Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

De dealer zou dat wel kunnen, maar dat mag niet van de importeur...

Raymond2704 vindt dit leuk.

2. ena

ena Senior Member

Geen idee. De dealer wist me daar vrijdag nog niets over te vertellen. Volgens hem weten zij nu nog even veel als ons, en hebben ze behalve het introductie filmpje nog geen verdere informatie gekregen.

3. IvH

IvH Nieuw lid

1) Wanneer besteld? 11-02-2021
    2) Bij welke dealer? Broekhuis (Broekhuis Lease)
    3) Welke motorisering? 1.5 TSI 7 versn. DSG
    4) Welke uitvoering? Sportline Business Steel Grey, 19” Triglav velgen,
    Comfort pakket, Functie pakket, Navigatie Columbus, trekhaak wegklapbaar, Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
    5) Geschatte levertijd? week 33 (16-08-2021)
    6) Daadwerkelijke aflevering? ???

smart en Acid vinden dit leuk.
  4. Acid

Acid Lid

Mooi! Zelfde uitvoering als ik krijg alleen met 20inch.

Last edited by a moderator: 21-04-2021
  5. ppx

ppx Senior Member Donateur

Vandaag een e-mail van mijn dealer: mijn op 27/1 bestelde Kodiaq, waarvan de levering in België verwacht werd tegen 19/4, wordt volgende week 30/4 bij de dealer verwacht en enkele kalenderdagen nadien mag ik hem afhalen. Eigenlijk betekent dit dat de in januari voorziene levertermijn zo goed als perfect gerespecteerd werd. Het voertuig dan:

- Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG 7 Brilliant Silver
    - Sirius 19" velgen
    - pack Style premium (elek zetels, area view cam, elek kofferklep)
    - pack Clever+
    - scheidingsnet
    - zelfdimmende binnenspiegel met USB-C
    - Virtual Cockpit
    - Kessy
    - panoramisch open dak
    - inklapbare trekhaak
    - variabele laadvloer
    - 2-spakig multifunct. stuur, verwarmbaar, met DSG peddels
    - pack LED plus
    - travel assist High
    - Canton Sound systeem

Moraal van de ellendig lange wachttijden voor sommigen: ik denk dat er twee zaken meespelen, namelijk enerzijds vaak de leasecontracten en afspraken tss de leasingmaatschappijen en (voor NL) PON, en anderzijds de Sportline versie.

6. ena

ena Senior Member

@ppx Super blij voor je, 3 maanden is ongeveer het snelste dat je mag durven dromen... Mooie configuratie ook, je zult er zeker enorm veel plezier aan beleven!

Wat betreft de wachttijden: ik denk dat Sportline zeker meespeelt. Anderzijds schijnen er ook toeleverings-problemen te zijn (tenzij dat excuses zijn natuurlijk).

Wat ik in ieder geval inmiddels weet: de planning-informatie is absoluut onbetrouwbaar totdat de auto effectief geproduceerd wordt. In mijn geval, was bij bestelling door dealer aangegeven 3,5-4 maanden. Paar weken later stond hij in het Skoda systeem (via MySkoda) als verwachte aankomst in Juli. Toen werd dat september, toen oktober, toen weer september. Toen vorig weekend opeens november, en gisteren was dat eind juni! Geen touw aan vast te knopen!

Heb gisteren dan even met de dealer gebeld; die wist ook helemaal niets te vertellen. Hadden ook nog geen enkel detail over opties, prijzen of productiedatum van de Facelift. Hij beweert wel dat de prijs zeker niet gaat verhogen; wat er op de bestelling staat, dat is de prijs (zegt hij nu). Ik vrees nu een beetje, dat ze proberen zo veel mogelijk auto's die met de oude prijslijst zijn besteld pre-FL te leveren. Ik zou het natuurlijk niet leuk vinden als mijn auto net 1 of 2 weken voor de productiestart van de FL wordt geproduceerd...

