Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

Ik had het digitale dashboard als optie aangevinkt, dus daar zat verschil in levertijd (toen) niet in...

2. ppx

ppx Senior Member Donateur

Ik heb een virtual cockpit in mijn nieuwe Kodiaq. Besteld 13/1 en geleverd 29/4.

3. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Is het dan willekeur of misschien het vooruit bestellen van de productieplaatsen waar het verschil inzit?
    Mij is het niet duidelijk waar het verschil inzit...

4. Beauty555

Beauty555 Nieuw lid

1) Wanneer besteld? 15 januari 2021
    2) Bij welke dealer? Van Mossel Fleet & Logistics Waalwijk via Directlease. Levering via Van Mossel Weert.
    3) Welke motorisering? 1.5 TSI 7-DSG
    4) Welke uitvoering? Business Edition, Functie pakket, Style pakket, Virtual Cockpit, Sunset (extra donker getinte ramen achter), Verwarmbare stoelen voor, Bluetooth telefoonverbinding (met Phonebox en draadloos opladen)
    5) Kleur? Steel Grey
    6) Verwachte afleverdatum? 18 juni 2021
    7) Daadwerkelijke aflevering? 3 mei 2021 te horen gekregen dat auto al afgeleverd is bij de dealer.

Daar mijn huidig leasecontract pas op 18 juni afloopt moet ik jammer genoeg nog 46 nachtjes slapen eer ik de Kodiaq daadwerkelijk kan/mag gaan rijden.

:(

Angel4141 en hemi24 vinden dit leuk.
  5. ducrider

ducrider Nieuw lid

Hoera !! Vandaag mijn mooie kodiaq mogen ontvangen !
    Heeeel blij mee.
    Wat een beest van een auto.

Roy111 vindt dit leuk.
  6. Roy111

Roy111 Lid

Hallo!

Het is alweer even geleden dat ik iets heb gepost, maar heb nu wel weer wat moois te melden! Na een jaar met een Skoda Kodiaq Business Edition handgeschakeld te hebben gereden, heb ik bij mijn nieuwe werkgever een mooie Sportline Business (Race Blue) 1.5TSI DSG kunnen bestellen. Met oa 20" Vega velgen, panoramadak, 3e zitrij, Functiepakket, Side-assist, trekhaak en verwarmbare voorruit. Hoop hem deze week op te kunnen halen!!

Heeft overigens iemand een idee wat het verschil in achterlichten is, gezien ze bij de Sportline spreken over de 'luxe Variant' LED achterlichten, hebben ze het bij de gewone Business uitvoering over LED achterlichten, dus zonder toevoeging van 'Luxe Variant'?

7. hemi24

hemi24 Forumguru

Ik kan er echt niks anders aan ontdekken, volgens mij is dat nog iets van 2017, toen was er een variant van de achterlichten waarbij het deel in de kofferbak geen licht gaf...

8. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Wat doet de algehele chip malaise eigenlijk bij skoda? Maw wordt de levertijd van de kodiac nog langer?
    Weet iemand dit?

9. hemi24

hemi24 Forumguru

Kodiac kent geen levertijd.
    Een Kodiaq daarentegen wel…

:pardon:

RvdM2021 en Japanese Power vinden dit leuk.
  10. Dazzler

Dazzler Lid

Toen ik 2 weken geleden mijn Kodiaq mocht ophalen bij de dealer zei hij wel dat ik met mijn levertermijn (2 maanden) echt veel geluk had en dat mensen die vandaag bestellen minstens 7 tot 8 maanden moeten wachten. Hij wist zelfs te vertellen dat voor bepaalde andere Skoda modellen en varianten de levertermijn al opliep tot meer dan 1 jaar ondertussen, door inderdaad het tekort aan chips....

11. Mtouw

Mtouw Nieuw lid

Dan heeft je Dealer wel gelijk.

Ik heb de volgende besteld:
    Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Sportline Business 5d
    Kleur carrosserie : Steel Grey
    Bekleding soort/Kleur : Alcantara en leer met zilverkleurige stiksels
    Comfort pakket

Besteld op 28 April. Levertijd Week 42…

Dus een maand of 7. Ben wel benieuwd of ik dan meteen bet facelift model ga krijgen?

12. De Stip

De Stip Forumguru Donateur

@Mtouw , ik denk wel dat je het facelift model gaat krijgen. Volgens mijn contact persoon in Antwerpen, word de productie van deze nieuwe lijn vanaf de zomervakantie opgestart.

13. ena

ena Senior Member

Normaal vanaf productie 2de helft Juni zou het allemaal facelift moeten zijn.

14. redfoxert

redfoxert Senior Member

Vanmorgen was ik bij de dealer voor de APK van mijn Octavia (lease loopt af op 30 mei).

