Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Japanese Power

Donateur
Ja hallo @Bakboord1 , we leven in NL. Straatbeeld is hier voornamelijk zwart, wit en 50 tinten grijs... Daarom had ik een offerte liggen voor een rode OC4 maar met de huidige levertijden ga ik daar niet eens aan beginnen...

Edit: en op een Superb staat het ook super ;) (off-topic)

Schermafbeelding 2021-11-23 om 17.24.20.png

Laatst bewerkt:

BelKodi

Senior Member
Ik zie dat nieuwe Phoenix Orange voor de nieuwe Fabia wel nog scoren. Hip kleurtje voor een auto dat ook hip weggezet wil worden door Skoda :)
Maar dan komt het: Skoda vraagt daar niet minder dan 1.040 euro voor... en dus zal je het kleurtje wellicht weinig zien... Zou voor Skoda nochtans een aandachtstrekker zijn...

BelKodi

Senior Member
Ja heb ik al gezien :D
Die zijn er dan weer los over vind ik…
Alsof je met een groot stuk fruit op wielen rondrijdt :)

Bakboord1

Forumguru
In Tsjechië gaan ze compleet los inderdaad!

Mijn lease Tiguan zou habanero orange zijn geweest totdat ze een maand voordat ik mocht bestellen de kleur niet meer leverden.. zonde.

Mijn rode Kodiaq zou ik niet zelf zo geconfigureerd hebben maar het valt me wel op dat veel mensen het toch wel een mooie combi vinden. En ik zelf gelukkig ook nog.

Bakboord1

Forumguru
Helaas niet voor het sportline model; zelf heb ik puur rationeel voor de kleur steel grey gekozen.
Stiekem worden veel premium auto's (3-,5- serie, A4-A6) ook besteld in de basis/standaard/geen meerprijs kleur.

Die kleur staat de Kodiaq overigens erg goed. Afgelopen zomer eentje gespot en zowel mijn vrouw als ik vinden het een mooie kleur voor de Kodiaq.
Een kennis van ons had een komo-grijze S5. Dat was dan weer erg jammer. Die kleur slaat die auto helemaal dood.

S5 zou ik persoonlijk in Navarrablauw voor de deur willen hebben staan, blijft voorlopig even bij dromen.
Komo grijs is inderdaad jammer op een S5.

Nou, nieuw filmpje op Youtube:

Als je dit zo ziet zou je zeggen dat productie weer op stoom is. Maar kan natuurlijk ook de productie van de allereerste FL-modellen zijn geweest. Desalniettemin, het blijft altijd indrukwekkend om die robots aan het werk te zien.

PizzaPieter

Forumguru
Mijn vorige werkgever maakte veel componenten voor de Europese fabrieken. Heb er een hele stapel van bezocht en elke keer bleef het indrukwekkend.

wdejong32

Actief lid
IK heb ooit een rondleiding gehad in België door de Volvo fabriek , machtig om te zien en wil nu ook ooit graag een rondleiding door een skoda fabriek als we weer naar Tsjechië gaan op vakantie

DaveW

Forumguru
IK heb ooit een rondleiding gehad in België door de Volvo fabriek , machtig om te zien en wil nu ook ooit graag een rondleiding door een skoda fabriek als we weer naar Tsjechië gaan op vakantie
Heb ik gedaan in Mlada Boleslav (tussen Praag en Liberec). ZEER de moeite: walserij, snijrobots, assemblagelijnen, bandwerk, hoe een dashbord door een robot erin wordt gehesen, ... Verboden foto's te nemen, jammer maar begrijpelijk. Ook het kleine museum is heel knap gemaakt. In de buurt zie je de Just In Time vrachtwagens van Siemens en consoorten. Ferme aanrader.

PizzaPieter

Forumguru
'mooiste' was Bentley in Crewe (UK). Daar werd oa de Arnage grotendes met de hand gebouwd.
De persdelen werden wel machinaal gemaakt, maar het samenbouwen van de auto gebeurde bijna hele handmatig.
Ding was nooit zo 'succesvol' verwacht en tijdens de productie werd hij nog doorontwikkeld, waar er soms nieuwe stukken ontwikkeld werden en andere vervielen.

Dashboard werd met handgemaakt. Er stonden honderden mensen dingen met de hand te maken. Leren stuurwielen, houtinleg (voor 1 auto waren 2 man 3 dagen bezig, laagje over laagje, bijpassende motieven zoeken), lederen stoelen, ieder zn eigen keuzes. B i z a r.

chippie

Nieuw lid
Nou, nieuw filmpje op Youtube:

Als je dit zo ziet zou je zeggen dat productie weer op stoom is. Maar kan natuurlijk ook de productie van de allereerste FL-modellen zijn geweest. Desalniettemin, het blijft altijd indrukwekkend om die robots aan het werk te zien.

Zet op 7'20'' het filmpje stil dan zie je linksboven een display waar redelijk goed het nummer '190' te zien is.
Wanneer je daarboven kijkt staat volgens mij de datum 11-07-2021 te lezen. Vergrootglas gebruiken!!
Zou de datum van deze opname kunnen zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:

BelKodi

Senior Member
Top zeg! Is uiteindelijk nog erg positief uitgedraaid hè voor je. ‘Slechts’ vijf maandjes moeten wachten in plaats van tot april en super auto nu :)
Veel plezier ermee!

Top zeg! Is uiteindelijk nog erg positief uitgedraaid hè voor je. ‘Slechts’ vijf maandjes moeten wachten in plaats van tot april en super auto nu :)
Veel plezier ermee!
Dank je! Ja heb echt mazzel gehad dat de dealer het zo heeft op kunnen lossen. Zelfs een maand eerder dan de originele prognose die ik kreeg bij bestellen.

Bovenaan Onderaan