Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. Ruben74

Ruben74 Nieuw lid

Ik vind dit voor jou een goede actie van Skoda. Dus je bestelt een auto, die wordt verkeerd geleverd en dan kunnen ze zomaar een nieuwe andere auto leveren? De meeste mensen hier wachten al veel langer op hun auto. Mijn auto staat al sinds maart in de bestelling.

Laatst aangepast: 19-11-2021
    Bakboord1 en Jrtt vinden dit leuk.

2. marang73

marang73 Forumguru

Dat Skoda het hele bestelproces niet op orde heeft is me ondertussen wel duidelijk. Toen ik eind 2016 als één van de eerste een Kodiaq bestelde moest ik al 6 maanden wachten totdat de auto werd geleverd. Volgens mij is in al die jaren een Kodiaq leveren in minder dan 6 maanden een uitzondering.

Ook Pon heeft een dikke vinger in het bestelproces en rommelt daar flink in. Als Pon/Skoda nou eens ging leveren op volgorde van bestellen dan zou het al een stuk beter/ eerlijker zijn.

Ik snap dat het gehele Corona gebeuren een uitzonderlijke situatie is maar als 2 Kodiaqs in dezelfde week worden besteld en van de één is de verwachte levering juni 2022 en van de ander februari 2023 dan is er iets goed mis met het hele bestelproces.

Al zou je online maar kunnen inzien wat de status van de bestelling is zou dat al veel emails/ telefoontjes naar de dealer schelen.

Ruben74 en Marskoda vinden dit leuk.
  3. Krid

Krid Nieuw lid

Toen ik ongeveer 6 jaar geleden een superb wou bestellen was er ook al stress met de leveringen en werden ook levertermijnen aangegeven van 6 maanden en meer. Toen voornamelijk ivm problemen met toeleveren van open daken. Uiteindelijk toen voor een Passat gekozen. Ongeacht Corona lijkt het er idd op dat Skoda zijn zaakjes niet goed geregeld krijgt…

marang73 vindt dit leuk.
  4. Bakboord1

Bakboord1 Forumguru

Hier een oud Tiguan rijder om dezelfde reden. Tiguan 2-3 maanden levertijd en Skoda toen (okt 2017) al bijna een jaar.
    Uiteindelijk een voorraad auto genomen en binnen 2 weken rijden.

Maar de Kodiaq is er bij ons toch nog gekomen als 2e hands en nu erg happy mee!

marang73 vindt dit leuk.
  5. hemi24

hemi24 Forumguru Donateur

Mijn Kodiaq was er een kleine 2 jaar geleden binnen 3 maanden.

Wel bewust voor een Business Edition gekozen en niet voor een Sportline, daar zat al dik 3 maanden verschil tussen…

6. Jpturtle

Jpturtle Forumguru

12-2016 besteld, Kodiaq bussines en extras, 3 maanden later rijden
    03-2021 besteld, Kodiaq Sportline en extras, 4 maanden later rijden.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik privé koop en niet lease?

7. Huubke76

Huubke76 Nieuw lid

Ik heb ook privé gekocht (in België) op 26/2 en mag hem nu 1/12 gaan ophalen bij de dealer. Wel geen business model, maar clever.
    Privé is dus toch niet echt sneller.

8. Remy001

Remy001 Nieuw lid

Hier ook privé gekocht in België op 18/02/21
    Clever uitvoering afleverdatum onbekend.

9. GervdV

GervdV Lid

17 november 2021 besteld:
    Kodiaq 1.5 DSG Sportline Graphite grey met comfort- en functiepakket. ook voorruitverwarming en een trekhaak erbij besteld.
    Dealer: A-Point Almere
    Verwachte leverdatum: begin juni 2022
    Werkelijke leverdatum: ????

.... oh ja, het Canton sound system en side assist zijn niet leverbaar op de Sportline. Balen....