Navraag gedaan over mijn Kodiaq bestelling. Dealer wist mij te vertellen dat de productie van mijn Kodiaq definitief was gepland voor week 18, deze week dus. Met transport etc zou hij dan 3-4 weken later uitgeleverd kunnen worden. Dat is precies op tijd voor het einde van het huidige leasecontract.

Voor wat betreft de FL, daarvan wordt de productie in week 25 opgestart. Hij kon me ook vertellen dat diverse Kodiaq bestellingen heel random worden gebouwd/uitgeleverd. Voorbeeld: Twee op dezelfde dag bestelde Kodiaqs, enkel afwijkend van kleur waar 3 maanden verschil in levertijd zit. De ene is vorige week uitgeleverd, de andere moet nog worden gebouwd waardoor de kans groot is dat het een FL wordt. Geen peil op te trekken dus en informatie richting dealers is bijzonder schaars over de redenen van vertraging.

Mijn bestelling is:

1) Wanneer besteld? 17 februari 2021
    2) Bij welke dealer? Wealer Sittard, via Wealer Lease
    3) Welke motorisering? 1.5 TSI handbak
    4) Welke uitvoering? Sportline Business Edition, Functie pakket, Wegklapbare trekhaak, Verwarmbare voorruit
    5) Kleur? Magic Black
    6) Verwachte afleverdatum? 30 juni 2021
    7) Daadwerkelijke aflevering? Mogelijk al eind mei, afhankelijk van productie & transport

15. ena

ena Senior Member

Check it out; Nieuwe Kodiaq FC is nu configureerbaar op de Tsjechse configurator

Voscour1983 vindt dit leuk.
  16. JeroenHelmons

JeroenHelmons Nieuw lid

Toch wel mooi de grill van de FL.
    Ik heb half februari besteld en planning is tot nu ongewijzigd 18 juni.
    Wat maanden extra wachten en dan de FL zou ik niet erg vinden..

17. Ik mag begin juni weer een lease auto uitzoeken. Nadat ik mijn vorige Kodiaq moest inleveren bij baanwissel, is de Kodiaq FL weer een erg goede kandidaat. Nergens echt vergelijkbaar value for money te krijgen.
    Dank Ena voor de opmerking van de config in Tsjechie.
    Ik heb bijgevoegd PDF bestand nog gevonden met optiepakketen daar in Tsjechie; hopelijk neemt Pon hier veel van over. Al verwacht/hoop ik dat de recente prijsverhoging al te maken heeft met het feit dat bijvoorbeeld de Matrix Led al standaard onderdeel is van het sportline model (idem bij Superb namelijk). Dan nog de optie voor DCC, die ergonomische stoelen, uitgebreide navi, functie + comfort pakket, dan zou je voor rond de 50k weer een erg complete auto hebben.
    Fingers crossed....

Bijgevoegde bestanden:

18. ena

ena Senior Member

Bedankt voor dat bestand met alle opties en prijzen voor Tsjechie.

De Matrix led lampen zijn volgens het document dat je stuurt alleen standaard in de L&K; in Sportline en Style een betaalde optie (ruim duizend euro omgerekend in Tsjechische Kronen). Hij zit in Tsjechie ook in het Sportline Plus pakket. Deze laatste is maar een fractie duurder dan de optie apart, maar heeft er ook nog eens verwarmde voorruit en een sensor voor elektrische achterbak.

In zelfde trend voor de geperforeerde, geventileerde stoelen met massagefunctie: deze zie ik daar alleen in een pakket: het Comfort TOP Pakket, waar je voor (van Kronen omgerekend) ca. 1750 euro het volgende krijgt: Adaptive Chassis Control, elektrisch verstelbare passagierszetel met geheugenfunctie, 3de sleutel, ergonomische geperforeerde stoelen met massage etc. Voor de Style is dit Pakket ook beschikbaar maar iets duurder (2330 euro). Bevat dan ook lederen zetels.

Ik geloof overigens niet dat deze opties in NL of BE plots standaard op de Sportline komen zoals jij speculeert; in Tsjechie is er een gelijkaardige prijsverhoging geweest als bij ons en toch zijn het bijbetaalde opties. Alleen L&K krijgt veel van die opties standaard mee.

19. Mtouw

Mtouw Nieuw lid

Vandaag mijn Skoda dealer gesproken.
    Hij wist me te vertellen dat de Matrix lampen standaard bij alle (FaceLift) Business uitvoeringen zit. Dus mijn Sportline Business zal deze ook krijgen volgens hem.

(Door de levertijd van week42 zou het zowiezo nu een FL model worden volgens hun)

20. AlexanderKodiaq

AlexanderKodiaq Nieuw lid

Helaas is de productie weer uitgesteld. Productie staat nu in de planning voor week 23 en levering medio juli

Deel deze pagina