Het grote Superb iV topic

DommelBelgium

Forumguru
Ik vermoed dat je niets verkeerd doet, maar als de motor niet draait, dan zal ontwasemen (of ontdooien) véél trager gaan.

Tip (voor zover de app naar behoren werkt want dat laat regelmatig te wensen over) : wagen verwarmen en voorruitverwarming is op te zetten via de app ... Als de wagen aangesloten is (bij voorkeur via stekker, want anders is de accu al half leeg), is ie zo op een paar minuten ook vertrekkensklaar ...
 

Derooke

Forumguru
Idd de vooruitverwarming (niet blazen maar het knopje ) gaat in een paar minuten hier . Als het vriest wel langer. Maar beter dan ventilatie
 
Ik heb ondertussen gevonden hoe het sneller kan: bij het starten via de E-mode de aandrijving op hybride instellen en "automatisch" afvinken, dan start de motor.
 

ESL

Actief lid
De vorst is er weer. Vanmorgen moest ik op tijd weg, dus ik dacht gisteravond ik hang de auto aan de lader en stel een vertrektijd in, dan hoef ik niet te krabben.

Heeft de auto dus helemaal niets gedaan vanmorgen, en de app werkt nu opeens ook niet meer.

Wat zou het advies zijn? Een vertrektijd instellen in de auto zelf in plaats van in de app? Hebben meer mensen er last van dat de auto opeens helemaal verdwenen is uit de app?

ecc5177fadc1bd2afc504f646547cd0c.jpg
 

DommelBelgium

Forumguru
mijn wagen was deze ochtend ook uit app verdwenen ... daar ging mijn lekker voorverwarmde wagen ... :(

straks eens opnieuw proberen te activeren ...
 

ESL

Actief lid
9c4ee0cd465fec59e8fbb151806b7f8a.jpg


Vanmorgen had ik deze weer aan gezet, maar wederom geen succes. Waardeloze app op deze manier?
 

Derooke

Forumguru
Ik heb m'n abbo niet vernieuwd om deze issues met de app. Ik zal wel de Vertrekplanner in de wagen gebruiken
 

DaveW

Forumguru
Vanmorgen had ik deze weer aan gezet, maar wederom geen succes. Waardeloze app op deze manier?
Ik denk dat je op de terug toets moet drukken in de app, en dan krijg je nog een scherm: "Save of Annuleer". Save natuurlijk. Een stap te veel en overbodig m.i. en inderdaad bron van fouten.
 

ESL

Actief lid
Ja klopt hoor! En als je dan afsluit wordt het schuifje naast het plan groen. Ik zou zeggen dat dat betekent dat hij het doet. Op de foto hierboven was de tijd al voorbij, dus schuifje wordt grijs
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Is er bij Skoda dan een verschil tussen de plannen in de app en in de auto? Bij mijn Passat is dat namelijk hetzelfde. Wat ik in de auto heb ingesteld staat ook in de app.
Moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit andersom gedaan heb, dus een plan in de app en dan naar de auto..

De VW app is ook niet even stabiel eerlijk gezegd, en na deze licentie periode ga ik hem ook neit meer verlengen.
 

ESL

Actief lid
Nee volgens mij zijn de profielen hetzelfde. Het is alleen meer regel dan uitzondering dat die gewoon stug niet uitgevoerd worden.
Het gekke is; als ik het in de auto zelf instel gaat het wél goed, en als ik bijvoorbeeld tijdens het ontbijt de app open en de verwarming aanzet, dan gaat het doorgaans ook prima (tenzij de app er helemaal uit ligt..)
Alleen vooraf instellen via de app gaat vaak mis.
 

DommelBelgium

Forumguru
Sinds de laatste automatische update in de iV (een paar weken geleden) valt het systeem regelmatig uit bij navigeren met de ingebouwde gps. Navigatie blokkeert, melding "kompas niet beschikbaar", muziek valt uit en scherm wordt geheel zwart ... na enkele seconden start de boel terug op. Soms wel om de 5 minuten ...

Nog iV's (of SupIII) die hetzelfde ondervinden?
 

Vinny

Forumguru
jammer genoeg wel. ik heb een afspraak gemaakt om het systeem een update te geven via de garage. Afspraak is maar eind januari, hopelijk is het daarna opgelost.
 

DommelBelgium

Forumguru
ik had toevallig recent onderhoud (30K) en ...
  • "Ah nee, de laatste versie van de software staat erop hoor ... we kunnen niets extra doen want we zien geen foutmeldingen bij 't uitlezen" ...
  • "Heb je er foto's of filmpjes van? Stuur die eens door, dan kunnen we die aan Skoda overmaken ... en hopelijk komen ze dan met een oplossing" ...
Dus iets in de aard van "trek er uwe plan mee ..."!
 

DommelBelgium

Forumguru
nee, niet nageplaatst ... originele af-fabriek zwenk-trekhaak laten voorzien ...

Maar ander vraagje, echter niet zozeer uitsluitend iV : iemand een goede oplossing voor lawaaierige achterwisser? De mijne 'stuitert' op de achterruit waardoor ie steeds een hels (en ambetant) lawaai maakt ... ik word er wat zenuwachtig van ...
 
Bovenaan Onderaan