Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen,
Ik heb nog een winterbandenset over. Pirelli Sottozero 245/40/r19 v98 M+S. Passen die onder een Skoda Superb III (2015) ? Ik kan nergens een overzicht vinden van welke bandenmaten passen.
Nee, ik heb nog geen Skoda, die is onderweg.
Bij voorbaat dank voor de reactie.
 

CDK

Forumguru
@hkl073, die banden gaan wel passen (zonder sneeuwkettingen) Als de banden al om een velg liggen dan kan het door verkeerde ET, J of steekmaat uiteraard ook NIET passen. De banden op zich is geen probleem op een 19" Superb velg.
Al is een smallere band in de winter voor de grip uiteraard beter als een bredere :jaja:
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb de oude winterwielen via MP verkocht en mijn bijna versleten zomerbanden vervangen door Vredestein Quatrac 4 seizoenen banden. Heb er nu bijna 4000 km mee gereden en ze voldoen tot nu toe prima. Vrij stil en heerlijk soepel afrollend. De grip onder winterse omstandigheden kan ik nog niet beoordelen want de eerste sneeuw moet nog vallen. Of de grip op droge weg nu beduidend minder is dan met een goede zomerband blijft voor mij ook nog verborgen. Met mijn rijstijl blijf ik ver verwijderd van het "grensgebied". En noodsituaties hoop ik niet mee te maken.
 

bartvw

Forumguru
Vandaag laat ik een setje Dunlop WS 5 monteren op de standaard velgen van de RS.
Beetje laat maar komt gewoon door tijdgebrek.
Ben ook benieuwd naar de winterband versus zomerband.
Ondanks dat het nu toch wat dagen rond vriespunt is geweest met natte wegen doen de Michelin's het erg goed.
Verleden jaar winter stond ik met de Conti's (zomerband) toch vaak met koude dagen en natte wegen lekker te spinnen bij de stoplichten, terwijl er niet veel gas werd gegeven.
Er komt ook een nieuwe versie van de Michelin crossclimate uit in februari namelijk de plus versie,
verkrijgbaar in de maten 15 t/m 18 inch.

Grt Bart
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rataplan

Forumguru
In de winter rijd ik liever een maatje kleiner en smaller. Door de hogere wang minder snel schade aan je wielen, door de sneeuw zie je sommige lage obstakels niet zo snel en iets smaller geeft meer grip.

Bovendien vind ik het fijner om een apart setje te hebben. Hup krik eronder en in nog geen half uur heb ik ze alle vier gewisseld. Ik ga toch zeker niet mijn tijd verdoen bij de bandenboer. Het wisselen doe ik weersafhankelijk. Soms wissel ik dus wel twee keer in een winter als het tussendoor zachter weer is.
 

bartvw

Forumguru
Ik heb de Dunlop WS5 op in de maat 225/40/18 gewoon top band!!
Hoi Goofy heb nu ook de Dunlop WS 5 onder de gemini's maar klopt het dat je met deze banden een getrokken look krijgt?
Volgens mij zijn de gemini's een 7.5 j velg en ondanks 225-40-18 heb ik een getrokken look vind dat voor een winterset niet zo handig :cry:

Grt Bart
 

Goofy@5E

Forumguru
Hoi Goofy heb nu ook de Dunlop WS 5 onder de gemini's maar klopt het dat je met deze banden een getrokken look krijgt?
Volgens mij zijn de gemini's een 7.5 j velg en ondanks 225-40-18 heb ik een getrokken look vind dat voor een winterset niet zo handig :cry:

Grt Bart

Ik heb ze op men Brock b35 in de maat 8'' en vind ze niet getrokken hoor, men zomer set is 8,5'' breed en daar is een 225 licht getrokken, mijn gedacht hé
gr Kris,
 

bartvw

Forumguru
@Goofy@5E Ik snap het zelf even niet zal misschien komen door het randje vd gemini's die een klein beetje uitsteekt.
Maar als ik het verhaal van Peter moet dat randje geen probleem opleveren.

Grt Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan