Het grote "schade aan autoruiten" topic

VEEJAY

Forumguru
Had een klein steenslagje op mijn voorruit, weinig opvallend.

Vanochtend naar Carglass geweest en na het harsen, op weg naar mijn werk zag ik dat het nu veel erger was en nu wel opviel. Niet leuk dus terug naar Carglass.

Nu moet er een nieuwe voorruit in. Lekker duur grapje allemaal. Had ik het liever zo kunnen laten, misschien zou het niet eens uitscheuren.

Maar misschien heb ik er geen verstand van.

Jullie mening? Zouden jullie het meteen laten maken, of de zaken een tijdje 'aankijken'?

Michel

Forumguru
Re: Nieuwe voorruit

Met de winter op komst lijkt het me niet verstandig om met zo'n beschadiging door te blijven rijden. Voor je het weet wordt de scheur door de temperatuurverschillen rond de ruit (van binnen warm, van buiten koud) groter. En vergeet niet dat de voorruit onderdeel uitmaakt van de carrosserie, omdat hij verlijmd is, waardoor er altijd al spanningen opstaan tijdens het rijden. Het kan dus alleen maar erger worden.

Zou je niet eens je verzekeringspolis erop na kunnen kijken? Vaak krijg je wel korting op de vervanging van een voorruit, op voorwaarde dat je er op tijd bent (en dus niet als hij al gebarsten is, omdat je er mee door bent blijven rijden).

smg

Lid

Ik heb anderhalf jaar rondgereden met een barstje dat vanuit mijn bestuurdersplaats wegviel achter de achteruitkijkspiegel. Eerste weken groeide de ster nog, daarna niet meer.
Reden om zo lang te wachten was (naast mijn gemakzucht) dat bij een voorgaande auto er tot drie keer toe binnen zeer korte tijd nadat ik een ruit had vervangen weer nieuwe putten/barsten in zaten (3 ruiten in 3 weken!). Dus besloot ik maar te wachten op die nieuwe barst voordat ik hem ging vervangen.
Je moet tenslotte bedenken dat alle reclames om ruiten te vervangen ivm veiligheid etc. gemaakt worden door Carglass en andere belanghebbenden...

Gewoon door blijven rijden. Ik heb afgelopen jaar met twee sterren in mijn voorruit rondgereden en in de winter geen problemen gehad. Ik heb meerdere mensen hier over gesproken en het gaat eigenlijk altijd goed.

Ik sluit me overigens helemaal aan bij SMG. Het is wel leuk steeds een nieuw voorruit maar als je pech hebt ben je elke week het haasje. Zeker als je veel kilometers maakt.

VEEJAY

Forumguru

Zo zie je maar dat ook hier de meningen uiteenlopen.

De leasers zeggen wel jha makkelijk kost niks, maar het is echt niet leuk om elke keer bij de glazenboer langs te gaan.

ougie

Forumguru

Ik heb mijn Octavia nog maar net en er zit al een klein pitje in de voorruit. Op een plek waar niemand er last van heeft. Ik wacht wel tot er meer beschadigingen op zitten waar ik wel last van heb. Het is trouwens allemaal verzekerings werk. En gemakzucht om het uit te stellen komt natuurlijk ook om de hoek kijken.

Olaf

Lid

Ik had met mijn vorige auto 's winters een sterretje in de voorruit maar doordat Carglass pas na een 1,5 week tijd had kon er dus een nieuwe voorruit in /forum/images/graemlins/mad.gif en denk maar niet dat Carglass iets vergoed...

Mijn ervaring is dat als het een diepe beschadiging is het beter is om direct erger te voorkomen.

@Olaf, Carglass is echt niet de enige die dit voor je kan repareren. Er zijn zat auto dealers die het ook kunnen en misschien wel net zo netjes en daar kan je vaak eerder terecht.

Octaviarijder

Actief lid

Ik zou lekker blijven rijden en daarnaast eens een kijkje gaan nemen bij de Glasgarage, die hebben een heel laag eigen risico en leveren zeer goed werk. Ze kunnen vaak ook wel wat regelen met een gekleurde band aan de bovenkant van de ruit.

VEEJAY

Forumguru

Karstieman, zoals eerder gezegd, ik heb wat beters te doen dan slechte koffie drinken bij de glazenboer. (posten op het forum bijvoorbeeld /forum/images/graemlins/24.gif )

Karstieman

Forumguru

Je krijgt bij Carglass toch een Smartie mee ?
Daar hoef je helemaal niet te wachten.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid

Nee Carglass komt de ruit bij je repareren of zelfs vervangen. Waar je ook bent in Nederland.
De Glasgarage geeft je een Smart mee.

Marcel

Olaf

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Olaf, Carglass is echt niet de enige die dit voor je kan repareren. Er zijn zat auto dealers die het ook kunnen en misschien wel net zo netjes en daar kan je vaak eerder terecht.

[/ QUOTE ]
Maar dan moet de leasmaatschappij dat wel toestaan.....

higgy

Forumguru

@Olaf, niet iedereen heeft een leaseauto.

[/ QUOTE ]
Nee? /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Olaf

Lid

@Olaf, niet iedereen heeft een leaseauto.

[/ QUOTE ]
Nee? /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]
Daar gaat het toch niet om?
Punt is, dat als je (te lang) wacht met reparatie de ruit wel degelijk kan scheuren.

Uiteraard was ik naar een ander gegaan als het mijn eigen auto was. Helemaal omdat ik achteraf ook nog lekkage kreeg in de auto vanwege slechte montage. /forum/images/graemlins/407.gif

@Olaf, volgens mij heb je niet goed opgelet. Met mijn opmerking bedoelde ik alleen dat als je geen zin hebt om te wachten je ook naar een lokale dealer kan gaan. Als je een leaseauto hebt komen ze naar je toe en als ik me niet vergis kan dat snel gaan. Dan is er van een 'gewone' garage geen spraken meer natuurlijk.

Bovenaan Onderaan