Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvw

Forumguru
@internetboarder/geerre de band is 225-40-18 en denk dat het te maken heeft met de velg.
En misschien is het inderdaad wel zo dat de ene band breder is dan de andere.
Ben ik blij? Nee, maar één mazzel nu zijn zowel de zomer en de winterset met een licht getrokken look :D

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
@B.Stuurder

Ik vind inderdaad dat u contis inderdaad een beetje getrokken zijn,(wat zeker niet mis is, alleen oppassen voor de borduur natuurlijk) ik heb Good Year op en vind dat deze minder getrokken zijn, en het kan nu best zijn dat dit iets met merk/model te maken heeft,
 

B.Stuurder

Forumguru
@Goofy@5E inderdaad dat scheelt per fabrikaat, ook is er een ruime marge op banden, een 235 kan ook 245 zijn of 225.
Overigens steekt de velgbescherming nog wel uit, waarom ik ook 235 heb genomen en niet de standaard 225.
 

Rataplan

Forumguru
Dan had ik Brembo of Tarox gemonteerd... remt ook nog eens beter.
Liefst in grijs, valt niet op maar je remt net hard als een Porsche.
 

laagvlieger

Forumguru
De eerste sneeuw van het jaar is gevallen! Ik was vanochtend blij met de winterbanden ... Hoewel er onder het laagje sneeuw ook ijs op de weg lag!! Erg gevaarlijk.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dan had ik Brembo of Tarox gemonteerd... remt ook nog eens beter.
Liefst in grijs, valt niet op maar je remt net hard als een Porsche.
Remmen doen we niet aan, anticiperen is het codewoord :deuk:
Maar ik ben het met je eens hoor, alleen niet aan gedacht bij het bestellen en ik denk ook wel dat ik met de originele remmen een eind kom, al zal het op de Autobahn indien de motor getuned wordt en op volle snelheid, wel op anticiperen aankomen denk ik. Maar goed, achteraf aanpassen wordt lastig.
 
E

Ex-lid 2926

De afgelopen dagen de Vredestein Quatrac 5 ook kunnen proberen op sneeuw en ijs. Ik merk weinig verschil in grip in vergelijking met de GoodYear Ultragrip die ik vorig winter nog gemonteerd had. Dus ben ik tot nu toe zeer tevreden met deze 4 seizoenen banden. De rechtuit stabiliteit is er enorm op vooruit gegaan. Nu nog het voorjaar afwachten om te zien hoe het bochtgedrag bij hogere temperaturen is.
 

Bakkertje

Forumguru
Even wat vragen voor de allseason experts hier (wellicht al voorbij gekomen maar zo is waarschijnlijk sneller):
- Is een all seasonband met sneeuwvlok en M+S voor DE gelijk aan een winterband?
- Hoelang gaan allseasonbanden mee? Is dit vergelijkbaar met een zomerband?

Bij mijn werkgever zijn winterbanden verplicht en 1. ik heb geen zin om iedere keer te moeten wisselen, 2. ik geloof niet in winterbanden voor NL (ik ga ook niet op wintersport en bergen zijn er hier in de omtrek niet), 3. winterbanden zijn voor een 18 inch wiel (standaard opde kodiaq style) erg kostbaar en dus ook duur in de lease..

Kortom ik overweeg om allseasonbanden te vragen bij de leasemaatschappij (dat kan ook bij directlease)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben uiterst tevreden over de Vredesteins Quatrac 5. Na ruim 20 000 km rijden: Voor 2 x 5.4, Ra 6.3, La 6.5
En ik dacht dat ze idd goed zijn voor DE. Ik heb ook 1 x winterbanden gehad en mij was het ook teveel gedoe om eigenlijk niets
 
Jij bent er iig vroeg genoeg bij .
M+S betekent inderdaad dat je in Duitsland er mee mag rijden als zijnde winterband.
Ik heb 1 zomer doorgereden met me Vredestein quatrac3 en de slijtage viel me reuze mee . De opvolger quartac5 zal dan ook wel goed zijn toch .
De Michelin deed het vorig jaar ook goed in de test..
Just my 2 cents
 

0ri0n88

Forumguru
M+s en sneeuwvlok staat gelijk aan winterband voor alle landen waar het verplicht is.
Quatrac5 en crossclimate zijn de betere in deze variant. Bij normaal rijgedrag gaan ze ongeveer net zo lang mee als een goede zomerband.
Zelf ervaring met de quatrac5 en ook in winterse bergritten en dit was prima voor elkaar en zou geen andere bandjes willen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan