Het grote Kodiaq bestellingen en levertijden topic.

Topic in 'Kodiaq' gestart door CDK, 03-01-2017.

1. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Misschien dan toch eens kijken welke leasemij dit niet heeft... ben zelf wagenparkbeheerder en heb dit afgedekt...
    Normale prijsverhoging accepteer ik maar updates niet... dan zoekt de dealer maar een oplossing.. ek bestel en teken voor een gepaalde uitviering...

2. ena

ena Senior Member

Ik denk dat de prijsverhoging is ingelast omdat vanaf ca een maand geleden alle Kodiaq’s besteld hoogstwaarschijnlijk al FL worden gebouwd en dus om die FL prijsverhoging alvast in te dekken (ze kunnen niet achteraf meer vragen omdat ze een FL leveren). MAW denk ik niet dat er nu met de FL in de configurator binnenkort nog een nieuwe prijsverhoging komt.

Hope I won’t stand corrected!

3. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Dat is ook zo... zodoende al eerder de nieuwe prijzen op de site enz...
    Het blijft knullige info en een teken dat pon niet heel zorgvuldig en accuraat werkt... ze mogen een voorbeeld nemen aan bijv Volvo...

4. ena

ena Senior Member

In verdediging van PON: in België is ergens vorige maand de prijs ook met enkele duizenden euro’s gestegen. Toen ik hier de berichten las over de stijging heb ik mijn bestelde configuratie (in februari besteld) ingegeven en kwam die ca. 3500 euro duurder uit.

hemi24 vindt dit leuk.
  5. Dazzler

Dazzler Lid

1) wanneer besteld? 13-01-2021
    2) bij welke dealer? Jacobs Merksplas (BE)
    3) welke motorisering? 1.5 TSI 110kw Manual
    4) welke uitvoering? Clever+ (= Style + Corporate Pack) Quartz Grey
    5) geschatte levertijd. 14/04/2021 (volgens verkoper bij bestelling) daarna 23/03/2021 volgens Skoda
    6) daadwerkelijke aflevering. Effectief bij de dealer op 17/03/2021; vandaag 14/04/2021 officieel gaan afhalen (ivm nog lopende lease huidige wagen allemaal wat langer geduurd)

MyKodiaq.jpg

Aandachte kijkers zien op de achtergrond nog mijn vorige wagen (Superb) staan... eerste een laatste keer dat ze broederlijk naast elkaar staan!

Laatst aangepast: 14-04-2021
    Acid, Smekes, SkodiaqBear en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. ena

ena Senior Member

Proficiat en heel veel rijplezier! Prijs je gelukkig dat je hem zo snel geleverd hebt gekregen!

7. Dazzler

Dazzler Lid

Inderdaad! Zeer gelukkig!! De verkoper vertelde mij deze ochtend dat als je vandaag zou bestellen er voor bepaalde uitvoeringen al een voorziene levertermijn is voor mei 2022 !!!
    (Het grote probleem zou zitten in de levering van bepaalde chips)

Racer-X vindt dit leuk.
  8. Verkoper Jo ? :D

9. ena

ena Senior Member

Ja idd. Mijn dealer vertelde een dergelijk verhaal. Ik wacht sinds februari. Huidige geschate leverdatum is eind October/begin november.

trouwens terug op topic FL: in dit filmpje worden de stoelen van de sportline ook getoond. Als dit de standaard stoelen zijn, lijkt het erop dat ze niet meer half alcantara komen, maar volledig leer (geperforeerd) en met verstelbare zitdiepte.

Voscour1983 vindt dit leuk.
  10. Skivo

Skivo Lid Donateur

1) Wanneer besteld? 24-09-2020
    2) Bij welke dealer? Skoda Bourguignon Leeuwarden
    3) Welke motorisering? 1.5 TSI ACT 110kW
    4) Welke uitvoering? Sportline Business, 6 versnellingen handmatig, Magic Black, 20” Vega velgen, DCC, Verwarmbare stoelen voor en achter, zonnewering zijruiten achter, trekhaak wegklapbaar, Comfort pakket, luxe kentekenplaten.
    5) Geschatte levertijd? 08-02-2021 --> 16-04-2021 --> 17-05-2021
    6) Daadwerkelijke aflevering? ???

11. Octavia Edition 100

Octavia Edition 100 Actief lid

Wederom weer uitgesteld! Echt irritant zeg :pieker:

12. ducrider

ducrider Nieuw lid

Kleine update: hij schijnt gemaakt te zijn vorige week
    De verwachting is dat van mossel hem week 18 kan leveren.
    Nog drie weekjes wachten dus !

Acid vindt dit leuk.
  13. Acid

Acid Lid

Dat geeft hoop voor mijn auto. Besteld half december!!!

14. RvdM2021

RvdM2021 Lid

Da’s mooi nieuws @ducrider ...
    Ik heb deze week nog geïnformeerd... half december besteld en productieweek 20 nog altijd...

15. Bossie76

Bossie76 Nieuw lid

Besteld op 30-08-2020
    Geleverd 22-03-2020
    1.5 dsg
    Quartz grey sportlieden business

16. Raymond2704

Raymond2704 Nieuw lid

Na een aantal weken in mijn nieuwe Kodiaq gereden te hebben kan ik alleen maar positieve reacties geven! Ik mis mijn Passat echt niet! Dit is van binnen ook een en al VW. Maar toch heb ik een vraag aan mijn mede Kodiaq rijders!

Ik heb de Sportline Business met de optie Comfort pakket en Functie pakket echter mis ik uit het Comfort pakket het groot licht assist! Hoe kan ik dit activeren weet iemand dat? Zoals in de handleiding staat en op dit filmpje
    https://youtu.be/CblHYPsOM6M heb ik niet.... Zijn ze dit dan vergeten deze code erin te zetten?

Ik hoop dat iemand dit weet? En wellicht doe ik iets verkeerd! Hoor graag van jullie!

17. AlexanderKodiaq

AlexanderKodiaq Nieuw lid

Grootlicht assistent is uit het Comfort pakket gehaald. Grootlicht assistent was juist de reden waarom ik het comfort pakket had gekozen :mad:

Raymond2704 vindt dit leuk.
  18. Raymond2704

Raymond2704 Nieuw lid

Dat was ook mijn reden! Geen melding van gemaakt dat deze eruit is gehaald!
    Probleem uitgelegd bij de dealer deze geven aan dat dit ook niet in de prijslijst van 2021 staat, echter heb ik de auto sept 2020 gekocht met de optie uit de destijds geldende prijslijst juli 2020 waaruit ik besteld heb. Nu kan ik voor 30,- deze functie alsnog via een externe partij laten activeren via VCDS maar wil nog even vragen of de dealer dit ook kan...

Last edited by a moderator: 19-04-2021
  19. ena

ena Senior Member

Het gaat van kwaad naar erger met de geplande leverdatum...! Wat oorspronkelijk volgens dealer 3,5 - 4 maanden was, is nu volgens Skoda 10 maanden geworden!

upload_2021-4-19_15-50-42.png

20. ppx

ppx Senior Member Donateur

@ena los van het feit dat ik dit erg spijtig voor jou vind: krijg je dan een FL model voor de bij de aankoop opgesteld prijsofferte?

smart vindt dit leuk.

Deel deze pagina