Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. Acid

Acid Lid

Welke uitvoering en opties?

2. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

@Acid, even paar posts van @ppx teruglezen en je hebt het antwoord.

3. Acid

Acid Lid

✔️

Japanese Power vindt dit leuk.
  4. Dazzler

Dazzler Lid

Vrijdag reeds een afspraak bij de dealer voor nazicht (en hopelijk herstelling!) ivm probleem met achteruitrij camera.
    Deze wil namelijk niet altijd het beeld van de camera tonen op het scherm. Het 'systeem' zelf wordt wel geactiveerd, dus bij achteruit schakelen is er wel de auditieve biep die aangeeft dat de camera en sensoren geactiveerd zijn, ook het LED lampje op de knop voor de camera activering gaat branden, maar er komt dus geen camera beeld te voorschijn op het scherm. Heb dit ondertussen toch al een keer of 6 voorgehad, dus is het elke keer weer bang afwachten of het camera beeld gaat verschijnen bij het achteruit rijden of niet.
    Best vervelend.

Toevallig nog mensen die dit probleem hebben/hadden?

5. FrankvdC

FrankvdC Nieuw lid

Zojuist gebeld door van Mossel, de Kodiaq is al binnen !!
    Aflevering volgende week donderdag.
    nog geen 2 maanden levertijd gehad

ppx, Octavia Edition 100 en TCNH vinden dit leuk.
  6. TCNH

TCNH Actief lid

Wauw, da's snel! Toevallige annulering van een zelfde uitvoering misschien? Geeft iig hoop dat de mijne misschien ook wat eerder komt dan week 29 :)

7. ena

ena Senior Member

Wow!! Mega snel inderdaad! Good for you!

8. Octavia Edition 100

Octavia Edition 100 Actief lid

Bingo! lijkt wel één grote tombola die levertijden. Maar wel lekker dat hij eerder geleverd wordt!

9. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Het lijkt inderdaad een beetje op willekeur... bij mij nog altijd in week 23 bij de dealer en half december besteld....
    Nu duurt wachten toch stiekem wel lang...

10. Schuurtje73

Schuurtje73 Nieuw lid

Vandaag bericht gehad. Mijn Kodiaq is eerder dan begin juni in Nederland en hij zal 6 mei bij me geleverd worden!

11. ppx

ppx Senior Member Donateur

Vandaag mijn Kodiaq gaan afhalen bij de dealer (zoals eerder gepost: besteld op 13/1/2021). Deze avond een 50-tal km gaan rijden, want het is mijn eerste automaat. Wat kan ik zeggen: een nieuwe auto is altijd ok, niet? En dus ook deze Kodiaq. Stil, goed zicht rondom, en van binnen een Virtual Cockpit die machtig mooi is. Foto's volgen als er meer daglicht is én zonniger weer.

Eén minpuntje vandaag: toen de Kodiaq hier voor de deur stond te blinken, kwam de opkoper de Octavia halen. En dat deed toch wel pijn, toen ik hem op de oplegger zag wegrijden. Trouwe maat van de voorbije 210.000 km...

Volgende stap: dit weekend een dashcam installeren. En het hondennet (we hebben geen hond, maar wel steeds veel bagage als we op reis gaan). :-)

Smekes vindt dit leuk.
  12. Veel veilige kilometers in je nieuwe “waggie”

ppx vindt dit leuk.
  13. FrankvdC

FrankvdC Nieuw lid

Vandaag alvast mijn Kodiaq bekeken, volgende week donderdag de aflevering

De snelle levering (2 maanden) komt waarschijnlijk vanwege “koop” ipv “lease”.
    Lease auto’s mogen vaak vanaf een bepaalde datum rijden.
    Bij mij gaat deze al “direct” rijden.
    Aldus van Mossel...

Bijgevoegde bestanden:

TCNH vindt dit leuk.
  14. TCNH

TCNH Actief lid

Mooie wagen! :thumbsup:

Wat van Mossel zegt lijkt me alleen te gelden voor hun centrale inkoop verantwoordelijkheid voor o.a. Leaseplan. Misschien kunnen ze daardoor wegens volume in voorkomende gevallen een levering die nog x weken moet staan omruilen met een die nog in bestelling stond.. De meeste vag leaseauto's bij ons worden pas ruimschoots na de einddatum van het voorgaande contract afgeleverd en staan eigenlijk nooit te wachten. Mijn huidige auto (niet vag) kreeg ik zelfs 6 weken voor einde contract al. (Maar ik bestel bij niet meer via centrale inkoop, wat effectief van Mossel is, wegens bizar slechte ervaringen in het verleden)

Laatst aangepast: 01-05-2021
  15. hemi24

hemi24 Forumguru

Als een order wordt ingeschoten richting fabriek is er echt geen onderscheid tussen lease of koop v.w.b. levertijd…

16. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Wat wel niet normaal is dat de levertijd in de hele cyclus zo lang is... meestal weet een fabrikant hier toch iets aan te doen...
    Ik weet overigens niet of dit bij alle skoda modellen is... of alleen iets van de Kodiac...

17. hemi24

hemi24 Forumguru

‘t is maar net wat je besteld; ik heb destijds bewust niet voor een Sportline gekozen, omdat de levertijd daarvan toen 5 tot 7 maanden was; mijn Business Edition was er binnen 8 weken…

18. ÆGIR

ÆGIR Lid

Maar de vraag blijft waarom de levertijd van een Sportline uitvoering zoveel langer is ten opzichte van andere uitvoeringen?

19. TCNH

TCNH Actief lid

Hebben de andere uitvoeringen ook een digitaal instrumentenpaneel? Anders zou dat een verklaring kunnen zijn i.v.m. chiptekorten.

PSA heeft iig om die reden het digitale instrumentarium van de lijst gehaald op de uitlopende 308 om niet in de knel te komen

20. Huubke76

Huubke76 Nieuw lid

Ik heb ook geen sportline en geen digitaal instrumentenpaneel. Besteld eind februari en voorlopig levering in België, eind augustus. Dus ook 6 maanden wachten voor een clever reeks.

Deel deze pagina