens een constante stroom van hete lucht uit. Maakt niet uit of je de airco aanzet of helemaal op koud hij blijft blazen. Om gek van te worden.

Soms gaat dit na 15min over maar het is vervolgens wel bloedheet. Kent iemand dit probleem? zo jah is er iets aan te doen, wat kost het, en kan je dit zelf vervangen/aanpassen?

p.s. mocht dit al eerder gepost zijn, sorry kon er niks over vinden.
 
Komt erg bekend voor. Mijn vorige Fabia (van 2002) had dit. Op een ochtend kwam er enorm hete lucht uit de roosters, het maakte niet uit airco aan/uit en stand temp. regeling. Na contact uit/aan deed alles het weer normaal. Heb het later regelmatig kortdurend gehad. Dan kwam er ineens hete lucht en een paar tellen later weer normale temp. lucht. Wat leek te helpen is het roostertje waar de temp. sensor achter zit op het bedienpaneel van verwarming/airco regelmatig stofvrij houden/maken. Achter dit roostertje zit een klein ventilatortje dat lucht uit het interieur tegen die sensor blaast.
 

Jpoers

Lid
Dat roostertje hadden we ook al aangedacht, en is volledig schoon, sensor werkt gewoon naar behoren, hebben met een fohn getest of die schakelt.
 

Ted

Forumguru
Als je de topics gelezen had en met name de manco's van de fabia dan zul je al gauw lezen dat de stelmotor van de kachelregeling veelvuldig defect raakt en vervangen moet worden. Meestal in combinatie met de recirculatieklep. Uitlezen van de computer geeft direct uitsluitsel daarover.

Groeten Ted.
 

Jpoers

Lid
was vanmiddag al van plan eens bij een vw-dealer langs te rijden (hebben bij nissan 2de hands gekocht, vandaar)
Kijken wat dat oplevert.
 

Jpoers

Lid
oké ben bij een volkswagen dealer langsgeweest, sjonge wat hangt daar een arrogantie. Wou alleen de computer uit laten lezen, kan pas de 26ste terecht. Hoe lang moet je dan wel niet wachten als je echt wat hebt.

nou maar even afwachten dan.
 

Mark

Banned
Tja, er is een verschil tussen vaste klant (wagen bij hun gekocht en in onderhoud) en ééntje die juist ééns langs komt voor de boordcomputer uit te lezen.
 

Jpoers

Lid
het is de dealer waar die nieuw vandaan kwam...
maar aangezien wij hem 2de hands hebben via ander..

Morgen nog even langs mijn skoda dealer, die kunnen toch ook vw uitlezen? of is dit een ander systeem?
 

JettaFreak

Actief lid
Mijn vorige auto, VW Polo 1.4 16v Highline 3d (2003), had hier ook last van. Kostte een halve dag werk, werd een stelmotor van de airco vervangen. Hele dashboard moest eruit. Gelukkig betaalde de dealer/pon/leasemij.

Groet,


JettaFreak
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Tja, er is een verschil tussen vaste klant (wagen bij hun gekocht en in onderhoud) en ééntje die juist ééns langs komt voor de boordcomputer uit te lezen.

[/ QUOTE ]

Als ik een dealer ben... zou ik juist ontzettend blij zijn met de klanten die voor onderhoud langskomen, DAT zijn juist namelijk de klanten waar een dealer zijn geld mee verdient, verkoop van een auto verdient ie bijna niks op...
 

Fabia

† In Memoriam
Het is toch zo dat je de eerste auto verkoopt in de showroom en de tweede in de werkplaats.
 

geestje

Nieuw lid
Hoi,

Heel toevallig kreeg ik gisteren ook warme lucht uit de roosters met de airco aan. Temperatuur op- en terug draaien hielp niets. Airco aan of uit ook niet.

Toen ik de Radio uitschakelde werd de lucht direct weer koud!

Ik heb wel meer vage dingen met de radio (origineel skoda) als ik op de cruisecontrol rijd en de radio heeeel hard zet valt de cruisecontrole soms uit. Ook als ik telefoon krijg (parrot ck3100) valt de cruisecontrol uit?!?!?

Misschien is het storing op de can-bus ofzo?
 

Okki

Donateur
Soms, ook al gebruik ik de richtingaanwijzer niet, ga ik toch de bocht om.

Soms ga ik door een bocht en hoor ik ineens de claxon.
 

Jpoers

Lid
Jah en als ik aan mijn stuurdraai maak ik een bocht,
en wanneer ik op het middelste pendal duw stop ik.

Beetje flauw hoor okki om nieuwe bezoekers zo te benaderen, geestje wil alleen maar zeggen dat ook hij/zij? ongeveer vergelijkbare problemen heeft gehad
 

Okki

Donateur
Ach ja, een beetje flauw, ik weet het.
Maar de dingen die genoemd worden (behalve dat van die warme lucht) door Geestje kwamen mij zo grappig over dat ik nauwelijks kan geloven dat dit echt allemaal gebeurd. Mocht dit wel zo zijn dan had ik direct bij de dealer gestaan want dan Spookt het bij Geestje (sorry, weer flauw
blush.gif
)
 

higgy

Forumguru
Dat van die bocht en die claxon is nog niet eens zo'n spookverschijnsel hoor. Gebeurde ook bij m'n vrouw d'r Arosa, bleek een gebroken sleepring van de claxon in het stuur te zijn.
 
Bovenaan Onderaan