Ach, uiteindelijk is de conclusie dat we nog niets weten op dit moment. Ik hoop dat er in de komende weken meer concrete informatie over de FL komt, zoals: opties, pakketten, prijzen en datum start productie.

ppx vindt dit leuk.
  7. Raymond2704

Raymond2704 Nieuw lid

Alexander morgen heb ik een afspraak voor het activeren van mijn gootlicht assist kosten zijn 30,- ook een mogelijkheid via de dealer maar die vroeg 200,- dus mocht je oom interesse hebben wwwchotkan.nl

8. AlexanderKodiaq

AlexanderKodiaq Nieuw lid

Dank je wel. Ik wacht eerst even jouw ervaringen af. Hiervoor heb ik een Passat gereden en het e.e.a. laten aanpassen wat voor veel problemen heeft gezorgd

Raymond2704 vindt dit leuk.
  9. hemi24

hemi24 Forumguru

Lag dat aan de kennis en kunde van de “programmeur” of aan de kwaliteit van zijn kabel?

Last edited by a moderator: 22-04-2021
  10. AlexanderKodiaq

Denk dat het een combinatie van factoren is geweest.

Ik heb de voor de aflevering de Discover Media laten vervangen door een Discover Pro. De dealer heeft dit laten uitvoeren door een partij die niets anders doet dan VAG auto's uit te rusten met originele accessoires.

Achteraf begreep ik dat dit een aanpassing is die niet is toegestaan door VW. Maar achteraf heb ik allerlei vreemde onverklaarbare elektronische problemen gehad. (overigens ook een aantal mechanische problemen) Al met al heeft de auto in 4 jaar tijd ruim 4 maanden in de garage gestaan.

Vandaar dat ik erg voorzichtig ben geworden met aanpassingen.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

Onterecht ongerust zou ik dat willen noemen...

12. smart

smart Actief lid

Ik lees overal dat de FL “ in juli in de showrooms staat”. Hoe moet ik dat lezen? Dat alle hiervoor bestelde Kodiaqs geen FL zullen zijn of alle hiervoor geleverde? Mijn leverdatum staat op 5 juni. Betekent dus dat ik net geen FL krijg? Zou balen zijn.

13. ena

ena Senior Member

5 Juni leverdatum zal idd geen FL zijn want dat betekent ca 2de week Mei productie. Zal hem helaas niet worden.

Laatst aangepast: 23-04-2021
    smart vindt dit leuk.
  14. redfoxert

redfoxert Senior Member

Gister bericht van de leasemaatschappij dat mijn Kodiaq Sportline geleverd gaat worden op of rond 30 juni (besteld 17 februari). Zal mij benieuwen gezien de verhalen hier :) Ik verwacht dan ook geen FL geleverd te krijgen.

smart vindt dit leuk.
  15. Raymond2704

Raymond2704 Nieuw lid

Alexander gisteren bij die man geweest, hij heeft grootlicht assist geactiveerd, mijn knipperlicht 4x ipv 3x ingesteld. Daarnaast heeft ie de wimpers in de koplampen geactiveerd dat deze overdag ook aan zijn en mee knipperen met de knipperlichten! Is een kleinigheidje maar wel leuk! Hij maakt eerst een uitgebreide backup voordat hij dingen aanpast dus bij deze geen prutser heb ook netjes een factuur ontvangen.

16. AlexanderKodiaq

Dat geeft wel vertrouwen. Is dat allemaal gedaan voor 30 euro?

Nu maar afwachten wanneer ik mijn Kodiaq ga krijgen.

17. Raymond2704

Raymond2704 Nieuw lid

Ja dat allemaal voor 30,- hij zit in Tiel, het is de moeite waard! Succes met wachten ik rijd nu 3 weken en ik kan alleen maar zeggen een top wagen! Niet verwacht na jaren Passat lijkt het gewoon of je in een VW stapt ook qua rijden! Top!

18. AlexanderKodiaq

Ik ben erg benieuwd en kan niet wachten totdat ik de Kodiaq krijg. Sinds 2002 reed in Passat maar naar veel ellende met de laatste 2 Passats kreeg ik thuis de handen niet meer op elkaar voor weer een Passat

Angel4141 en Raymond2704 vinden dit leuk.
  19. ppx

ppx Senior Member Donateur

Laatste update: dealer laat weten dat ik mijn Kodiaq nu donderdag 29/4 mag afhalen. Besteld 13/1/2021.

Octavia Edition 100 en TCNH vinden dit leuk.
  20. ena

ena Senior Member

Jippieeeee nog 2 keer slapen!!! #Happy4U

ppx vindt dit leuk.

Deel deze pagina