Laatst aangepast: 21-11-2021
    marang73 en Jrtt vinden dit leuk.
  10. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

…op geen enkele Kodiaq en Octavia momenteel…

11. elfdutch

elfdutch Lid

Helemaal mee eens hoor. Ik vind dat ze het goed hebben opgelost.
    Is ook wel vreemd dat het bij mij zo snel ging.
    Heb destijds wel heel veel updates gehad, dan schoot leverdatum weer 2 maanden naar achteren, dan weer een maand naar voren.
    Op een gegeven moment kreeg ik maandag een mail dat het Januari 2022 zou worden, en woensdag een mail dat ik een afspraak kon maken om de auto op te halen, best vreemd allemaal.

Snap ook niet waarom het bij de een veel sneller gaat dan bij de ander.

Ruben74 vindt dit leuk.
  12. Bericht van de dealer, de auto is gearriveerd:

Uiteindelijk wat minder opties dan verwacht, maar hé geen hogere fiscale prijs.

Zag deze foto op het britse kodiaq forum, het enige wat we kunnen doen is blijven lachen natuurlijk ;)

ruisopdelijn, VentoTDI, Martijn_75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. Roy76

Roy76 Nieuw lid

Hallo,

Ik heb op 11-11 een nieuwe Kodiaq Sportline DSG besteld (privé) en verwachte leverdatum staat volgens de dealer op week 19-2022. Kleur zwart, 20 inch, functie pakket, verwarmbare voorruit.

Last edited by a moderator: 22-11-2021
    marang73 vindt dit leuk.
  14. BelKodi

BelKodi Actief lid

Veel wijzigingen sinds vandaag in de Belgische configurator bij de Skoda Kodiaq…
    Alle instapprijzen zijn op eerste zicht een fractie goedkoper geworden, maar het scheelt maar enkele tientallen euro’s. Daarentegen zijn er bij de standaarduitrusting zaken verdwenen, zoals bvb de Side Assist in de Sportline versie, die vreemd genoeg wel nog met de Area View wel bij de L&K en de RS versie staat… wellicht een foutje.
    Dus de facto alles weer beetje duurder geworden want alle opties zijn iets duurder geworden.
    Meest frappante is de lak die 100 euro duurder werd.
    Grondstofprijzen allicht…

In de opties zijn de Canton, Side Assist en Area View er nu ook uitgehaald. Zal wel teken zijn dat die voor lange tijd niet beschikbaar zullen zijn…

15. CharlesTucker

CharlesTucker Forumguru

Vreemd verhaal, op de site van canton.de staat Skoda nog steeds vermeld als partner, dus die overeenkomst hebben ze kennelijk nog wel. Een beetje googelen bracht me op www.briskoda.net, waar iemand uit Dublin beweert dat er geen Canton, sunroof en elektrisch openende achterklep geleverd kon worden op z'n nieuwe Octavia vRS vanwege nieuwe emissieregels (in Maart, en in Ierland, maar misschien is dat EU regelgeving). Deze opties zouden de accu meer belasten, waardoor de motor harder zou moeten werken om de boel opgeladen te houden/kijgen, wat tot meer CO2 uitstoot zou leiden. Heel vaag, marginaal en theoretisch verhaal natuurlijk, en zolang er uberhaupt nog modellen als de Kodiaq, vRS verkocht mogen worden kompleet gestoord, maar de gezien de regelgeving die er soms vanuit Brussel op ons af komt is het misschien niet helemaal ondenkbaar dat het verhaal klopt.

16. MarkMark

MarkMark Nieuw lid

Als ze dat op die manier gaan reguleren mag je zelf niet meer bepalen hoe je leeft. Niet alleen voor auto’s maar alles wat je gebruikt. Maar dat is weer een andere discussie

17. Soussi

Soussi Actief lid

Heb nog eens gebeld met de dealer ivm mijn bestelling in juli 2021 en tot op heden nog steeds niets van informatie beschikbaar helaas. (België)

18. Live vanaf de A1 bij amersfoort!

Er komen er toch weer een paar binnen (3x kodiaq sportline; 1x black met 19 inch, 1x grey 20 inch en 1x steel grey met 20 inch)
    Hopelijk worden er hier wat mensen blij gemaakt met een belletje binnenkort.

Bijgevoegde bestanden:

Rien den Haan, Jrtt, FerSkoda en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Bakboord1

Bakboord1 Forumguru

Sprankelende kleuren ook!!

hemi24 en CharlesTucker vinden dit leuk.

Deel deze pagina