Het lange wachten kan gaan beginnen

Mick

Actief lid
Eindelijk mocht ik een andere wagen uitkiezen, en jullie raden het al, het is weer een Skoda geworden.
In januari hoop ik te kunnen gaan rijden in een Ocatvia Combi 1.6Tdi DSG Elegance Business, in de kleur Black Magic Pearl, met Sunset en Bluetooth(wat voor Bluetooth weet ik nog niet).
Dinsdag moet ik mijn huidige Octavia inleveren, en krijg dan een paar maanden een Golf variant mee. Aangezien het een eigendom auto van de zaak is, wilde men niet nog de kosten gaan maken voor onderhoud met een distributiesnaar, vandaar het vervroegde inleveren. Even weer een paar maanden zelf schakelen, en dan weer lekker een wagen met een DSG bak. Toch nog even in dubio gestaan om voor een 20% Greenline te gaan, maar ik ben bang dat ik de DSG te zeer zal gaan missen, dus toch maar weer een wagen met DSG, en dan maar meer bijtelling.
Een andere optie was een Golf variant met DSG en 20%, maar die zijn erg aan de prijs, en deze wagens zijn lang niet zo compleet als een Octavia uitgerust.
En als men dan de regels gaat bijstellen voor een 20% wagen, dan wordt de Golf alsnog erg kostbaar.
Een trekhaak wil ik ook eronder laten zetten, maar ik moet eerst maar eens overleggen welke type momenteel het beste is, om te voorkomen dat hij de grond gaat raken.

Zo, en nu maar wachten tot het januari is.

Mick

Actief lid
Succes mick mooie auto in het verschiet, misschien wil je die golf wel houden !

Dat denk ik niet. Dan moet ik altijd zelf blijven schakelen, aangezien er vast geen DSG in zal zitten. En hij is toch wel wat minder ruim, met name de kofferbak.

ertromp

Forumguru
Goede keuze Mick, de DSG
Wat voor een Skoda rijdt je nu?
Wellicht nu met DSG-6 en straks met de DSG-7?
Ben benieuwd naar je ervaringen

Wasmachineman

Forumguru
Hé Mick, je krijgt zo'n beetje dezelfde als ik nu heb!
Ben ook benieuwd welke motor je nu hebt...1.9 of 2.0 tdi pd.
Die cr motor is echt erg stil.
Ik wilde eigenlijk ook de GL met 20% maar zou toch de dsg en xenon moeten inleveren dan.
Dan maar niet, zoals jij ook schrijft.

Mick

Actief lid
Momenteel rij ik in een Octavia 1.9Tdi van januari 2006, met een DSG 6 traps automaat.
Al die jaren probleemloos, al is de motor de laatste tijd wel erg brommerig geworden, vooral bij zo´n 1500 toeren. Dus wat geluid betreft ga ik er lekker op vooruit.
Was aanvankelijk wel wat angstig voor een Columbus, voor wat betreft het dievengilde, maar ja, daar moet ik maar niet aan denken. Nu is de wagen compleet, en als de baas het goed vindt, waarom niet.
Ik kijk er naar uit, al duurt het nog even.

Bovenaan Onderaan