Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Kodiaq4wd

Nieuw lid
snap ik even niet: de afstand tot je voorligger stel je toch in met het schuifje bovenop het hendeltje..?
O, dat had ik dan nog niet uitgevonden. Als dat zo is is het wel iets makkelijker - nog niet zo intuitief als in de Golf maar een stuk beter dan via het scherm ;)

Kodiaq4wd

Nieuw lid
Op mijn (Finse) Style Kodiaq zat volgens de offerte wél het Area View camerasysteem maar het is helaas niet geleverd. Na navraag heb ik van de dealer 350e aan compensatie gekregen, te besteden in de Skoda shop. Vind het jammer, maar wel tevreden met afhandeling door de dealer. Ik begrijp dat in NL e.e.a. moeiijker ligt.

Naar mijn mening iets wat van te voren dient gemeld te worden, voor het zelfde geldt wil je de wagen dan niet bestellen, het is toch een contract die ze zomaar eenzijdig aanpassen. Altijd fijn om compensatie te krijgen, maar sigaar uit eigen doos, want je moet het bij hun besteden.

Kodiaq4wd

Nieuw lid
Dat klopt inderdaad. En ik heb er meerdere keren naar gevraagd voordat de auto in productie ging want ik las hier op het forum van niet geleverde opties, o.a. Canton. Maar ik begrijp dat het in NL jammer maar helaas is, kleine lettertjes e.d. En veranderen ga ik het toch niet - dan maar zo dus. Misschien dakdragers bestellen, of is Thule beter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren gevraagd aan mijn dealer ,of er nog nieuws was mbt onze Kodiaq ,en of de leverdatum nog steeds het zelfde was ...volgens de dealer stond alles nog ongewijzigd ,en zou de levering half juni plaats vinden .
Bestelling was februari 2022 ( sportline 1.5 )
Hallo HortorSemper, bij welke dealer heb jij je auto besteld, en is het privé of lease? Ik heb ook een kodiaq besteld (via leasemaatschappij) begin april. Na de bevestiging van de leasemaatschappij de dealer even gebeld. Gevraagd wat de leverdatum zou zijn. Dat zou week 35 zijn, maaar dat vond hij wel optimistisch. Een week of 2 geleden nog maar een keer gebeld. Leverweek staat nu op week 14 2023. Dus ik ben wel heel benieuwd of jouw auto begin juni geleverd gaat worden. Hou ons ip de hoogte.

HortorSemper

Nieuw lid
Wij hebben onze auto prive besteld bij Century Groningen ,en de planning was ,dat levering medio week 24 zou plaats vinden ,maar dat is inmiddels verschoven naar week 29

Ah, daar zit het verschil. Pon heeft het zo geregeld dat privé aankoop eerst gaat. Dan private lease, daarna de eigen leasemaatschappij en uiteindelijk zijn de externe leasemaatschappijen aan de beurt. Beetje raar, want volgens mij wordt de auto gewoon betaald. Maar goed. Afwachten maar.

Bij mij stond levering week 25 gepland, nu ook week 31 voorlopig geworden. Besteld begin januari 2022.. Kodiaq Sportline Business DSG.. benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden. Besteld via lease (Auto lease Midden Nederland)

Nieuwe Kodiaq besteld begin februari
zou week 29 geleverd worden.
vandaag email van dealer.
productie zou nu week 29 worden en denkelijk aflevering in week 32.

netjes hoor, bovengenoemde verwachte levertijden, hopelijk komen jullie auto's snel (en compleet met alle opties).

begin April ben ik voor een "voorraad" model gegaan die al in bestelling was begin januari 2022.
Bij akkoord was de verwachting halverwege Juni.
Eind Mei geverifieerd en toen gaven ze ineens week 43 aan.... geen peil op te trekken.

heb nog de hoop dat het voor de zomervakantie komt.
Ondertussen toch maar de nodige onderhoud gedaan aan mijn huidige auto.

Ik heb er eerlijk gezegd nog weinig vertrouwen in, wij wachten maar gewoon af.. als ie dit jaar maar komt, want prijs gaat 2023 weer goed omhoog..

ik ergens ook niet... prijswijzigingen gaan in per oktober 2022

en ik maar de verkoper geloven dat het zover niet gaat komen...:wavecry:

Edkaas

Nieuw lid
Waren in mei wezen kijken voor een Kodiaq, verwachte levertijd was begin volgend jaar. Wilde ik niet op wachten. :banghead:Daarna ben ik gaan bellen naar verschillende dealers, om te kijken of ze wat op voorraad hadden staan. Uiteindelijk kwam ik bij een dealer uit die er al een aantal in bestelling had staan, toevallig ook eentje in precies dezelfde kleur en opties die ik ook wou. Afgelopen vrijdag opgehaald. Levertijd was daarmee 5 weken vanaf de koop.:thumbsup:

Kodiaq_2022.jpeg

Bovenaan Onderaan